Friday, March 27, 2009

מכתש ועוזב ירוחם

מכתש ועוזב ירוחם

103

תאריך : 27-3-2009

ירוחם - קיר המכתש הגדול - נחל שועלים - מקביל לכביש "ירוחם-שדה בוקר" - קיר המכתש הגדול - ראש מעלה אברהם - מעלה אברהם - מכתש גדול - כביש חוצה המכתש הגדול - הר אבנון - ירוחם

נקודת יציאה : ירוחם , לפני הכיכר השלישית מהכניסה המערבית , חנייה ברחוב

משתתפים: 12 (אלי פרש אחרי הירידה בנחל שועלים לטובת התחייבויות משפחתיות)

אורך :  47 ק"מ

גובה מצטבר : 868 מ'

זמן :  6:05 שעות

רמת קושי : 4.0 (בינוני עד קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.6 (בינוני) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

קובץ טקסט ל Naviguide

הערות :

  • זהו מסלול מדברי שכולל הכל : עליות ירידות , סינגלים , XC וקצת הליכה ברגל , גבים ערוצים , מכתש , רכיבה על פי תהום
    המסלול הזה מהווה סיום יפה לעונת המדבר השנה

  • התחלנו מירוחם  ברכיבה לכיוון בי"ס ספיר (2) שלפני השער שלו יש יציאה לשטח ללא גדר
    מכאן רכבנו ללא שביל מוגדר עד מפגש עם סינגל ירוחם באיזור נקודה 3
    פה רכבנו בסינגל מרחק קצר למרות שהשטח כולו רכיב
    עזבנו את סינגל ירוחם וטיפסנו לכיוון קיר המכתש הגדול בנקודה 4
    מכאן כמו כמעט בכל נקודה על קיר המכתש הנוף מדהים

  • הרעיון המקורי היה להמשיך כמה שיותר על שפת המכתש
    פה רכבנו וקצת הלכנו בהתאם לשטח עד נקודה 5
    פה היה טיפוס מדהים על משטח צלע על המצוק - חווייה בלתי נשכחת
    מכאן המשך בסינגל יפה על מדרגת סלע צרה מעל המכתש שמסתיימת קצת לפני נקודה 6
    פה טיפסנו קצת עם אופניים על הכתף עד נקודה 6 שיושבת על תחילת יובל של נחל שועלים

  • פה החלטתי שמיצינו את קטע הג'יעג'וע על דופן המכתש וחתכנו בירידה נהדרת לאורך נחל שועלים
    הכל רכיב לפעמים מימין לערוץ ולפעמים משמאל תוך מעבר ליד גבים , מערות , דרופים קטנים ודהירה מהירה במורד הערוץ - כייף

  • בנקודה 7 פנינו לכיוון דרום דרום מערב בכוונה לרכב במקביל לכביש "ירוחם-שדה בוקר"
    רכבנו בעיקר על דרכים שמצאנו ברכיבה נוחה עד נקודה 10 בה מיד אחרי רפת יש דרך לבנה מצויינת שעולה לבסיס גדול

  • רכבנו על הדרך הזו עד נקודה 11
    פה הדרך ממשיכה לבסיס ואנחנו לקחנו דרך פחות טובה שמקיפה את גדר הבסיס מצפון
    יש פה שיפועים קשים אבל רכיבים
    בנקודה 12 הדרך מתעקלת עם גדר הבסיס ובנקודה 13 פנינו לדרך פחות ברורה בערוץ שמטפסת מזרחה לכיוון קיר המכתש
    רכבנו איתה עד קיר המכתש בנקודה 14
    מכאן המשכנו בדרך שהובילה למעלה אברהם
    בנקודה 15 פגשנו את הדרך המסומנת אדום למעלה אברהם והמשכנו עד האנדרטה לאברהם קריניצי בנקודה 16 בראש המעלה

  • מכאן ירידה כייפית וטכנית - זהירות מבורות בדרך עקב התחפרות ג'יפים !!
    הדהירה ממשיכה בסגנון לונה פרק אם רוכבים מהר בערך עד חצי הדרך במכתש
    ההמשך של הדרך במכתש (סימון אדום) נוח
    בנקודה 17 משמאל (מערב) לדרך וכ 100 מ' לפני המפגש עם הכביש יש מאובני עצים גדולים ומרשימים
    מכאן רכיבה אל כביש חוצה המכתש הגדול (18) וטיפוס בכביש לראש המכתש ליד הר אבנון (19)
    העלייה תלולה אבל לא נוראית ונגמרה לי הרבה יותר מהר ממה שחשבתי
    מכאן ניתן לחתוך לסינגל ירוחם שעובר ליד הר אבנון אבל אנחנו כבר היינו מסופקים מהמסלול עד כה ודהרנו במורד הכביש עד ירוחם

 

Friday, March 20, 2009

בארי ורעים

בארי ורעים

תאריך : 20-3-2009

בארי - סינגל בארי - בארי הישנה - מחצבות הגופרית - שדה התעופה הבריטי - נחל הבשור - נחל גרר - כביש "רעים-צומת גמה" - סינגל רעים - נחל הבשור - כביש "אורים-רעים" - כביש "רעים-צומת גמה" - נחל גרר - סינגל בארי - בארי

נקודת יציאה : ליד חנות "לה מדווש" (בצומת הכניסה לבארי נוסעים כ 100 מ' והחנות בצד ימין)

משתתפים: 18

אורך :  48 ק"מ

גובה מצטבר : 631 מ'

זמן :  4:15 שעות

רמת קושי : 2.3 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.4 (קל) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

הערות :

  • אפשר לאמר שזהו טיול הלונה פרק האולטימטיבי
    כיאה לקבוצה שלנו חיברתי את סינגל בארי ורעים ביחד וזכינו ל 48 ק"מ שרובם סינגלים
    תומר ושותפיו משכו אותנו בקצב מטורף שהוסיף על החווייה והמאמץ והביא לטיול נהדר וחווייה רוויית אדרנלין לכולם

  • התחלנו מהחנייה של חנות "לה מדווש" (1) ומהפינה הצפון מערבית של הלול (2) פנינו על דרך מזרחה מעל האמפיתאטרון והתחברנו בנקודה 3 לסינגל
    היום הכניסה הרשמית לסינגל היא כ 50 מ' ממזרח לצומת הפנייה לקיבוץ בארי אבל אז לא חונים ליד החנות והקיוסק (27)
    מפה הסינגל זורם והסימונים ברורים - לא היה צריך להתלבט לאורך כל סינגל בארי
    בנקודה 5 עוברים ליד המבנים הישנים של בארי וחוצים כביש ישן וממשיכים בסינגל לכיוון מחצבות הגופרית
    בנקודה 28 עולים על כביש בטון כשמדרום לנו רואים יפה את שרידי שדה התעופה הבריטי שהיה פה והדירים של המטוסים

  • בנקודה 6 מגיעים לערוץ הבשור ורוכבים לאורכו
    בנקודה 7 התלבטנו אם להמשיך לסינגל רעים מכאן אבל בגלל שלא היו סימונים או שביל ברור המשכנו בסינגל בארי עד הסכר בנקודה 8

  • פה חצינטו את נחל גרר והמשכנו עם דרך שהפכה לכביש משובש עד ליד קיבוץ רעים ומפגש עם כביש "בארי-צומת גמה" בנקודה 9
    פה חצינו לדרך שהובילה דרומה ופגשנו את הסימונים (חצי מתכת אדומים) של סינגל רעים בנקודה 10
    מפה לאורך סינגל רעים רכבנו לפי החצים
    הסינגל פחות מסודר מרעים והסימון לא תמיד בולט אבל פרט לסיומו רכבנו לאורך הסינגל המסומן שהיה שונה מהקלטה שהבאנו איתנו
    בסינגל יש פה ושם דרכי שדות אבל הרבה קטעים חווייתיים בבתרונות של נחל הבשור

  • הקטע היחיד מסינגל רעים עליו חזרנו בהלוך ובחזור היה בין נקודות 14 ו 19
    מנקודה 14 איבדנו את הסימון וחתכנו לכביש "אורים-רעים" ורכבנו חלקנו על הכביש וחלקנו לצידו עד נקודה 21 על הצומת עם כביש  "בארי-צומת גמה"
    מפה חזרנו בכביש המשובש שהופך דרך מנקודה 21 לנחל גרר בנקודה 8/23 בו חזרנו להמשך סינגל בארי

  • פה הקטע הלונה פרקי ביותר בסינגל בארי (ירודות ועליות , נדנדות ועוד)
    המשכנו עם הסינגל עד סופו

  • זהו מסלול מומלץ לכל רוכב שממצה יכולות טכניות ואחרות ומאפשר חוויית רכיבת הרים נהדרת בלי סכנות יחסית

 

Tuesday, March 10, 2009

נחל הבשור

נחל הבשור

93

תאריך : 10-3-2009

צומת אורים - דרך מקבילה לכביש 234 - נחל הבשור נחל ג'מילה - כביש 241 - פרק אשכול - סוללת הרכבת הבריטית - נחל הבשור - מתחת תל שרוחן - עין שרוחן - הגשר התלוי בנחל הבשור - דרך מקבילה לכביש 234 - ליד קיבוץ אורים - צומת אורים

נקודת יציאה : תחנת דלק בצומת אורים

מוביל : תדי

משתתפים: 10

אורך :  45 ק"מ

גובה מצטבר : 395 מ'

זמן :  4:55 שעות

רמת קושי : 2.2 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.6 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

קובץ טקסט ל Naviguide

תמונות  בגרופי (בועז)

תמונות בגרופי (תדי)

הערות :

  • הצטרפתי הפעם לטיול של גרופי בהובלת תדי
    הכוונה היתה למסלול XC למרות שבאיזור נמצא גם סינגל רעים
    גם הדרכים בעיקר בחלק הדרומי יותר של נחל הבשור היו לונה פרק נחמד

  • מתחנת הדלק יצאנו על דרך מקבילה לכביש "אורים-רעים" (כביש 234) , תחילה ממזרח לו עד נקודה 2 ואחר כך ממערב לו
    בנקודה 3 פנינו לכיוון נחל הבשור

  • בנקודה 4 הגענו לסכר עליו חצינו את הבשור והתחלנו להדרים על דרך מנקודה 6 עד 7 והלאה ל 8
    פה משכנו לכיוון מפגש הבשור עם כביש 241 בדרכי פרדסים וחברנו לכביש בנקודה 9
    פה רכבנו מעט על הכביש עד הכניסה לפרק אשכול בנקודה 10 (יש שילוט)

  • רכבנו עד סוללת המסילה הבריטית ממלחמת העולם הראשונה (11) והמשכנו לצד השני של הערוץ לארוחת בוקר על הספסלים ששם
    משם הדרמנו בדרכי הפרק עד נקודה 12 ואז בדרכי שדות מעל הבתרונות עד נקודה 13
    פה נכנסנו לערוץ ובעצם מכאן רוב המסלול הוא לונה פרק אבל עם דרכים ולא סינגל - מי שרוצה לשחק , יש בצדדים הרבה מקום למשחקים והשתוללות ודמיינתי את הקבוצה שלי (Northern Riders) משתוללים כאן
    בנקודה 14 מעבר נחל לכיוון תל שרוחן
    המעבר היה מוצף ולא עביר  עקב השטפונות האחרונים
    הרכיבה פה היא על סימון ירוק שלא תמיד נראה אבל אין בעייה להתמצא
    בנקודה 15 מגיעים לאיזור הסכרים והמאגרים
    פה הדרך היא לפעמים סינגל , הסימון לא תמיד בנמצא אבל שוב , אין בעיית התמצאות , הלונה פרק כאן כייפי
    בנקודה 16 עוד סכר שניתן לחצייה
    אנחנו המשכנו בגדה המזרחית עד הגשר התלוי בנקודה 17
    פה חלקנו חצינו אותו וחזרנו

  • מכאן טיפסנו לפסל שמעל הגשר (מצפון) (18) והמשכנו בדרכים בין המטעים לערוץ הבשור עד כביש "צאלים-אורים" (234) בנקודה 19
    מכאן ברכיבה מהירה מקבילה לכביש בדרכים תחילה ממערב לו ואחר כך ממזרח ושוב מערב עד לצומת אורים

  • יופי של טיול במזג אוויר נעים
    הכל עדיין ירוק - אבל לא לאורך זמן
    אכלתי בסיום במסעדת פונדק אסא בתחנת הדלק של אורים בה חנינו
    לידיעה - המסעדה סגורה ביום ששי , פתוחה בשבת ושאר השבוע

 

Sunday, March 08, 2009

מכפר יונה למענית וחזרה

מכפר יונה למענית וחזרה

38

תאריך : 8-3-2009

כפר יונה - ינוב - חציית כביש 57 - חציית כביש כניסה לבורגתא - נחל אלכסנדר - ציר המוביל - גן יאשיה - מבצר קקון - תחנת דלק של כביש 6 - 2X6 - חציית נחל חדרה - חציית כביש "צומת כלניות-בקא אל ע'רביה" - יער מענית - סינגל "השרשרת" - סינגל "הלולים" - צומת המסעדות - בי"ח שער מנשה - נחל עירון - תוואי המסילה המזרחית - אחיטוב - צומת אחיטוב - ציר המוביל - נחל אלכסנדר - תל אשקף - חניאל - חציית כביש 57 - כפר יונה

נקודת יציאה : כפר יונה

משתתפים: לבד

אורך :  64 ק"מ

גובה מצטבר : 511 מ'

זמן :  5.20 שעות

רמת קושי : 3.0 (בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.4 (קל) (מתוך 5)

     
 מפה וגרף

תצ"א וגרף

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

קובץ טקסט ל Naviguide

 

הערות :

  • הרעיון היה לרכב מכפר יונה למענית בכמה שיותר שטח sharon11 

  • יצאתי מהבית בכפר יונה (1) ורכבתי עד היציאה האחורית (לאופניים) בפינה הדרום מזרחית של כפר יונה ליד ינוב (2)
    בנקודה 4 חברתי לכביש הגישה לינוב ואז עד צומת הכניסה לינוב (4)
    פה חציתי את כביש 57 ואז בדרך המקבילה לו עד חציית כביש הגישה לבורגתא (6)
    מפה לאורך נחל אלכסנדר עד הגשר שליד בורגתא (7)
    פה נכנסתי לדרך חדשה מהחודש האחרון שמוביל אל מצפון לביה"ס היסודי בנקודה 8
    הדרך הישנה מקבילה ומובילה אל מדרום לביה"ס
    בנקודה 10 נכנסתי לציר המוביל איתו המשכתי תוך חציית נחל שכם שהיה כמעט יבש  עד נקודה 12 בה פונים לכיוון קקון
    בנקודה 13 יש דרך שחוצה את השדה לכביש "גן יאשיה-אומץ" ומתחבר אליו בנקודה 14 בה מטפסים בדרך למבצר קקון (15)

  • מקקון ירדתי ונכנסתי  למפעל הקומפוסט בין 16 ו 17 ויצאתי מצידו השני עם הדרך עד המפגש עם דרך המסילה המזרחית בנקודה 17
    פה היו שלוליות פה ושם שנאלצתי לעקוף
    בנקודה 18 פגשתי את כביש 581 ורכבתי בדרך מקבילה לו ממזרח עד לדרך שנכנסת למאגר המים בנקודה 19
    פה רוכבים על הדרך למאגר ולפנ י השער שלו מדלגים רגלית לדרך מקבילה ובוצית יותר שתוביל אותנו אל מאחורי תחנת הדלק אלון בכביש 6 (20)

  • פה רכבתי בעקבות 2X6 - לא מומלץ למי שבא לרכב רק את 2X6 ולא כדרך שמחברת בין מקום למקום דרך השטח
    הסימון ברוב הדרך בסדר אבל רואים שלא נעשה דבר מאז שנפתח השביל - גם אז בעצם אימצו דרכים קיימות וזרקו כמה שלטים (אולי ניקו קצת קוצים)
    בנקודה 21 חצייה של ערוץ נחל אביבה -  קצת בוץ - חצייה ברגל (בעבר היו פה כמה משטחים שהקלו על החצייה - עכשיו אין
    בנקודה 22 הדרך חוצה את כביש הגישה למחלף בקא אל ע'רביה מתחת לכביש ואז טיפוס חזרה אל דרך מקבילה לכביש 6
    בין 23 ל 24 אפשר להמשיך מהצד המערבי אבל חששתי שתהיה בעייה של בוץ ולכן עברתי מתחת לכביש 6 במעבר בנקודה 23 וחזרתי חזרה לצד מערב עם הגשר בנקודה 24
    בנקודה 25 הסימון לא ברור , הדרך מסתיימת במעבר ערוץ נחל וקשה להבין איפה לעבור
    הפתרון להמשיך ישר , יש פרצה בגדר ועוברים איכשהוא את הערוץ וממשיכים בדרך בצד השני
    בנקודה 25 הדרך נגנרת וצריך לאלתר
    אין שילוט ופשוט רכבתי בדרכי פרדסים ומטעים עד כביש "בקא אל ע'רביה-צומת כלניות" בנקודה 26

  • פה חציתי את הכביש ומצאתי את הסימון של 2X6 שהמשיך בכביש לכיוון מצר
    בנקודה 26A עוזבים את הכביש ורוכבים על שרידיכביש ישן ומשובש מקביל לכביש 6 עד יער מענית ועצרתי בכניסה לסינגל "השרשרת" בנקודה 27

  • פה רכבתי את סינגל "השרשרת" וסינגל "הלולים" עד צומת הסינגלים והדרכים בנקודה 28
    כמובן ניתן להמשיך כאן "לסנגל" במענית
    אני המשכתי בדרכים עד צומת "המסעדות" (צומת נרבתא) (31)

  • מפה רכבתי על הכביש לכיוון עין שמר ליד בי"ח שער מנשה ומיד אחריו פניתי בנקודה 32 לדרך  דרומה
    בנקודה 33 פונים לדרך ימינה כי ההמשך הישר הוא לבית קברות ולדרך ללא מוצא
    מכאן בדרכים רובן טובות
    בנקודה 34 מגיעים לצומת תעלות וצריך לעבור את התעלה ימינה במקום הכי פחות עמוק (הצלחתי בלי להרטב) - המקום הוא ליד גדר הבסיס שלא מאפשרת לעבור מזרחה משער מנשה ועד מושב מאור
    בשלב מסויים מגיעים לנחל עירון המסריח מביוב שהוא יובל של נחל חדרה
    בנקודה 35 עוברים לאורך תעלה מצפון לה ובנקודה 36 מצאתי נקודת חצייה יבשה כמעט ועליתי בערוץ/דרך חולי ללא בוץ או מים שהביא אותי לדרך ובסופו של דבר בנקודה 37 לתוואי המסילה המזרחית
    מכאן לאורך החממות של מושב אחיטוב עד לכביש "צומת כלניות-צומת הרא"ה" בנקודה 38

  • פה ניתן לחתוך לכיוון המנחת ודרך השדות למושב אומץ כמו במספר טיולים קודמים
    אני המשכתי בכביש מערבה עד צומת אחיטוב (39) ואז דרומה עד נקודה 40 בה בכניסה לציר המוביל פניתי לדרך מערבה והלאה עד חיבור עם נחל אלכסנדר בגשרון בנקודה 42
    פה תוך המנעות מבוץ המשכתי עד נקודה 43 בה פונים לחניאל
    טיפסתי לתל אשקף בנקודה 44 והלאה לחניאל (45)
    מכאן בדרכי שדות חוליות שהיו בסדר עכשיו (בקיץ בלתי אפשרי לרכב בהם) עד צומת חניאל (47) והביתה

  • המסלול היה קשה יחסית לזה שהיה במישור ולקח הרבה זמן בגלל הרכיבה בדרכים שהיו בוציות ועכשיו התייבשו אבל הקשו על הרכיבה בגלל קוליסים וקפיצות
    בנוסף היו הרבה מקומות בהם הייתי צריך לעקוף את הבוץ וזה עלה בזמן

 

Wednesday, March 04, 2009

קסר אל יהוד

 

קסר אל יהוד

119

תאריך : 4-3-2009

דיר חג'לה - עין נחיל - עין חג'לה - שער בגדר המערכת בדרך לקסר אל יהוד - מנזר סנט ג'והן - אתר הטבילה בירדן בקסר אל יהוד - אל קסר - אל מע'טם - זור אל חבש - שער בגדר המערכת - כביש עוקף יריחו - מנזר דיר חג'לה

נקודת יציאה : מנזר דיר חג'לה (ליד כביש עוקף יריחו)

מוביל : איתן הדרי (eitanh)

משתתפים: 5

אורך :  19 ק"מ

זמן :  ~4 שעות (היו הרבה עצירות בגלל בוץ וגם בכדי לחכות לסיור לפתיחת השער בגדר המערכת)

     
 מפה

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ טקסט ל Naviguide

תמונות (איתן הדרי)

 

הערות :

  • זהו טיול מיוחד שלחלקו צריך תאום בטחוני כי הוא מעבר לגדר המערכת (היום 2019 לא צריך תאום , זהו גן לאומי פעיל)
    אחרי קשיים רבים הצליח איתן לקבל אישור לכ 1-2 שעה של סיור
    בנוסף הגשמים שירדו בסוף השבוע גרמו לכמות בוץ נוראית באיזור שהפריע אבל סיפק לנו חווייה מעניינת באיזור וזכות לראות את חלקו המזרחי של וודי קלט זורם בעוצמה ואת הירדן מלא

  • התחלנו ממנזר דיר חג'לה (1) על הדרך שממשיכה מצפון לו ומהווה המשך לכביש הגישה למנזר מכביש עוקף יריחו הכיוון הכללי לעמדת שלדת הטנק בנקודה 2 מעל עין נחיל
    מהתצפית ירדנו מזרחה בדרך לערוץ הנחל וחזרנו בשביל עזים לאורך הנחל , נמנעים כמה שאפשר מהבוץ עד לעין נחיל שנמצא בחורשת דקלים ועל המצוק מדרום יש שרידי לאורות שבהם הסתתרו נזירים נוצרים בעבר

  • חזרנו חזרה עד נקודה 4 ומשם תחילה בדרך החוצה מהערוץ ואז התחלנו בחיפוש שבילי עזים צפונה אבל כשראינו שהבוץ רודף אותנו התחברנו לדרך בנקודה 6
    בנקודה 7 הגענו לנווה המדבר של עין חג'לה
    הקפנו אותו תוך מאבק בבוץ עד המעיין בנקודה 10
    מכאן חברנו לכביש בנקודה 11 והמשכנו לאורכו עד נקודה 13 בה יש כביש לקסר אל יהוד (שלט חום)
    לפני זה עצרנו לתצפית בנקודה 12 על וודי קלט הזורם

  • נכנסנו בכביש לכיוון המנזרים
    בנקודה 14 נמצא השער של גדר המערכת בו חיכינו לסיור שיפתח לנו את השער בהתאם לתאום מראש
    המשכנו על הכביש עד לאתר הטבילה 17 כשבדרך עוברים על פני מנזר סנט ג'והן המרשים בנקודה 15 ואחר כך כל מיני מבנים של קפלות וכדו' שחסומים בגדר ושלטי זהירות מוקשים
    אתר הטבילה היה בוצי ליד הירדן עקב הגשמים הרבים שירדו בסוף השבוע

  • מכאן חזרנו אחורה עד צומת הכבישים בנקודה 16 ופנינו דרומה בתקווה להמשיך לגשר עבדאללה
    הכביש כוסה בסחף בוצי שהצריך סחיבת האופניים על הכתף של כ 200-300 מ'
    פה נשברה לאופיר האוזן
    בנקודה 18 מסתיים הכביש וממשיכה דרך שבימים כתיקונם היא טובה אבל עכשיו היתה עם בוץ קטלני והחלטנו לחזור חזרה לנקודה 16 ולטפס בכביש מערבה עד הגדר
    הסיור עזר לנו ולקח את אופיר ואופניו עד הגדר (14)
    פה עצרנו להפיכת האופניים המקולקלות לסינגל ספיד ולארוחת בוקר באיזור מבנים נטוש שנבנה עבור המבקרים (19)
    המשכנו מכאן על הכביש עד כביש עוקף יריחו (13) והלאה עד למנזר דיר חג'לה על הכביש (1)

  • פה ביקרנו במנזר דיר חג'לה עם מספר כנסיות ורצפות פסיפס
    זכינו גם לראות בבית מלאכה ליד איך מיוצרים פסיפסים

  • זה היה בהחלט טיול מיוחד ולמרות הבוץ חווייה מיוחדת באיזור קסום והזוי במידה מסויימת
    מידע נוסף וגם פרטים על ביקור במקום בשיאו בחגיגות האפיפניה הנוצריות ב 18 בינואר כל שנה יש בתאור של אריאל : http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=703&msgid=111721882

Tuesday, March 03, 2009

יקום וגעש

 

יקום וגעש

22

תאריך : 3-3-2009

צומת יקום - פרק יקום - שמורת פרצת פולג - גבעת השלום - יקום - חציית כביש 2 - שמורת חוף השרון - געש - דרך מקבילה לכביש 2 - צומת יקום

נקודת יציאה : תחנת דלק דור אלון בצומת הכניסה לקיבוץ יקום

משתתפים: לבד

אורך :  14 ק"מ

זמן :  1.55 שעות

     
 מפה וגרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

קובץ טקסט ל Naviguide

 

הערות :

  • טיול חביב מתאים למזג האוויר גשום או מיד אחרי גשם
    חלק מהמסלול רכבתי בשבילים מוצפים , אבל בגלל שהאדמה חולית לא היה בוץ וזה לא הפריע לרכיבה פרט להרטבת הנעליים
    הטיול בכללו היה חווייה מאד מיוחדת כי הרכיבה לבד באווירת בוקר אפור ומעונן מיד אחרי הגשם (הגשם פסק בדיוק כשהתחלתי לרכב) , הים הסוער והצמחייה הירוקה
    בנוסף מצוקי חוף השרון בתנאים אלה גם היו מיוחדים ושונים מרכיבות מצוקי כורכר שרכבתי בעבר

  • התחלתי ברכיבה לכיוון פרק יקום
    בנקודה 2 יש שער שלפעמים יש שם גובה כספים ממכוניות ומיד אחריו מימין יש סינגל שהופך דרך לבית הקברות של יקום - לא פניתי אליו
    המשכתי בכביש עד כניסה לסינגל נחמד בנקודה 3 שמטפס טיפה ואז יורד (טכני קל) אל הפרק ונכנס אליו דרך פרצה בגדר בנקודה 4
    מכאן דרך הפרק ויציאה ממנו אל השמורה דרך שער (תמיד פתוח) בנקודה 5

  • פה רכבתי בדרך עד נקודה 6 בה טיפסתי אל רכס הכורכר והמשכתי על הסינגל עד הקצה שלו מעל פרצת נחל פולג בנקודה 7
    ניתו מפה לרדת בירידה טכנית עם מדרגות חצובות
    אני חזרתי טיפה אחורה וירדתי בסינגל קל מנקודה 8 ל 9 לחבירה לדרך
    מנקודה 11 מערכת יפה של סינגלים שבחלקם רכבתי

  • מכאן חזרתי למעבר דרך פרצת נחל פולג בנקודה 14 והלאב בדרך עד נקודה 15
    פה יש איזור עם פריחת אירוס הארגמן , בן חצב יקינטוני ועוד
    מפה טיפסתי לסינגל גבעת השלום שפותחה ע"י תושבי יקום לכבות חגיגות 60 שנה לקיבוץ יקום
    בנקודה 16 יש טיפוס אתגרי לראש הגבעה למי שרוצה
    אני נכנסתי לדרך/סינגל שמקיפה ומטפסת לגבעה עד ראשה בנקודה 17
    מכאן ירידה כייפית לדרך למטה (18)
    המשכתי בדרך שהיתה מלאת שלוליות אבל ללא בוץ עד איזור התעשייה של יקום (19)
    המשכתי על הכביש עד תחנת הדלק (1) וחציתי בגשר הולכי הרגל (23) את כביש החוף

  • מפה נכנסתי לדרך מהצד הצפוני של שדרת העצים (גם הצד הדרומי עם דרך זהה) ועליתי עד הדרך שמקבילה לגדר ולשמורת חוף השרון (25)
    פה יש שער סגור עם פתח צר להעברת האופניים
    מכאן רכיבה בדרכים וסינגלים חוליים (הרוב רכיב אחרי גשם חזק - אבל לא יהיה רכיב בתנאים אחרים)
    בנקודה 27 ביציאה ממחצבה מתחיל סינגל בסימון ירוק שנראה שנבנה לאופניים
    הוא רכיב יותר ומתפתל ומוביל עד לשער השמורה ליד קיבוץ געש בנקודה 28
    זהו סינגל חמוד מאד

  • מכאן רכבתי על דרכים עד נקודה 32 בה חברתי לדרך מקבילה לכביש 2 מצידו המערבי ואתה עד גשר הולכי הרגל של יקום ולתחנת הדלק

Friday, February 20, 2009

דימונה לונה

דימונה לונה

95

תאריך : 20-2-2009

דימונה - מאגורות דימונה - הר מרבץ - הר ניצים -  הסכין לנחל דימונה - נחל דימונה - עלייה לרכס אפעה - רכס אפעה - ערוץ משטחי הסלע - נחל דימונה - מעל נחל אשלון - מזבלה של דימונה - דימונה

נקודת יציאה : מתנ"ס דימונה (בצומת הכניסה הראשית נכנסים לדימונה , בכיכר השלישית פונים ימינה לרח' הנשיא ואחרי הכיכר הראשונה פנייה שמאלה לחנייה)

משתתפים: 6

אורך :  32 ק"מ

גובה מצטבר : 659 מ'

זמן :  4:40 שעות

רמת קושי : 1.8 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.3 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ טקסט ל Naviguide

הערות :

  • בחרתי הפעם מסלול בנגב עקב הגשמים הצפויים בצפון
    זהו מסלול שמבוסס על מסלול שפרסם ירון פדות
    ודומה למסלול שביצעה בעבר קבוצת רכסים http://www.rechasim.com/gps/dimona-efe-ashalon/dimona-efe-ashalon_gps.htm
    ירון גם נתן לי טיפ לשינוי הנתיב בו נטפס מדימונה אל הרכס מצפון שאכן סיפק עלייה רכיבה לחלוטין ולא קשה בהתחלה

  • התחלנו בטיפוס מדימונה צפונה לכיוון הפרק שנכנסנו אליו בדרך בנקודה 3 וטיפסנו עם הדרך לבריכות המים שבנקודה 5
    מכאן המשכנו אל קו הרכס בנקודה 6 בעלייה מתונה מהצפוי
    בנקודה 6 פנינו לדרך על קו הרכס כאשר פה ושם אנחנו סוטים לשבילי עזים מקבילים לדרך
    הדרך הובילה אותנו ליד הר מרבץ (ההר עם האנטנות) דרך הר ניצים עד נקודה 10

  • פה חתכנו מזרחה בלי שביל
    באיזור נקודה 11 חוצים שרידי שדות של בדואים (שרידי חריש) ומגיעים לנקודה 12 על הדרך שיורדת לנחל דימונה
    פה מתחיל נקב נהדר שרובו רכיב
    רוכבים בלי שביל ברור על הסכין עד נקודה 13
    מכאן ירידה רגלית עד נקודה 14 באוכף על משטח סלע משופע ותלול
    מנקודה 14 רוכבים על סינגל  מצידו המזרחי - יופי של סינגל מעל תהום
    בין נקודה 16 ל 17 הירידה על סכין לא רכיבה כמעט
    מנקודה 17 שוב רוכבים עד ערוץ נחל במדף הסלע לנחל דימונה

  • בנקודה 18 התחלנו בטיפוס ארוך אבל מתון מהערוץ של נחל דימונה לרכס אפעה עד נקודה 19 שנמצאת כמעט בפסגה
    מכאן התחלנו לרכב בשבילי גמלים/כבשים מנסים לשמור על גובה עד נקודה 20 (יופי של קטע)

  • פה החלטנו לרדת בערוץ הנחל חזרה לנחל דימונה
    לא ציפינו להפתעה של הערוץ שהיתה לונה פרק מדהים של מדרגות סלע קטנות , משטחי סלע וגבים (הכל רכיב עד נקודה 21)
    זו היתה חווייה מדהימה - קטע נהדר של רכיבה על משטחי סלע - מומלץ
    בין נקודה 21 ל 22 יש קטע לא רכיב בגלל שהערוץ מלא סלעים ובולדרים מצור ואחרים וצמחייה
    מ 22 שוב רכבנו בסינגל עד לדרך בתוך נחל דימונה בנקודה 23

  • הדרך בנחל דימונה רחבה וטובה אבל היתה לנו רוח פנים שהאטה אותנו
    בנקודה 24 הדרך מטפסת מעל קניון נחל אשלון ומובילה דרך המזבלה של דימונה
    בנקודה 25 מגיעים לכביש במזבלה שהוביל אותנו לרח' ראשי בדימונה ואל האוטו
    ניתן לחתוך מאיזור העלייה מעל נחל אשלון מערבה אל הערוצים המסומנים בסימון שבילים כחול ולרכב בהם (זו גם היתה התוכנית המקורית - אבל הראשונים לא חיכו ומשכו ישר לאוטו)

 

Saturday, January 31, 2009

הר שחמון ועמודי עמרם

 

הר שחמון ועמודי עמרם

תאריך : 31-1-2009

אילת - כביש מעלה אילת - רמת יותם - סינגלי הר שחמון - נחל שחורת - נחל עמרם - עמודי עמרם - נחל עמרם - חציית כביש הערבה - כביש מקביל לכביש הערבה - אילת

נקודת יציאה : מלון שלום פלאזה (ליד קניון השלום שליד הטרמינל של שדה התעופה)

משתתפים: 19

אורך :  42 ק"מ

גובה מצטבר : 740 מ'

זמן :  4:45 שעות

רמת קושי : 2.4 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 0.9 (קל) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

המסלולבעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX מה GPS

הערות :

  • אחרי יום מאומץ אתמול הלכתי על מסלול קצר יותר ופחות אתגרי אבל שישאיר טעם מתוק לסיום שלושת הימים

  • התחלנו שוב בטיפוס באילת עד היציאה מאילת לכביש מעלה אילת (4)
    המשכנו עוד כמה מאות מ' בכביש מערבה ובנקודה 5 פנינו לשביל שמחבר לדרך מסומנת שכחול בנקודה 5A
    בנקודה 6 נכנסנו לסינגלי הר שחמון
    אלה סינגלים חמודים וזורמים עם עליות קלות
    הם בנויים כמו לונה פרק ואפשר להשתעשע בהם ולהסתובב שוב ושוב
    אמנם יש פה הקלטות לאלה שרכבנו אבל אפשר פשוט לזרום לאיפה שסינגלים לוקחים אותכם ולהנות
    יופי של אתר סינגלים
    יצאנו מהסינגלים בנקודה 10

  • מכאן המשכנו בדרך הכחולה צפונה והמשכנו ב 10A בסימון שחור צפונה
    בנקודה 12 פנינו שמאלה בסימון כחול בדרך טובה (באיזור אילת נראה שהדשדש פחות נורא מאשר במקומות אחרים בנגב)
    הכחול הופך לשחור בנקודה 12A
    המשכנו וירדנו בירידה כייפית אל ערוץ נחל שחורת בחלקו הרחב בנקודה 14 בה עצרנו להפסקה

  • מכאן המשכנו בדרכים טובות לכיוון עמודי עמרם 19
    הסימון ירוק מנקודה 14 עד 15 ואז שחור מנקודה 15 עד 17 והמשך בכחול עד קצת לפני נקודה 19
    עמודי עמרם מרשימים כתמיד
    פה החלטנו לא לטפס להר אמיר כמו שתכננתי במקור אלה לסיים בדהירה בירידה לערבה ואילת

  • ירדנו בדרך הכולה בדהירה מהירה עד כביש הערבה (21)
    חצינו אותו והתחלנו בירידה בכביש חקלאי פנימי מקביל ממזרח לכביש הערבה מנקודה 22 עד 23
    מכאן הכביש פונה למעבר הגבול ישראל-ירדן וממשיך בנקודה24 עד אילת (23)
    מפה פנינו ליד עיר המלכים אל הטיילת
    סיימנו בגלידה בטיילת ורכיבה חזרה למלון
    איזה טיול - 3 ימים של שכרון חושים

Friday, January 30, 2009

מאילת דרך מעלה אילת ועין נטפים לסינגל רחם

 

מאילת דרך מעלה אילת ועין נטפים לסינגל רחם

תאריך : 30-1-2009

אילת - כביש מעלה אילת - נחל שלמה - חציית כביש מעלה אילת - מעלה אילת הישן - הר יהורם - סינגל נטפים - עין נטפים - כביש הגבול - הר חזקיה - סינגל רחם - עוקף קניון שחורת - נחל שחורת - הר שחמון - אילת

נקודת יציאה : מלון שלום פלאזה (ליד קניון השלום שליד הטרמינל של שדה התעופה)

משתתפים: 19

אורך :  41 ק"מ

גובה מצטבר : 1204 מ'

זמן :  6:30 שעות

רמת קושי : 5.2 (קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.7 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

     
 חלק מהמפות וההקלטות הן לפי המסלול של מאור וחלקן לפי המסלול שלי שבהם הסיום מאיזור סוף נחל שחורת עד אילת היה שונה - אציין ליד כל אחד את השם שלי או מאור

הערה חשובה

מפה (מאור)


 

גרף גבהים (מאור)

המסלולבעמוד ענן (רז)

קובץ LOG מה GPS (רז)

קובץ GPX מה GPS (רז)

הערות :

  • זה היה היום הקשה בטיול
    הצפי המקורי היה כ 1400 מ' טיפוס מצטבר על פני כ 47 ק"מ
    בסופו של דבר טיפסנו "רק" 1200 מ' על 41 ק"מ
    הרעיון הכללי היה "לקנות" את הרכיבה בסינגל רחם ע"י עלייה אליו תוך טיול באיזור סלעי היסוד ואבן החול של הרי אילת
    בדרך כמובן נהנינו מנופים נהדרים ומסינגלים נוספים שאמנם היו קצרים יותר מסינגל רחם אבל לא פחות איכותיים
    זהו מסלול חובה לכל מי שרוכב באיזור אילת !!!

  • התחלנו מהמלון (1) בטיפוס ברחובות אילת עד נקודה 4 בה יצאנו מאילת לאורך כביש מעלה אילת לכיוון גבול מצרים
    בגלל הבסיסים והאתרים והרכסים מסביב החלטנו להמשיך לאורך הכביש עד נקודה 7 בה יש ירידה טובה לערוץ נחל שלמה (8)
    בערוץ נחל שלמה הסימון אדום והדרך טובה עד מפגש עם הכביש בנקודה 9
    פה חצינו את הכביש והמשכנו בסימון כחול בערוץ נחל שלמה
    בנקודה 10 פיצול , ניתן להמשיך בדרך הימנית עד נקודה 11 בה מתחיל הסימון האדום והטיפוס במעלה אילת הישן
    אנחנו המשכנו בשמאלית בעלייה רגלית קצרה (שיפוע קשה) וירדנו לנקודה 11
    מעלה אילת סלול ברובו והשיפוע קשה
    רובנו רכבו אותו , אני הלכתי קטעים רבים בו (בגלל שידענו שהטיפוס ארוך היום ניסינו לשמור כוח , דבר שהוכיח עצמו במסלול ואפשר הנאה רבה יותר בירידה בסינגל רחם)
    בנקודה 12 העלייה של מעלה אילת הישן  מסתיימת
    פה ירדנו לכביש מעלה אילת החדש בנקודה 13 והמשכנו על הכביש קטע קצר עד נקודה 14 בה פנינו לחנייה של הר יהורם

  • מכאן סינגל נחמד ומומלץ שיורד לעין נטפים
    התחלנו בסימון שחור מנקודה 15
    בנקודה 16 השחור לוקח צפון מזרחה וצפון מערבה
    צריך לבחור בשביל צפון מערבה ולא כמו חלק שרכבו תחילה צפון מזרחה ואז הוחזרו אל השאר (רואים במפה)
    בשביל שהולך לצפון מערב מטפסים תחילה טיפוס קצר עד נקודה 17 ואז מתחילים בירידה בסינגל טכני וחווייתי עד אל מעל המצוק של נחל נטפים
    פה יש קטע יפה על פי תהום שניתן לרכיבה (18) ובסוף ירידה קטנה על פי תהום שמומלצת להליכה , ראה תמונות
    בנקודה 19 עצרנו על מדף הסלע שמעל עין נטפים
    חלקנו ירד בשביל ישראל רגלית אל המעיין שהיה לח אבל לא טפטף (הבריכה/כיור שליד המעיין היו די מלאים)

  • מעין נטפים טיפסנו בדרך 4X4 בסימון אדום כאשר רובנו הולכים את הקטע הראשון עד נקודה 19A
    מכאן הדרך ממשיכה ואפילו יורדת ושוב מטפסים מנקודה 20 טיפוס תלול , חלקו ברכיבה וחלקו בהליכה לפחות לחלקנו עד אל מעל כביש הגבול בנקודה 21ד

  • ירדנו אל הכביש ונסענו לאורכו עד הר חזקיה
    ניתן לרדת לדרכים מקבילות לכביש בנקודה 22 למשל אבל הן יגרמו לטיפוסים נוספים ואין בהן עניין מיוחד (פרט להמנעות מנסיעה על הכביש)
    בנקודה 24 פנינו לתצפית הר חזקיה (25)
    פה נחנו והתארגנו לסינגל רחם
    איילת הצלמת שלנו קבלה פה בטקס "מרשים" את סמל הקבוצה

  • מי שרוצה להתחיל את סינגל רחם מכאן יכול להחנות פה את האוטו ברחבת החנייה
    מכאן ירדנו בכביש כ 300 מ' צפונה עד הסימון הכחול לתחילת סינגל רחם
    זהו סינגל נהדר ואפשר לאמר , הדובדבן של הטיול - 9 ק"מ של סינגל טכני אבל זורם שמצריך ריכוז מקסימלי ועובר פה ושם על פי תהום - אדיר
    הוא ברור לכל אורכו - אפילו לא שמתי לב לסימון שהשתנה בנקודה 27 לירוק (הכחול ממשיך בנחל רחם לכיוון דקלי רחם)
    בנקודה 28 מעל קניון שחורת מטפסים שמאלה בסימון אדום שעוקף את קניון שחורת שהוא לא רכיב (מפלים וכו' בסימון שחור)
    יש טיפוס קצר לאוכף שרכיב בחלקו ואז ירידה כייפית בנופי אבן חול אל מתחת להר אמיר עד נקודה 29

  • מכאן ממשיכים בדרכים עד מפגש עם הדרך האדומה בכיוון צפון דרום בנקודה 31 או 32
    פה הקבוצה התפצלה עקב ההפרשים בקצב ויכולת הרוכבים בסינגל רחם ואוזן/מעביר עקום שלי למספר קבוצות שחזרו לאילת בדרכים שונות
    הראשונים בהם מאור שמסלולם מתועד במפה המצורפת וברף הגבהים משכו לכיוון כביש הערבה מנקודה 33 עד כביש הערבה בנקודה 34 כשהם יורדים בקטע מסויים לסינגל/דבל שמקביל לדרך הראשית שמסומנת כחול ואחר מאילות על כביש הערבה
    אחרים יחד אתי דבקנו במסלול המתוכנן המקורי והמשכנו בדרך האדומה עד נקודה 35
    המסלול שלי מתועד בהקלטות ובמפת עמוד ענן
    הדרך האדומה קצת דשדשית
    בנקודה 35 חתכנו מזרחה בסימון כחול ובנקודה 35A נכנסנו לסימון אדום
    לא פנינו עם האדום לנחל יעל אלא המשכנו דרום מזרחה ואז דרומה עד מפגש עם סינגל/דבל של פרק בוטני שיורד מדרום לאילות ומסתיים באיזור התעשייה של אילת (ניתן לעקוב אחר מסלול זה בהקלטות ובמפת עמוד ענן)
    אחרים בהובלת מוטי המשיכו מנקודה 35 בסימון השחור שממערב להר שחמון וחברו לכביש מעלה אילת וירדו כך לאילת

Thursday, January 29, 2009

שביל חלוקים

 

שביל חלוקים

תאריך : 29-1-2009

מדרשת בן גוריון - חציית כביש "שדה בוקר-מצפה רמון" - סינגל חלוקים - נחל הרועה - חציית כביש "צומת משאבים - צומת חלוקים" - נחל עץ -  חציית כביש "צומת חלוקים - ירוחם" - מרחב עם - הר צרור - שדה צין - מדרשת בן גוריון

נקודת יציאה : מדרשת בן גוריון - רחבת חנייה מיד אחרי השער בצד ימין

משתתפים: 17

אורך :  25 ק"מ

גובה מצטבר : 327 מ'

זמן :  2:40 שעות

רמת קושי : 1.2 (קל) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.7 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

המסלולבעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX מה GPS

הערות :

  • זהו שביל נחמד שכולו סינגל שנותן טעימה מרכיבת מדבר בלי מאמצים מרובים
    למרות שהוא קל טכנית יש בו כמה אלמנטים טכניים קלים כמו מדרגות בשרידי סכרים בוודיות
    השביל כולו מסומן די טוב
    לא תמיד יש סימון , אבל בכל נקודת התלבטות יש סימון
    כל השבילים המסומנים מופיעים במפת שבילנט בצורה טובה
    כיף של שביל

  • מהמדרשה (1) יצאנו על שביל סלול מקביל לכביש הגישה למדרשה מדרום לו עד צומת הכניסה למדרשה (2)
    חצינו את הכביש ורכבנו על דרך מקבילה לכביש כמעט 100 מ' ואז נכנסים בנקודה 3 לסינגל
    בנקודה 4 הסינגל מטפס קצת ומתעקל צפונה

  • בנקודה 5 מתחילים ירידה כייפית בוואדי  עם שרידי סכרים רבים שכל אחד מהם צריך לקפוץ (כ 10-30 ס"מ) - כיף לא נורמלי
    זה נמשך עד נקודה 6 כשמתחברים לעוד וודיות
    מנקודה 6 ניתן להמשיך בשביל הטרסות שגם הוא מסומן (נשאיר לפעם אחרת)

  • בנקודה 8 טיפוס לא קשה במעלה וודי עד כביש "צומת משאבים-צומת חלוקים" (8A)
    בנקודה 8 ניתן להמשיך לשביל "עץ"

  • אחרי חציית הכביש ממשיכים על הרכס עד לעזיבתו וירידה לתוך וודי והגעה לשיטה הגדולה בנחל עץ (10)
    מכאן טיפוס אל הרכס לנקודה 11 ודהירה בדרך בסימון אדום אל כביש "צומת חלוקים-ירוחם" (13)
    במפה המצורפת יש עיקול דרך נקודה  12 כי חלק מהאנשים כולל מאור סטו לשביל צדדי אל חרבת חלוקים אבל הסימון הוא ישירות מ 11 ל 13

  • מנקודה 13 רוכבים על דרך מקבילה לכביש מדרום עד נקודה 14
    מכאן רכיבה על דרך על סכר והלאה על דרך עד נקודה 16

  • מכאן טיפוס  לרכס שמעל הר צרור על גבול שמורת הטבע מהצד החיצוני (כידוע שמורות טבע הן "האיזור האסור" לרוכבי האופניים הידועים כהורסי שבילים ושונאי הטבע מספר אחת - לפחות לפי אנשי ה"רשעות" ...)
    בנקודה 17 יש תצפית יפה על הר צרור ונחל צין ופה עצרנו לארוחת אחר צהריים
    מכאן המשך מהיר בשדה צין בסימון כחול ואז שחור עד כניסה לשטח המדרשה בנקודה 19 ולאוטו

Friday, January 16, 2009

צפית , חרובית ולוזית - התל , היער והמערה

צפית , חרובית ולוזית - התל , היער והמערה

41

תאריך : 16-1-2009

חניון כניסה ליער חרובית - סינגל חרובית המזרחי - חניון דרומי ביער חרובית - ליד תל צפית - נחל לוזית - נחל נעלן - כביש "לוזית-בית ניר" - מערות לוזית - סינגל כחול של מערות לוזית - כביש "לוזית-עגור" - לוזית - נחל לוזית - תל צפית - סינגל צפית המערבי - חניון כניסה ליער חרובית

נקודת יציאה : חניון בכניסה ליער חרובית (כ 200 מ' מהפנייה מכביש "גפן-כפר מנחם")

משתתפים: 16

אורך :  34 ק"מ

גובה מצטבר : 763 מ'

זמן :  5:00 שעות

רמת קושי : 2.9 (בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.3 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ טקסט ל Naviguide

קובץ ל GoogleEarth עם קישור לתמונות

תמונות (זיו) 

תמונות (מאור)

הערות :

  • טיול חביב שמשלב הרבה סינגלים וגם קטעי XC וביקור ברכיבה בתוך מערות
    הרעיון היה לשלב את סינגל חרובית שהוא קצר מדי בשביל טיול יום ששי רגיל שלנו עם תל צפית שהוא אפשר לאמר חלק בלתי נפרד ממסלול סינגל חרובית עם קצת נפח XC וביקור במערות לוזית שרכבנו בהם בעבר ומאפשרות חווייה נחמדה של רכיבה בתוך מערכת מערות פעמון

  • התחלנו ברכיבה בחלק המזרחי של סינגל חרובית שהוא קל יותר וזורם מהצד המערבי שרכבנו בחלק השני של הטיול
    לא אכנס לתאור של סינגל חרובית שכבר תארתי ברכיבות בחודשים קודמים כאן :
    haruvit1
    haruvit

  • סיימנו את הקטע הראשון בחניון בדרום יער חרובית (11) וירדנו בדרך דרומה עד נקודה 12 ומכאן עם דרך מזרחה במקביל לנחל לוזית והלאה עם דרך בסימון כחול בין נקודה 13 ו 14
    הרעיון המקורי היה להמשיך דרומה ואז דרום מזרחה עד ליד בית ניר אבל התפתינו להמשיך עם הדרך הטובה וכך בנקודה 18 התחברנו לדרך השחורה ואתה המשכנו עד המפגש עם כביש "לוזית-בית ניר" בנקודה 19
    3 מאתנו עקבו אחר התוכנית המקורית ולא שמו לב לרוב הקבוצה ועשו סיבוב ארוך יותר תוך גילוי 2 סינגלים ופגשו אותנו בנקודה 24
    אנחנו המשכנו על הכביש צפונה עד הפנייה לכיוון מערות לוזית בסימון כחול

  • מערות לוזית נמצאות באיזור נקודה 23
    פה ירדנו לתוך המערות (רגלית) ואז בתוך המערות שהן מסוג מערות פעמון שאופייניות לאיזור , ניתן לרכב - חווייה מדהימה
    שם גם עצרנו לארוחת בוקר וקפה ליד שרידי הקולומבריום
    מכאן המשכנו בסינגל נחמד בסימון כחול עד נקודה 23A
    ההמשך עד 24 בשביל הכחול היא דרך
    מכאן פנינו צפונה עד לחיבור לכביש "לוזית-עגור" (25)

  • פה חצינו את הכביש וטיפסנו בדרך צפונה ואז עד נקודה 27
    פה חצינו גדר לדרך שמצדה השני ליד מטע זיתים והמשכנו איתה עד כניסה אחורית למושב לוזית (29)
    פה פנינו שמאלה לסינגל שהוגדר ע"י נתי כסינגל כלבים כי הוא לא ממש סינגל רחב - פשוט עובר בקצה המושב עד נקודה 31
    פה עלינו על כביש משובש במושב עד כביש הגישה למושב בנקודה 32

  • פה לקחנו דרך מטעים שהובילה אותנו עד חיבור עם הדרך המסומנת בשחור שרכבנו עליה קודם בנקודה 33
    מכאן המשכנו על השחור עד נקודה 37 בה התחלנו לטפס לתל צפית
    בדרך ארז נפל בקולי (קוליס ברבים) וקיבל שפשופים ויותר מאוחר (אחרי הרכיבה) התברר שגם שבר את היד
    זה שבוע שני ברציפות שמישהו נופל בגלל קולי (קוליס ברבים) דווקא בקטע XC פשוט ונפצע בצורה רצינית
    הטיפוס לתל צפית הוא תלול ויש מי שעלה ברגל והגיבורים ברכיבה
    מלמעלה (41) יש תצפית יפה ב 360 מעלות
    בדרום מערב ראינו את העשן העולה מעזה

  • מכאן ירידה כייפית בסינגל שמקיף את התל ממערב ואז מצפון עד נקודה 46
    פה התחברנו לדרך הלבנה (47) שמובילה חזרה ליער חרובית (11/48)

  • מכאן רכיבה בקטע הקשה יותר של סינגל חרובית עד לאוטו (1)
    התאור של הסינגל כמו שהזכרתי לעיל ב :
    haruvit1
    haruvit.

 

מערד למצדה בשביל ישראל לאופניים

  מערד למצדה בשביל ישראל לאופניים תאריך : 4 -2 -2025 חנייה ברחוב ליד "המלונות" - שביל ישראל לאופניים - נחל כידוד - נחחל רחף עליון ...