Friday, June 24, 2016

מהר מירון לגשר הזיו דרך מתת ונחל בירנית

 

מהר מירון לגשר הזיו דרך מתת ונחל בירנית


תאריך :  24-6-2016

חניון שביל הפסגה בהר מירון - שביל הפסגה - סינגל נריה - הר נריה - עין חומימה - חרבת חומימה - ליד ביס״ש הר מירון - כביש עלייה להר מירון - כביש 89 -  סאסא - נחל פער - למרגלות הר אדיר - חציית כביש 899 - ליד חרבת נטרת - נחל צוער - כביש 899 - ליד מתת - נחל מתת - חציית כביש 8944 - נחל בירנית - עמק עקרב - דרך השלום - נחל אבירים - נחל כזיב - עין טמיר - למרגלות המונפורט - עין בריתות - עין מצוד - עין חרדלית - דרך גישה לעבדון - כביש 70 - מטעי בננות בדרך לגשר הזיו - גשר הזיו

נקודת יציאה : חניון שביל הפסגה בהר מירון

נקודת סיום : תחנת דלק אלון בכניסה לקיבוץ גשר הזיו ליד חומוס אליהו

משתתפים : 18

מרחק : 45 ק"מ

גובה מצטבר : 502 מ'

ירידות מצטברות : 1608 מ׳

זמן : 7:18 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול וגרף גבהים עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • לפני זמן לא רב פרסם דודי אלון מסלול שעשה בו הימר על תוואי בנחל בירנית שהתגלה כרכיב וזורם בד״כ
    מיד הכנסתי את זה לתוכניות
    החום הגדול הצפוי בששי דחף אותי לרכיבה שתכלול רחצה כמובן וגם רכיבה באיזור גבוה
    הפור נפל על מסלול קווי (כלומר לר הרבה עליות) מהר מירון לגשר הזיו , אבל לא בדרך הרגילה אותה רכבנו בעבר , אלא במסלול שעובר צפונה , קרוב לגבול לבנון בנחל מתת ונחל בירנית
    בגלל שלא רוכבים כאן כמעט , למרות ריבוי הירידות , השבילים תובעניים (הרבה אבנים , גדרות ופה ושם צמחייה) שמעכבים את הרכיבה ולכן אורך הטיול (גם מספר תקלות רב מהרגיל)
  • מהחנייה (1) נכנסנו לשביל הפסגה (2)
    הוא מתחיל במדרגות שחלק יכולים לעלות וחלק יכולים לעקוף
    הרבה קטעים רכיבים ומדי פעם צריך ללכת במדרגות או קטעים סלעיים (יש רוכבים טכניים שירכבו את הרוב) , השאר כ 80%
    בנקודה 3 פונים ימינה לסינגל נריה המסומן בסימון שביל ישראל
    הקטע הראשון רכיב מאד חלקית , אבל מנקודה 4 קצת לפני הארזים מתחיל הסינגל לזרום
    פה ושם יש קטעים של מ׳ פה ושם של הליכה ולפעמים בהמשך הירידה מספר מטרים
    בנקודה 5 עצרנו בחניון של חרבת חומימה ואז המשכנו בסינגל מקביל לכביש העולה להר עד נקודה 6
  • פה עזבנו את הסינגל ועלינו על הכביש מול בי״ס שדה הר מירון
    דהרנו בשולי הכביש עד צומת הפנייה לעליה להר מירון מכביש 89 בנקודה 7
    המשכנו בשולי הכביש ימינה עד הפנייה לקיבוץ סעסע בנקודה 8
  • פה פנינו מיד בנקודה 9 לדרך שמאלה שמתחילה סלולה
    בנקודה 10 פנינו ימינה לדאבל שהופך לעתים לסינגל
    הדרך תמיד משמאל לגדר (לא להתפתות לדרכים ימינה שנכנסות למטעים - הן יסתיימו בגדר לא עבירה)
    מנקודה 11 עלינו על דרך 4X4 עד מפגש עם כביש 899 (כביש הצפון) בנקודה 12
  • חצינו את הכביש וירדנו בדרך 4X4  היורדת במהירות לנחל צוער
    ירידה נהדרת ורובה מוצלת
    בנקודה 13 פנינו בצומת הדרכים שמאלה לדרך העולה לכיוון מתת
    במהרה הדרך נהיית תלולה
    העלייה מסתיימת בנקודה 14 בשרידי כביש
    פנינו שמאלה בדרך הסלולה המישורית עד חיבור לכביש 899 בנקודה 15
  • פה פנינו שמאלה בכביש ובנקודה 16 פנינו לכיוון מתת
    חלפנו על פני הבסיס הצבאי מימיננו ובנקודה 17 פנינו לדרך 4X4
    הדרך הופכת לדאבל , דרדרתי לפעמים בירידה כייפית לנחל מתת
    חצינו את כביש 8944 והמשכנו עד נקודה 19 בה הגענו לשער סגור וגבוה
    משכנו בדאבל ימינה עד נקודה 20 בה יש מעבר נוח מעל הגדר (כ 60-70 ס״מ , בניגוד לשער בנקודה 20 , הגדר היא גדר בקר לא גבוהה)
    מכאן המשכנו בדרך לצד כרם ענבים יפה (ראה תמונות) כשמשמאל מעל נחל מתת רואים את תל ראש
    בנקודה 21 משתנה הנוף שהיה פתוח עד עכשיו ונכנסים לסינגל בתוך החורש שנהיה צפוף עם החיבור של נחל מתת לנחל בירנית
    רוב הקטע בחורש רכיב , אם כי בהתחלה כמה עשרות מ׳ של הליכה ובהמשך השביל עובר בין הגדות של הערוץ ומדי פעם צריך להוריד רגל או ללכת מ׳

    לקראת נקודה 22 החורש נפתח והסינגל הופך דאבל ואז דרך
  • בנקודה 22 בצומת דרכים עפ דרך ״השלום״ פונים ימינה ומיד בצומת בנקודה 23 שמאלה וממשיכים בדרך 4X4 באיזור שנקרא עמק עקרב
    הדרך , לעתים רק דאבל עוברת בהמשך ליד זרימה שרובה ג׳יפה מעורב בביוב של רפתות או לולים
    פה ושם חצינו בזהירות את הזרימה (אין צורך להרטב) והמשכנו עד צומת הדרכים בנקודה 24
  • פה פנינו שמאלה לדרך תלולה ודרדרתית שמטפסת בכיוון אבירים
    חלק גדול ממנה עשינו רגלית בגלל השיפוע
    בנקודה 25 פנינו לדרך ימינה שחוברת בהמשך לדרך בסימון שבילים אדום שעוברת מעל הגדה הצפונית של נחל כזיב
    בנקודה 26 עזבנו את הדרך וירדנו בסינגל רכיב ברובו היורד לנחל אבירים ופוגש את הערוץ בנקודה 27
    הירידה בערוץ נחל אבירים היתה רכיבה בהתחלה ועוד קצת בסוף אבל השאר בהליכה (רכיב כ 50%) ובגלל החום היה מאד מייגע למרות שההליכה היתה בצל
    בנקודה 28 הגענו לדרך המסומנת בסימון שבילים ירוק בנחל כזיב
    בגלל החום הכבד נכנסנו רובנו ״כמו שאנחנו״ לנחל כזיב להתקררות
  • פה מתחיל חלק הדהירה של הטיול
    דהירה בדרך שבנחל כזיב תוך חציית הנחל הזורם מספר פעמים
    קצת אחרי עין טמיר ירדנו שמאלה לבריכה בנקודה 29
    פה עשינו רחצה הגונה והמשכנו מכאן בעלייה קצרה עם הדרך והלאה בירידה ודהירה במורד נחל כזיב
    חלפנו על פני המונטפורט משמאלנו למעלה והלאה עד השער בנקודה 30
    מכאן דרך לבנה עד צומת הדרכים בנקודה 31 ליד עין חרדלית
    פה פנינו שמאלה ומיד בערוץ עצרנו לעוד טבילת התקררות - היה חם מאד והספקנו להתייבש מהרחצה הקודמת
    מכאן דהירה בדרך שהופכת סלולה עד כביש הגישה לעבדון בנקודה 32
    פה פנינו שמאלה ודהרנו בכביש עד כביש 70 בנקודה 33
  • פנינו שמאלה בכביש ומיד בנקודה 34 פנינו ימינה לדרך סלולה לכיוון גשר הזיו
    יש שם שער צהוב שניתן לעקוף אותו ברכיבה משמאל
    פה טסנו על הדרך הסלולה בין מטעי בננות עד תחנת הדלק בכניסה לקיבוץ גשר הזיו בנקודה 35

Monday, June 20, 2016

יוקנעם

יוקנעם


תאריך :  20-6-2016

חניון משרדי קק״ל ביוקנעם (קצה מזרחי של המושבה) - הזורע - שלוש המשאלות - הזורע - נחל שופט - עין פרור - שולי גבעת דיצה - סינגל סינגל׳ה - נחל שופט - עין פרור - עמק השלום - סינגל יואש ויצחק - נחל שופט - טיילת נחל שופט - עין אמי - הזורע - חניון משרדי קק״ל ביוקנעם (קצה מזרחי של המושבה)

נקודת יציא
ה : חניון ליד משרדי קק״ל בקצה המזרחי של המושבה יוקנעם (ליד הפשפש של קיבוץ הזורע)

משתתפים : 2

מרחק : 16 ק"מ

גובה מצטבר : 275 מ'

זמן : 1:39 שעות (היו יחסית הרבה הסברים בטיול)

מפת המסלול וגרף גבהים עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS


הערות
  • בגלל פגישה שהיתה לי בהמשך הבוקר במשרדי קק״ל ביוקנעם , תכננתי את רכיבת הבוקר באיזור
    חלק גדול מהמסלול היה בצל בשעה זו וזה היה מצויין
  • יצאתי מהחנייה ליד משרדי קק״ל (1) ועברתי דרך הפשפש לקיבוץ הזורע (2)
    רכבתי דרך הככר בכניסה להזורע (3) לחנייה של משתלת שלוש המשאלות לפגוש את ערן (4) ואיתו חזרנו לככר (3) והלאה דרך הזורע בשבילי הקיבוץ שממזרח לערוץ נחל שופט
    חלפנו על פני שרידי תחנת הקמח שבקיבוץ שהמיוחד בה הוא שהארובה שלה נחצבה בסלע ולא בנוייה אבנים כמו שאר הטחנות בארץ
  • יצאנו דרך הפשפש בנקודה 5 לדאבל דרומה
    בנקודה 6 לא פנינו לשביל הטיולים שמימין אלא המשכנו בדאבל המוצל שממזרח ומעל ערוץ נחל שופט
    בנקודה 7 פגשנו את סינגל ״שופט הזורע״ של קק״ל
    השביל המסומן טיפס ימינה , אבל אנחנו המשכנו בדרך שהמשיכה מכאן במעלה הנחל עד נקודה 9
  • פה עזבנו את הדרך בטיפוס תלול בדרך 4X4 דרדרתית שאחרי זמן קצר מתיישרת והופכת רכיבה
    המשכנו בדרכי שדות עד צומת הדרכים בנקודה 11 בה פגשנו את סינגל קק״ל בתחילת סינגל ״סינגל׳ה״
    פנינו שמאלה בשביל המסומן בסימון קק״ל צהוב , תחילה בדאבל ומנקודה 12 בסינגל שיורד עד נחל שופט בנקודה 13
  • פה פנינו בדרך בה כבר רכבנו קודם ימינה ומיד בנקודה 14 בעין פרור היבש חצינו את ערוץ נחל שופט והמשכנו בדרך עד דרך הסולינג בנקודה 15
    מכאן במעלה הדרך בעמק השלום כד צומת הדרכים בנקודה 16
    פנינו שמאלה בדרך תלולה שמטפסת אל הפילבוקס שנבנה במעוראות 1936-1939
    בנקודה 17 הגענו לפילבוקס
  • פה נכנסנו לסינגל יואש ויצחק המצויין שעכשיו מאז בנו את סינגל קק״ל הוא מוזנח
    עם זאת הסינגל ברור ורכיב - מומלץ
    לפני סיומו הסינגל עובר בין שני הברושים שנטעו לזכר יואש ויצחק שהיו שני שומרים ששמרו בתקופת המעוראות על אדמת הקרן הקיימת כאן ונרצחו
    הסינגל מסתיים בדרך שבנחל שופט בנקודה 18
  • פה רכבנו בדרך שבמורד נחל שופט על גדתו המערבית ובנקודה 19 נכנסנו לסינגל ״שופט הזורע״ של קק״ל בכיוון ההפוך שמטפס קלות ואז יורד בפיתולים ביער חזרה לדרך בנקודה 20
    המשכנו עם הדרך עד צומת הדרכים בנקודה 21 בה פנינו ימינה לדרך שמובילה לכניסה לשביל המטיילים הסלול בנקודה 22
    הסופי שבוע השביל מלא מטיילים ולא כדאי (וגם השילוט אוסר) לרכב בו , בשעות הבוקר המוקדמות השביל ריק
    רכבנו בו עד נקודה 23 ליד עין אמי שם נכנסנו לעין אמי 24
    חזרנו לדרך בנקודה 23 וירדנו עד הכניסה האחורית לקיבוץ הזורע בנקודה 25 והפעם רכבנו בשבילי הקיבוץ שממערב לערוץ נחל שופט והלאה עד הככר בכניסה בנקודה 3 ומכאן דרך הפשפש (2) לאוטו (1)

 

Friday, June 17, 2016

תל פאחר

תל פאחר

תאריך :  17-6-2016

חניון קייקי כפר בלום - גשר על תעלת הירדן המזרחית - סכר ליד כפר בלום - חציית כביש 977 - לאורך תעלת הירדן המזרחית - כביש 977 - ליד שמורת עין אלה - גונן - צומת גונן - כביש 959 - ציר המוסכים - נחל עורבים - בריכת הירדינון - נחל ירדינון (דופילה) - עין ירדינון - חרבת אל פריש - וואדי אבו ג׳ל - וואדי מע׳רה - ציר הנפט - סירת א דיב - חלת ענקור - נחל שונית - וואדי שמרין - תל פאחר - דרך בין תל פאחר לבורג׳ בביל ותל עזזיאת - בורג׳ בביל - דרך הפטרולים הסורית - וואדי אל חצין - גבעת האם - יער כפר סולד - חציית כביש 918 - שביל הבנייס - שדה נחמיה - גשר יוסף - טיילת עמי - חניון קייקי כפר בלום

נקודת יציאה : חניון של קייקי כפר בלום

משתתפים : 8

מרחק : 39 ק"מ

גובה מצטבר : 641 מ'

זמן : 6:06 שעות (היו הרבה הסברים יחסית לרגיל וגם 2 שחיות)

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

תמונות FaceBook (אלי שהרבני)

הערות
  • בדרך כלל אנחנו מגיעים למסלולים מהסוג הזה בשיא הקיץ (יולי - אוגוסט) , אבל בקשה של ארי שנמצא בסוף השבוע בצימר בכפר בלום כיוונה אותי למסלול באיזור
    בנוסף קראתי ועדיין קורא הרבה על מלחמת ששת הימים לאחרונה ושמחתי על ההזדמנות לדבר קצת על קרב תל פאחר לאור החומר המעניין שקראתי באתר נעמוש המצויין https://naamoush.wordpress.com/ שמביא חקירה של כל ארועי וקרבות פיקוד הצפון במלחמת ששת הימים ובעיקר תל פאחר
    בנוסף נתתי הסבר מעמיק על מלחמת ששת הימים סיבותיה והתקופה בכלל
  • יצאנו מהחנייה של קייקי כפר בלום (1) דרך שער לשטח קיבוץ כפר בלום
    פה לגשר על הירדן בנקודה 2
    מיד אחרי החצייה פנינו ימינה בנקודה 3 לדרך לאורך התעלה המזרחית של הירדן מצידו המזרחי
    רכבנו בדרך 4X4 עד נקודה 4
    פה ירדנו ימינה כמה עשרות מ׳ עד לתצפית על מפל/סכר על הירדן בנקודה 5
    חזרנו לנקודה 4 והמשכנו בדרך בין מטעים ושדות ובמקביל לנחל עד כביש 977 בנקודה 6
    חצינו את הכביש והמשכנו בדרך מקבילה לנחל עד נקודה 7
  • פה פנינו ימינה לסינגלון של כמה מ׳ שמתחבר לדרך שדות מזרחה והלאה בדרכי בריכות הדגים עד נקודה 9
    פה בנקודות 9 הולכנו את האופניים בסבך קטן של כ 5-10 מ׳ עד כביש 977
  • פה עלינו על הכביש ורכבנו בו עד צומת גונן בנקודה 10
    לפני גונן מתחילים בטיפוס בכביש ובצומת גונן ממשיכים בטיפוס סביר עד נקודה 11 בה נכנסים למה שנקרא ציר המוסכים (השם ניתן לו בגלל שג׳יפים , אחרי נסיעה כאן הגיעו בד״כ למוסך)
  • הדרך המבוססת על ציר הפטרולים הישראלי מלפני מלחמת ששת הימים מסומנת בסימון שבילים אדום
    בנקודות 12 נכנסנו דרך השער הצר לאיזור בריכת הירדינון
    זוהי אחת הבריכות הטובות באיזור
    אחרי הרחצה המשכנו כמה מ׳ עם הדרך ובנקודה 13 פנינו לדרך חתחתים המטפסת והופכת לעתים ללא רכיבה במעלה נחל ירדינון
    בנקודה 14 ליד עין ירדינון (דופילה) (יש נביעה אבל המים לא נאגרים כאן) ממשיכה הדרך צפונה
    זוהי דרך 4X4 עם הרבה אבנים אבל רכיבה כולה
    היא מסתיימת בחיבור לדרך טובה בנקודה 15 העולה משמיר לציר הנפט
    פנינו ימינה ורכבנו במעלה הדרך בעלייה סבירה עד חיבור לדרך הנפט בנקודה 16 ליד אתר משאבות מגודר
  • מכאן ג׳עג׳נו במעלה ציר הנפט צפונה
    חלפנו בנקודה 17 על פני צומת דרכים שחוצה את שרידי הכפר סירת א דיב
    מכאן עלה כוח של חטיבה 8 במלחמת ששת הימים ואחרי התקלות במגנן נ״ט שנמצא מעל הכפר ממזרח המשיך עד קלע
    עברנו פה מספר פעמים בטיולים בעבר בדרכנו לאיזור הדובדבנים של מסעדה
    הפעם המשכנו בציר הנפט עד שיא הגובה בנקודה 18
    פה יש תצפית נהדרת על כל גזרת ההבקעה של צה״ל בצפון הרמה במלחמת ששת הימים - מקום טוב לספר את סיפור הקרב
    מכאן מתחילה ירידה תלולה ומהירה על ציר הנפט עד הכניסה לתל פאחר בנקודה 19
  • בתל פאחר ניכר ששיפצו ויש אנדרטה חדשה וגם התעלות נוקו וסודרו
    הוסיפו שם גם מערכת שמספרת את סיפור הקרב
    פה בנקודה 20 נתתי לחבר׳ה הסבר ארוך על מלחמת ששת הימים
  • חזרנו לכניסה לתל פאחר (19) ופנינו צפונה ומיד נכנסנו שמאלה לדרך 4X4 תלולה שהיתה כאן גם ב 1967
    זו היא ירידה משובחת ובנוסף היא מאפשרת לראות את המוצב המאיים
    המשכנו למטה וחלפנו על פני המוצב הקטן בורג׳ בביל שהיה בנקודה 22 והלאה עד צומת הדרכים בנקודה 23
    פה הגענו לדרך הפטרולים הסורית לשעבר המסומנת בסימון שבילים אדום
    רכבנו בדרך הסורית מלאת האבנים וטיפסנו בעלייה עד צומת הדרכים בנקודה 24
  • פה פנינו שמאלה לדרך שיורת עד גבעת האם
    בנקודה 25 חצינו צומת דרכים והמשכנו לרדת עד צומת הדרכים שלידה נמצא זחל״מ שנפגע במלחמה (26)
    הזחל״מ הזה שנפגע באיזור תוואי ההטייה ונהרגו בו 4 לוחמים מונח עכשיו למרגלות גבעת האם והוא די מוזנח (חבל)
    המשכנו בירידה התלולה עד חיבור לכביש 918 בנקודה 27
  • חצינו את הכביש ומצידו השני עלינו דרומה בדרך לחורשת אקליפטוסים ובצומת בנקודה 28 פנינו מערבה עד שביל הבניאס בנקודה 30
    פה רכבנו בשביל הבניאס הנהדר שהוא דאבל ולעתים סינגל מוצל הרבה פעמים
    השביל חולף על פני זולות נהדרות בנחל
    בנקודה 31 עצרנו לטבילה
    המשכנו הלאה בשביל הבניאס כאשר בנקודה 32 עברנו מימין לחניון לרכב והמשכנו בשביל עד ליד הגדר של קיבוץ שדה נחמיה בנקודה 33
    השביל עובר מימין לגדר ולאורך הנחל עד אחרי השער של הקיבוץ בנקודה 34
  • פה עלינו על כביש הגישה לקיבוץ שדה נחמיה וחצינו עם הטיילת מתחת לגשר יוסף
    מכאן יש טיילת נהדרת עם סככות עם גפנים
    בנקודה 3 פנינו לגשר (2) שהחזיר אותנו לחניון בו חנינו (1)

 

Friday, June 10, 2016

בין הירדן לדישון

בין הירדן לדישון


תאריך :  10-6-2016

חניון סירות הרפטינג בירדן - הירדן - גשר הפקק - שרידי גשר חולתא - ליד חולתא - ערוץ נחל דישון - צומת יסוד המעלה - שדה אליעזר - בקעת יחמור - כביש הצפון - מושב דישון - עין דישון - נחל דישון - יער שדה אליעזר - חצייה מתחת כביש 90 - מטעי איילת השחר - תל א צפא - חציית נחל אשף - נחל מחניים - חציית כביש מע"ץ - הירדן - חניון סירות הרפטינג בירדן- חמאם בנות יעקב - חניון סירות הרפטינג בירדן

נקודת יציאה : חניון של רפטינג נהר הירדן (כ 2 ק"מ צפונית לצומת גדות על כביש מע"ץ)

משתתפים : 12

מרחק : 41 ק"מ

גובה מצטבר : 620 מ'

זמן : 4:46 שעות (כולל זמן שחייה של כחצי שעה בסוף הטיול)

מפת המסלול וגרף גבהים עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • הקיץ הגיע והגיע הזמן לשלב מעיינות במסלולים
    חיפשתי מסלול שיעבור בעין דישון , אבל רציתי להגיע מכיוון קצת שונה מבעבר ומצד שני שתהיה עלייה סבירה
    לכן החלטתי בניגוד לפעמים קודמות בהן ביקרנו בעין דישון , להתחיל ליד הירדן בחניון סירות הרפטינג
  • יצאנו מחניון סירות הרפטינג (1) וחברנו לדרך 4X4 שיורדת לכיוון הירדן (2)
    המשכנו ברכיבה בדרך מקבילה לגדה וקצת מעליה עד גשר הפקק בנקודה 3
    חצינו את כביש מע"ץ והמשכנו צפונה בדרך מקבילה לירדן
    הרכיבה שם תמיד יפה בגלל שזה אחד המקומות היחידים בארץ בהם אתה רוכב ליד דשא גם בקיץ
    בצומת הדרכים בנקודה 4 ליד שרידי גשר חולתא פנינו שמאלה לדרך בסימון שבילים שחור
  • מכאן רכבנו בדרך 4X4 טובה בין שדות ומטעים (אפרסקים , נקטרינות ועוד) במקביל לערוץ נחל דישון עד ליד כביש 90 בנקודה 6
    פה פנינו ימינה , חצינו את הערוץ של נחל דישון עם הדרך ומצידו השני רכבנו בדרך שליד המלון והלאה לתחנת הדלק עד צומת יסוד המעלה (7)
  • חצינו את הכביש ורכבנו למושב שדה אליעזר
    בקצה המושב בנקודה 9 ליד גדר המושב פנינו ימינה בדרך הביטחון שלאורך הגדר מבפנים ויצאנו משער שהיה פתוח אל המטעים בנקודה 10
    מדיווח של דורון סלע שרכב יום אחרינו , השער בו עברנו היה נעול אבל היה שער נוסף כ 200 מ' מצפון בהמשך רכיבה לאורך הגדר והוא היה סגור אבל לא נעול
    פה יש דרך 4X4 זרועת אבנים אל רכיבה בשיפוע סביר בד"כ
    בנקודה 11 הדרך מתחברת לדרך לבנה שמסומנת בסימון שביל ישראל ליד שדרת ברושים
    המשכנו בטיפוס בדרך הלבנה שחושפת נופים יפים של בקעת יחמור , נחל גרשום , עמק החולה והגולן
    העלייה מסתיימת בכביש הצפון בנקודה 12
  • פה פנינו שמאלה ודהרנו בשולי כביש הצפון עד הפנייה לכיוון דישון בנקודה 13
    המשכנו בירידה מהירה עד שער הכניסה למושב דישון בנקודה 14
    רכבנו ימינה בעלייה קצרה בכביש הביטחון שסביב המושב מצפון עד הפשפש בגדר המושב בנקודה 15
    פה יש שלט שאומר שזו היציאה לנחל דישון ולעין דישון
    עברנו בפשפש ורכבנו בדרך ה 4X4 עד עין דישון הנהדר בנקודה 16
    המעיין הוא מבנה מתחת לאדמה עם קשתות כנראה מהתקופה העותומנית ששימש מעיין הכפר דישום שהיה פה עד מלחמת השחרור ונכבש במהלך מבצע יפתח
    הכניסה למעיין ממבנה בטון מכוסה ברשת
    צריך לזכור לכסות אותו מחדש עם הרשת כשמסיימים את הרחצה
  • פה מתחילה ירידה משובחת בדרך 4X4 מהירה עד ערוץ נחל דישון בנקודה 17
    המשכנו בדרך ה 4X4 בערוץ נחל דישון עם נופים מתחלפים של המצוקים הייחודיים , חציית הערוץ היבש , יער נהדר ועוד
    בנקודה 18 חצינו את כביש 886 והמשכנו מצידו השני בדרך סלולה שמובילה עד לתחנת שאיבה בנקודה 19
    מכאן שוב דרך 4X4 בנחל שבה דהרנו תוך רכיבה על חלוקי נחל ועוד
    הכיף הזה מסתיים בצומת הדרכים בנקודה 20 ליד חורשת אקליפטוסים ממנה יש עלייה לחוות סוסים שנמצאת מצפון ובבעלות עומר בר לב
  • המשכו בדרך הלבנה המטפסת מכאן ובהמשך יורדת עד חצייה ממתחת כביש 90 בנקודה 21
    פה המשכנו וחברנו לכביש הגישה לאיילת השחר בנקודה 22
    בצומת בנקודה 23 עברנו בשער אל המטעים
  • כאן רכבנו בשטח מוצל במטעים עד נקודה 24
    פה בצומת פנינו דרומה בדרך טובה ובצומת הדרכים בנקודה 25 התחלנו בטיפוס סביר בכיוון תל א צפא

    העלייה מסתיימת בנקודה 26
    מכאן רכיבה בדרך 4X4 שעוברת בין מטעים עד נקודה 27 בקצה המטע
    פה ירדנו בירידה מהירה עד הדרך בערוץ נחל מחניים בנקודה 28
  • מכאן דהרנו בדרך 4X4 טובה במורד נחל מחניים בנוף שדות פסטורליים
    הדרך מסתיימת בכביש מע"ץ בנקודה 29
    פנינו ימינה ובצומת הדרכים בנקודה 2 המשכנו ישר בכיוון הירדן בדרך בה רכבנו בבוקר
    בנקודה 30 עצרנו לרחצה בירדן
    הירדן היה מאכזב והעומק שלו היה כ 40-50 ס"מ (זאת אחרי חורף שחון במיוחד בצפון)
    אחרי הרחצה חזרנו בדרך בה באנו לנקודה 2 וחצינו את חניון סירות הרפטינג עד המעיין המיוחד , חמאם בנות יעקב (31)
    פה שוב שחינו ומכאן 50 מ' בהליכה (למי שלא רצה להתלבש) או רכיבה (למי שהתלבש) עד האוטו (1)

 

Friday, June 03, 2016

דובדבנים 2016

דובדבנים 2016

תאריך :  3-6-2016

אנדרטת פלס״ר 7 - סינגל שביל הגולן בחורשת הארזים - עלייה להר אודם - הפסגה הדרומית של הר אודם - הפסגה הצפונית של הר אודם - יער מסעדה - מסעדה - ממערב לברכת רם - קבר נבי יעפורי - עמק היעפורי - חציית נחל שערני - חציית ואדי אבו סעיד - מרגלות הר כרמים - מרגלות הר וורדה - סביב תל שעיפרי - בוקעתה - החרמונית - מרגלות החרמונית המזרחיים - אנדרטת עוז 77 - סינגל עוז - עמק הבכא - תל ג׳ית - רכס הבוסטר - ציר ״אמריקה״ - צומת בראון - כביש 98 - שביל הגולן - המרגלות הדרום מערביים של החרמונית - צומת אלרום - כביש 98 - אנדרטה לזכר אורי דאנג׳לי ז״ל - אנדרטת פלס״ר 7

נקודת יציאה : חניון אנדרטת פלס״ר 7 (על כביש 98 מצפון לאלרום , בין הק״מ ה 81 ל 82 - ממערב לכביש)

משתתפים : 10

מרחק : 40 ק"מ

גובה מצטבר : 587 מ'

זמן : 4:50 שעות

מפת המסלול וגרף גבהים עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS




הערות
  • את טיול הדובדבנים השנה תכננתי לתאריך מוקדם יותר אבל בגלל אילוצים עשינו אותו השבוע , וכרגיל היה משובח וטעים ...
    הכנסתי כמה קטעים חדשים במסלול שלא עשינו בעבר או שעשינו מזמן וזה חידש וגיוון
  • יצאנו מאנדרטת פלס"ר 7 (1) עם הסיפור המרגש על הקרב הקשה שנערך פה במלחמת יום כיפור
    יצאנו משער הולכי הרגל הצר בצד המערבי של שטח החניון (2) אל סינגל המסומן בסימון שביל הגולן
    זהו סינגל קצר וזורם ביער אורנים וארזים
    בנקודה 3 הסינגל הופך לדרך 4X4 גם הוא בסימון שביל הגולן
    בצומת הדרכים בנקודה 4 פנינו ימינה עם שביל הגולן והתחלנו בטיפוס מתון שהופך תלול אחרי נקודות 5
    בנקודה 6 חולפים על פני מחצבת טוף יפה וממשיכים בטיפוס מאד תלול עד נקודת תצפית בראש הר אודם בנקודה 6
    מכאן ירידה עם הדרך ועלייה קצרה לנקודה גבוהה נוספת ליד מוצב צבאי בנקודה 7
  • אחרי תצפית והחזרת אוויר מהטיפוס דהרנו בירידה בדרכים שרובן סלולות במורד הר אודם
    פה מתחילים לפגוש מטעי דובדבנים נהדרים
    עד צומת הדרכים בנקודה 8 רכבנו בשביל הגולן
    פה פנינו שמאלה לדרך סלולה עד צומת הדרכים בנקודה 9
    פה מתחילה ירידה יפה בדרך 4X4 ובנקודה 10 פנינו ימינה תחילה בסינגל לא ברור ובהמשך בדאבל יפה שנכנס ליער
    בדרך חצה חזיר את השביל - יפה
    דהרנו בדאבל עד מגרש הכדורגל של מסעדה בנקודה 11
    בדיוק לפני מסומנת ג׳ובה שכבר לא קיימת (כנראה התמלאה או נחפרה )
  • פה רכבנו סביב המגרש בלי לעלות על כביש 978 שבמסעדה ורכבנו ברחוב לא סלול בשולי הכפר עד כביש 98 בנקודה 12
    חצינו את כביש 12 ורכבנו מטרים בודדים שמאלה ונכנסנו לדרך שבעבר היתה הכניסה לבסיס שהיה כאן (התעסוקה המבצעית הראשונה שלי במילואים באוקטובר 1983 היתה כאן)
    רכבנו בדרך הסלולה וחברנו לדרך המסומנת בסימון שביל הגולן והלאה איתו תחילה בעלייה ואחר בירידה ושוב עלייה קצרה עד נקודת תצפית יפה על ברכת רם בנקודה 14
    בדרך ליוו אותנו מטעי תפוחים , דובדבנים וחבושים
  • פה רכבנו בדרך הסלולה מהצד המערבי של ברכת רם עם תצפיות יפות על השתקפות החרמון במי הבריכה
    בצומת הדרכים בנקודה 15 פנינו ימינה
    בצומת הכבישים מיד אחרי המסעדה בנקודה 16 פנינו בכביש שהולך למבנה קבר נבי יעפורי (ראה תמונות) ומבני השוק שסביבו
    המשכנו עם הכביש דרך בקעת היעפורי עד הצומת בנקודה 18
    פה פנינו ימינה בדרך סלולה למרגלות הר רם החוצה את וואדי שערני והמשכנו בסוף בטיפוס תלול עד צומת הדרכים בנקודה 19
    המשכנו עם הדרך הסלולה שממזרח להר כרמים עד צומת הדרכים בנקודה 20
  • פה בצומת בין הר כרמים להר וורדה פנינו שמאלה (מזרחה) בדרך סלולה טובה עד נקודה 21 שקצת אחריה נגמרים המטעים בגלל הקרבה לגבול
    פנינו ימינה ודהרנו בדרך דרומה עד הצומת בנקודה 22
    פה פנינו מערבה בכיוון הכפר בוקעתה
    ברחוב בנקודה 23 פנינו דרומה ובעיקול בנקודה 24 בקצה הכפר פנינו עם הכביש
    הדרך שממשיכה במפה דרומה לא קיימת בגלל הבנייה והמטעים
    בנקודה מגיעים ליד מבנה בית ספר חדש ובנקודות 25 רכבנו בדרך 4X4  (עלול להשתנות בעתיד) והמשכנו דרומה
    פנינו שמאלה בצומת בנקודה 26  בה גם חברנו לשביל הגולן עם העלייה לחרמונית
    בנקודה 27 עזבנו את הכביש העולה לחרמונית ופנינו שמאלה עם סימון שביל הגולן ב 1/3 הגובה
    הקפנו את החרמונית עם הדרך מצפון ואז ממערב עד שחברנו לירידה תלולה ודרדרתית (אבל רכיבה בזהירות) שחוברת לדרך הסלולה שממשרח לחרמונית (28)
    המשכנו עם הדרך עד אנדרטת עוז 77 שמעל עמק הבכא בנקודה 29
  • בנקודות 29 ירדנו דרך שטח האנדרטה אל המעבר בגדר שבדרום מזרח שטח האנדרטה
    ירדנו בסינגל עוז שמתחיל כאן בסימון שביל הגולן
    זהו סינגל כייפי שיורד ומתפתל עד הוואדיון
    כאן כ 10-20 מ׳ הליכה עם האופניים בגלל החריץ מהוואדיון ואבנים על השביל ושוב רכיבה עד חיבור לדרך הסלולה בנקודה 30
  • פה דהרנו בדרכים הסלולות עד הצומת למרגלות תל ג׳ית בנקודה 31
    המשכנו עם הדרכים עד חיבור לדרך שהיתה הכביש הראשי לדמשק (ציר ״אמריקה״ במלחמת יום כיפור) בנקודה 32
    פה דהרנו ימינה עד צומת בראון (33)
    פנינו ימינה על כביש 98 ורכבנו בשולי הכביש עד נקודה 34
  • פה פנינו ימינה לדרך סורית בנוייה מאבנים המסומנת כשביל הגולן
    טיפסנו בה בכיוון החרמונית וחברנו בנקודה 35

    פה פנינו שמאלה בדרך הסלולה בכיוון אלרום בכיוון כללי עלייה
    בצומת אלרום בנקודה 36 רכבנו על כביש 98 צפונה עד אנדרטת פלס״ר 7 בה חיכו לנו המכונית (1)
    ניתן לרכב בדרך 4X4 מקבילה לכביש ממזרח במקום לרכב בכביש

 

Friday, May 27, 2016

טבעון ועוד

 

טבעון ועוד


תאריך :  27-5-2016

צומת אלונים - חציית כביש 75 - נווה עמיאל - שדה יעקב - חציית כביש 722  - מערות המנורה - פסל אלכסנדר זייד - קרית עמל - חצייה מתחת כביש 75 - סינגל טבעון - טבעון - ככר בן גוריון - סינגל טבעון - רמת הדסה - שמורת אלוני אבא - סינגל אלוני אבא - חלף טבאש - נחל ציפורי - עין יבקע (עין הסוסים) - כעביה - בית לחם הגלילית - חצייה מתחת כביש 77 - נחל נהלל - מנשייה זביידה - משטרת נהלל - נווה יער - חצייה מתחת כביש 77 - עין חזין - צומת אלונים

נקודת יציאה : חנייה ליד תחנת הדלק והמרכז המסחרי בצומת אלונים

משתתפים : 14

מרחק : 40 ק"מ

גובה מצטבר : 687 מ'

זמן : 5:06 שעות

מפת המסלול וגרף גבהים עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS




הערות
  • בגלל שזו עונת הדובדבנים עכשיו , חשבתי לרכב השבוע בטיול דובדבנים בצפון הגולן , אבל , בגלל שידעתי שצפוייה לי עבודה עד מאוחר ביום חמישי בלילה , תכננתי מסלול בלי נסיעה ארוכה והחלטתי על איזור טבעון
    בגלל שרכבנו כבר הרבה פעמים באיזור במתכונות שונות החלטתי לגוון קצת בכיווני הרכיבה ולהוסיף קטע עם קצת נוסטלגיה ברכיבה ממזרח לכביש 77 למשטרת נהלל המנדטורית
    כרגיל גם טבלנו מספר פעמים במסלול
  • יצאנו מהחנייה (1) בכיוון צומת אלונים (2)
    חצינו את כביש 75 במעבר החצייה ומצידו הדרומי חברנו לדרך 4X4 מקבילה לכביש
    המשכנו בדרכי 4X4 לנווה עמיאל ומושב שדה יעקב
    יצאנו מצידו הדרומי בנקודה 4 ןהמשכנו בדרכי 4X4 עד הגשר שעובק מעל כביש 722 בנקודה 6 אחרי שעלינו על דרך בסימון שבילים כחול בנקודה 5
    מצעדו השני של הגשר פנינו ימינה והמשכנו עם הדרך הכחולה בעלייה קלה עד צומת הדרכים בנקודה 8
  • פה נכנסנו לשביל מסודר שהוא חלק מאתר בית שערים , שבחלק זה נקרא "מערות המנוחה"
    חלקו שביל ובהמשך מדרגות שעולות ושוב שביל עד חיבור לכביש שיורד לאתר בית שערים בנקודה 9
    פנינו בכביש ימינה ומיד בנקודה 10 פנינו לעלייה לפסל אלכסנדר זייד שבנקודה 11
  • בעת הביקור בפסל התבררו לנו כמה עובדות חדשות
    הראשונה שבין מבצעי פעולת החיסול של מי שנחשד כרוצח של אלכסנדר זייד בשנת 1942 היה האבא של אחד מחברי הקבוצה שלנו
    אז נזעקו שניים מחברי הקבוצה וסיפרו שיש תאוריה חדשה שאלכסנדר זייד בכלל לא נרצח אלא נורה בטעות ע"י שומר מאלונים
    אלכסנדר זייד נהרג/נרצח באיזור שהיום הוא קריית עמל (שכונה של טבעון) בשנת 1938 בדרכו לקיבוץ אלונים
    עוד מידע על אלכסנדר זייד נמצא כאן :
  • המשכנו מהפסל חזרה לכביש בנקודה 10 ובנקודה 12 נכנסנו לשביל שהופך סינגל וחלק מסינגל סובב טבעון
    המשכנן בסינגל ומדי פעם דאבל עד הרחוב בנקודה 13
    חצינו מתחת כביש 75 במעבר מתחת לכביש בנקודה 14 ומיד אחרי המעבר ירדנו שמאלה
    בנקודה 15 פנינו עם סינגל טבעון צפונה והמשכנו ברצף סינגלים ודאבלים חלקם שייכים לסינגל סובב טבעון עד רחוב היסמין בטבעון בנקודה 17
  • חצינו את טבעון ובנקודה 18 ירדנו ברחוב צר אותו עזבנו לטובת סינגל טבעון בנקודה 19
    מכאן רכיבה בסינגל יפה בשטח סבוך עד חיבור לוואדי בנקודה 20
    בוואדי טיפסנו ימינה בדרך 4X4
    העלייה סבירה בד"כ ומסתיימת בכיכר ליד סופר מרקט בנקודה 21
  • המשכנו ברחוב ודרך חנייה ליד בי"ס ובנקודה 22 מול רמת הדסה המשכנו בשולי הכביש לבסמת טבעון
    אחרי חציית הצומת של הכביש היורד לכיוון אלוני אבא בנקודה 23 נכנסנו לסינגל העובר מצפון לכביש
    זהו סינגל טכני קל עד בינוני שיורד עד נקודה 24
  • פה פנינו שמאלה בדאבל המטפס בוואדי ובהמשך סינגל עד ליד החנייה שמול אלוני אבא בנקודה 26
    פה פנינו לסינגל אלוני אבא וטיפסנו בו עד נקודה 27 בה פנינו ימינה בשביל לא ברור אך רכיב לחלוטין והמשכנו בדרכי 4X4 טובות שבסופו של דבר טיפסו לצומת על הרכס בכפר חלף טבאש בנקודה 29
  • כאן פנינו שמאלה ברחוב הראשי בכפר ויצרנו מהכפר בנקודה 30 לדרך יפה שיורדת בסופ של דבר עד נחל ציפורי בנקודה 31
    מכאן בדרכי 4X4 בערוץ נחל ציפורי הזורם
    בנקודה 32 פונים ימינה לאורך הנחל
    בנקודות 33 יש מים שחוסמים את השביל ורכבנו בדאבל בשולי שדה מימין וחצינו את הנחל במעבר נוח עם אבנים בלי להרטב
    המשכנו בדרך ה 4X4 המסומנת כחול עד עין יבקע (עין הסוסים) בנקודה 34
  • אחרי הרחצה במעיין המשכנו בדרך 4X4 טובה ליד הנחל
    בנקודות 35 חברנו לכביש וחצינו את הנחל והמשכנו בדרך 4X4 ליד מטעים יפים מדרום לנחל עד חיבור לכביש בנקודה 36
    חצינו את הצומת בנקודה 37 והתחלנו בטיפוס תלול בכביש העולה לכפר כעבייה
    בצומת הרחובות בנקודה 38 פנינו שמאלה ושוב טיפוס עד הפנייה שמאלה בקצה הכפר בנקודה 39
    עוד טיפה טיפוס ובנקודה 40 מעל הכפר המשכנו בדאבל ובסוף דרך 4X4 שיורדת עד נקודה 41 ליד בית לחם הגלילית
    במפה הדרכים מכאן שונות ממה שבמציאות
    רכבנו בדאבל שטיפס קצת והמשיך סביב מכלאת בקר עד נקודה 42
    פה פנינו לדרך טובה שמסתיימת בשער עם פשפש בנקודה 43 ברחוב הראשי של בית לחם הגלילית
  • כאן פנינו שמאלה ועצרנו ליד בית העם הטמפלרי לשעבר שבמושב
    המשכנו ברחוב עד נקודה 44
    פה פנינו ימינה ברחוב שיורד עד שער היציאה האחורי בנקודה 45
    מיד אחרי היציאה פנינו לדרך 4X4 ימינה ודהרנו בדרכים עד החצייה במעבר מתחת כביש 77 בנקודה 46
    המשכנו בנוף פסטורלי ויפה לי מאגר מי קולחין ובנקודה 47 הדרך עוברת בשולי יער של אלון תבור
    רכבנו בדרך לאורך היער עד צומת הדרכים בנקודה 48
    פה טיפסנו שמאלה ובנקודה 49 ליד מבנה מגודר בשולי הכפר מנשייה זביידה פנינו ימינה וירדנו עם הדרך עד משטרת נהלל
    משטרת נהלל היא מבנה משטרה בריטי שמשמש היום כבסיס של משטרת התנועה
    חצינו את השטח שצמוד למשטרה בנקודות 50
    פה נזכרתי בנוסטלגיה בביקור שעשינו כאן בשנת 1963 או 4 אצל דודה שלי ששרתה בבסיס צה"ל שהיה כאן
    אספנו אותה וטיילנו לאתר המוביל הארצי שבדיוק עבדו עליו
    בתמונה ששמתי בפייסבוק רואים אותנו בתוך אחד מחלקי הצינור של המוביל לפני שהוכנס לאדמה
  • המשכנו מכאן בדרך 4X4 מקבילה לכביש 75 ובנקודה 51 פנינו ימינה לדרך המקיפה את חוות הניסיונות החקלאית נווה יער
    המשכנו בדרכי 4X4 עד החצייה מתחת כביש 77 בנקודה 54
    אחרי החצייה פנינו בדרך שמאלה והמשכנו בדרכי 4X4 עד עין חזין בנקודה 56
    פה טבלנו בבריכה המצויינת
  • מכאן המשכנו חזרה בדרך לנקודה 55 והלאה בדאבל בין השדות עד צומת הדרכים בנקודה 57
    פה פנינ ימינה לדרך מקבילה לכביש 75 עד החנייה של קניון אלונים (1)

Friday, May 13, 2016

עין מוקש

עין מוקש

תאריך :  13-5-2016

מרכז מסחרי צומת וואסט - צומת וואסט - ליד ארמון האמיר - חרבת מוויסה - כביש 9881 - חציית כביש מרום גולן - עלייה להר בנטל - ליד מסעדת קופי ענן - סינגל בנטל - סינגל סובב בנטל - צומת העלייה להר אביטל - סינגל אביטל - כביש 91 - ליד עין זיוון - ליד אנדרטת גדוד 134 - צומת זיוון - כביש 98 - עין מוקש - ליד חרבת ריחנייה - ליד חרבת צורימן - הר בני רסן - חציית כביש 98 - בריכת הצ׳רקסים - כביש 98 - דרך ליוסיפון - למרגלות הר יוסיפון - דלווה - חרבת בז׳ה - חציית ערוץ נחל שוח - ליד מאגר אורטל - ג׳וויזה - מרכז מסחרי צומת וואסט

נקודת יציאה : רחבת אדמה גדולה בחלק הדרומי של המרכז המסחרי שמדרום לצומת וואסט (צומת האמיר)

משתתפים : 9

מרחק : 43 ק"מ

גובה מצטבר : 583 מ'

זמן : 5:36 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • החום הגדול בו איימו עלינו בתחזית דחף אותי לרכיבה בצפון הגולן
    בסופו של דבר לא היה חם ולעתים אפילו קריר
    יופי של רכיבה באיזור שעדיין נמצא באביב והירוק עדיין בולט בו יותר מהצהוב
  • יצאנו מהמרכז המסחרי (1) ורכבנו צפונה בכביש עד צומת וואסט (3)
    פנינו ימינה בכביש ונכנסנו בנקודה 4 לדרך 4X4 דרך שער בקר
    מכאן בדרכי 4X4  בכיוון הר בנטל
    בנקודה 5 הגענו לכביש 9881 ופנינו עליו דרומה עד נקודה 6
    פה התחלנו לטפס בדרך 4X4 עד נקודה 7
    כאן הדרך קצת נעלמת ויש כמה אופציות שעשינו בעבר
    הפעם התפתינו לסינגל ימינה שהתברר כסינגל חדש שנבנה כאן (רואים את שרידי סרטי הסימון של הבונים)
    הכיוון המומלץ שלו הוא ירידה , אבל אנו היינו בכיוון ההפוך שהכריח אותנו ללכת חלק ממנו רגלית בגלל השיפועים
    הוא מסתיים בחיבור של שביל הגולן לכביש ״צומת עלייה להר אביטל-מרום גולן״ בנקודה 8
  • פה התחלנו בטיפוס התלול בכביש אל פסגת הר בנטל (9)
    אחרי תצפית סביב חזרנו קצת בשביל ונכנסנו לסינגל בנטל הנהדר שיורד בתלילות מההר
    הוא מסומן בסימון שבילים אדום וסימון שביל הגולן
    הקטע האחרון של הסינגל של כמה עשרות מ׳ הוא דרדרתי ותלול מדי לרכיבה וגם יש קטע עם מעקה מברזל
    הוא נפגש עם סינגל סובב בנטל בנקודה 11
  • פה רכבנו בסינגל המצויין סובב בנטל שמתחיל ברכיבה בחפיר שסביב ההר ובהמשך עולה על הסוללה שמעל החפיר
    הסינגל זורם וחושף נופים יפים סביב ונופי טוף
    בנקודה 12 לא המשכתי בסינגל כמו בעבר כי הקטע מכאן רכיב חלקית וחברתי מעבר לגדר בקר נמוכה לדרך 4X4 בנקודה 12
    דהרנו במורד הדרך עד המנחת למסוקים בנקודה 13 והלאה עד הצומת בנקודה 14
  • כאן נכנסנו לסינגל אביטל שמבוסס על שביל הגולן
    הסינגל שופץ לאחרונה לטובת רכיבת אופניים , כנראה לקראת ארוע חוצה גולן
    לכן הוא היה זורם בהרבה מהעבר
    הקטע היחיד בו צריך להוריד רגל פה ושם או להוליך את האופניים 2 מ׳ פה ו 5 מ׳ שם הוא לקראת סופו
    אורך הסינגל כמעט 4 ק״מ והוא מסתיים בכביש 91 בנקודה 15
    הוא מסומן בסימון שביל הגולן כמובן
  • פה פנינו שמאלה במעלה הכביש
    חלפנו על פני עין זיוון עד צומת זיוון והמפגש עם כביש 98 (נקודה 16)
    המשכנו צפון מזרחה בכביש עד נקודה 17
    פה פנינו ימינה לכיוון עין מוקש (18)
    בעבר המעיין היה בשדה מוקשים והיה צריך להגיע אליו בזהירות בשביל צר בין הגדרות
    בשנים האחרונות נפרצה אליו דרך שמאפשרת הגעה אל המעיין בלי להסתכן
    זוהי בריכה עמוקה ועדולה
    המים היו קרים , אבל איזה כיף לשחות שם
  • אחרי הרחצה חזרנו לכביש (17) ופנינו ימינה בכביש עד הצומת בנקודה 19
    פה נכנסנו לכביש בטחון צר שמוביל למוצבים ואל גדר המערכת
    רכבנו עליו ממזרח לתל א רייחנייה בכיוון חרבת צוריימן
    צוריימן היה כפר צ׳רקסי שנעזב במלחמת ששת הימים
    רוב הכפרים שהיו באיזור זה היו צ׳רקסים
    בנקודה 21 פנינו מערבה בדרך 4X4 עד מפגש עם הדרך העולה להר בני רסן בנקודה 22
    טיפסנו אל ההר שעליו פרוסות טורבינות רוח חייצור חשמל
    מהאיזור הגבוה בנקודה 23 התחלנו לרדת בדרך 4X4 טובה עד כביש 98 בנקודה 24
  • פנינו בנקודות 24 ימינה ונכנסנו לדרך 4X4 בכיוון בריכת הצ׳רקסים שנמצאת משמאל לדרך בנקודה 25
    אחרי טבילה בבריכה שהיתה טיפה יותר חמה מעין מוקש חזרנו בדרך בה באנו עד הכביש (24)
    המשכנו בכביש דרומה עד הפנייה לדרך שהיתה פעם כביש משובש לכיוון תל יוסיפון בנקודה 26
  • דהרנו במורד הדרך עד צומת הדרכים בנקודה 27
    פה פנינו ימינה והמשכנו בדרך הטנקים שחוצה צפונה
    בנקודה 28 התעקלנו עם הדרך עד מפגש עם כביש 91
  • חצינו את כביש 91 ורכבנו בדרך ששימשה בעבר את הכניסה למחנה דלווה
    הדרך הופכת לדרך 4X4 ודרכי טנקים מאובקות
    דהרנו בדרכים עד חציית הערוץ של נחל שוח (30) ליד בריכות הטיהור שכאן
    הערוץ מלא במים שמעורבים בביוב (חבל)
    ניתל לחצות בלי להרטב במעבר על אבנים במקומות מסויימים
    המשכנו ברצף הדרכים עד צומת הדרכים בג׳וייזה (32) בה יש חושה קטנה והלאה עם הדרך עד הכניסה למרכז המסחרי בצומת וואסט (2) ולחנייה (1)

 

Wednesday, May 11, 2016

יום הזכרון 2016 ליד הבית

יום הזכרון 2016 ליד הבית

תאריך :  11-5-2016

כפר יונה - ינוב - תנובות - צומת הכניסה לתנובות - נחל אלכסנדר - ליד מאגר משמר השרון - חציית נחל אלכסנדר - נחל בחן - גן יאשיה - כביש ״גן יאשיה-צומת אחיטוב״ - מבצר קקון - אנדרטת אלכסנדרוני במבצר קקון - תוואי המסילה המזרחית - שרידי גשר הרכבת והפילבוקס על נחל בחן - ליד בת חפר - נחל שכם - עולש - חציית נחל אלכסנדר - בורגתא - חניאל - חציית כביש 57 - כפר יונה

נקודת יציאה : רח' נחל נקרות בכפר יונה

משתתפים : לבד

מרחק : 32 ק"מ

גובה מצטבר : 68 מ'

זמן : 2:28 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • יצאתי בבוקר יום הזכרון לרכיבה קצרה מהבית
  • יצאתי מהבית (1) לכיוון היציאה האחורית הדרומית מכפר יונה לכיוון ינוב (2)
    האיזור נמצא בבנייה אבל יש שביל ברור לאופניים המתחבר לדרך ה 4X4 מנקודה 3 עד הכניסה האחורית לינוב (4)
    חציתי את ינוב והלאה דרך הכיכר הראשית במושב (6) לתנובות ודהירה מהירה דרך המושב עד צומת הכניסה מכביש 57 בנקודה 7

  • מיד אחרי חציית הצומת נכנסתי לדרך ה 4X4 שפונה מזרחה ואז מלווה את הגדה המערבית של נחל אלכסנדר
    בנקודה 8 עברתי ליד חורשת הפירות שנטועה כאן לרווחת המטיילים
    טעמתי מתותי העץ המצויינים שעכשיו הם בשיאם - בואו לטעום לפני שייגמרו
    חציתי את הכביש המחבר בורגתא לעולש בנקודה 9 והמשכתי לאורך נחל אלכסנדר
    חלפתי ליד אתר התצפית היפה על המאגר (10) והמשכתי עד הגשר החוצה מעל נחל אלכסנדר בנקודה 11
  • פה פניתי לדרך מזרחה והמשכתי בדרכי השדות הטובות (לעתים מושקות - אבל תמיד יש אלטרנטיבה בהמשך)
    בנקודה 14 הגעתי לציר המוביל (שמקביל למוביל הארצי) וחציתי את הגשר מעל נחל בחן בנקודות 14
    מיד אחריו פניתי לדרך 4X4 ימינה בכיוון קקון
    בנקודה 15 פניתי שמאלה לדרך שדות שמובילה עד המבנים שמצפון אבל השטח היה מוצף במי השקייה ולכן חזרתי והמשכתי בדרך עד נקודה 16
    פה השטח היה מושקה ולכן חציתי את התעלה היבשה אל רחוב של מושב גן יאשיה
    מכאן עד היציאה מהמושב בנקודה 17
  • פה רכבתי בשולי הכביש (זהירות - מה לעשות האלטרנטיבות היו או מוצפות או קוצניות) , עד הפנייה לכניסה האחורית לאיזור מבצר קקון בנקודה 18
    פניתי ימינה לדרך ה 4X4 והלאה אל שרידי המבצר הצלבני בנקודה 20
    ירדתי מהבצר אל האנדרטה ללוחמי חטיבת אלכסנדרוני ש 16 מהם נפלו כאן בקרב לכיבוש הכפר מול הצבא העירקי ביוני 1948 (נקודה 17)
    סרטון על קרב קקון :
    https://www.youtube.com/watch?v=UeMkDOw2nro
    האנדרטה בקקון מוזנחת ומלאה קוצים למרות שזהו אתר של רשות הטבע והגנים והייתי מצפה שיטפלו באתרים שלהם ולא רק ירדפו אחרי רוכבי אופניים וחובבי טבע אחרים או ישברו קירות של בריכות מים כדי להנמיך את המפלס שלהם - חבל ועצוב
  • המשכתי בדרכי האתר ויצאתי מהיציאה האחורית בה נכנתתי עד נקודה 16 ממש לפני הכביש
    פה רכבתי בשולי השדה הקצור שהיה נוח לרכיבה עד בית הקברות של גן יאשיה , לידו חברתי לדרך 4X4 בנקודה 22 עליה המשכתי עד חיבור לדרך המקבילה לתוואי המסילה המזרחית בנקודה 23
    מסילת הברזל המזרחית פעלה עד שנת 1968
    רכבתי בתוואי המסילה עד חיבור לכביש ״גן יאשיה-בת חפר״ בנקודה 24 ועזבתי את הכביש בנקודה 25
  • המשכתי עם דרך 4X4 עד שרידי הגשר והפילבוקס על נחל בחן בנקודה 26
    המשכתי עם הדרך ששופרה ולא הצריכה עיקופים שונים כמו בעבר (ראה מסלולים אחרים באיזור : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/emek-hefer)
    בנקודה 27 הדרך ממשיכה במקביל לכביש עד ערוץ נחל שכם בנקודה 28
    פה אפשר לחצות את נחל שכם שלא נראה מפתה (עומק כחצי מטר ורובו ביוב)
    אני העדפתי להעביר את האופניים מעל מעקה הבטיחות של הכביש ולחצות על גשר הכביש
  • מיד אחרי חציית הגשר פניתי ימינה לדרך 4X4 שמלווה את נחל שכם תחילה ובהמשך ממשיכה בכיוון מערב צפון מערב ליד השדות והחממות של עולש
    בנקודה 29 השטח היה מושקה ובוצי ולכן חתכתי שמאלה ברך שעוברת ליד חממות עד רחובות המושב עולש בנקודה 30
    מכאן ברחובות עולש עד היציאה בכיוון בית הספר האיזורי בנקודה 31
  • חציתי את צומת הכביש והדרך בנקודה 9 והמשכתי למושב בורגתה והלאה לחניאל
    בכיכר הראשית במרכז חניאל (33) פניתי שמאלה ורכבתי במעלה הרחוב הראשי , דרך האנדרטה במרכז הכיכר הגדולה והלאה בטיילת שלצד כביש הגישה לחניאל אד הצומת עם כביש 57 (נקודה 34)
    המשכתי בטיילת שמקבילה לכביש 57 , תחילה מצפון ובהמשך מדרום
    מנקודה 35 נכנסתי לכפר יונה דרך גן יחזקאל והלאה ברחובות השבילים עד הבית (1)

 

Friday, May 06, 2016

דרך הקיסר ואוזן בתנור

 

דרך הקיסר ואוזן בתנור

תאריך :  6-5-2016

אנדרטת הל״ה - יד רזי - חציית כביש עוקף בית שמש - נחל זנוח - עין תנור - חרבת תנור - עין מטע - מושב מטע - כביש ״צור הדסה-נס הרים״ - בר בהר - מערות כוכים - סינגל כוכים - חרבת בית עיטאב - נחל המערה - נחל אוזן - סינגל אוזן בתנור - עין מטע - חרבת חנות - מדרגות הקיסר - כביש 375 - צומת האלה - אנדרטת הל״ה

נקודת יציאה : רחבת חנייה של אנדרטת הל״ה בכניסה לקיבוץ נתיב הל״ה

משתתפים : 6

מרחק : 32 ק"מ

גובה מצטבר : 649 מ'

זמן : 4:47 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS


הערות
  • כבר כשנתיים לא רכבנו באיזור של נחל זנוח/מטע/בר בהר ולכן הגיע המן
    מזג האוויר היה מצויין , לא חם , לעתים אפילו קריר , אפילו ירדו כמה טיפות בעלייה ממטע לבר בהר שלא הצליחו אפילו להרטיב משהו
    זהו איזור עם שבילים די אגרסיביים , הרבה אבנים ומספר סינגלים טכניים
    יופי של מסלול כמו תמיד ברכיבות באיזור
  • יצאנו מאנדרטת הל״ה (1) לדרך על הרכס מקבילה לכביש 375
    הדרך מטפסת בשיפוע סביר עד נקודה 2
    כאן בנקודות 2 יש מכלאה של עזים/כבשים וכלבים שנובחים
    מכאן ירדנו די בר בשטח (80%) רכיב עד חיבור לדרך הנמוכה יותר בנקודה 3
    הדרך הובילה אותנו ליד רזי (אנדרטה לחייל רזיאל קיסלוב שנהרג לא רחוק בשנת 1951 בהתקלות עם מסתננים) בנקודה 4
    המשכנו עם הדרך שהופכת לשביל ישראל ובצומת הדרכים בנקודה 5 פנינו ימינה וירדנו עד כביש עוקף בית שמש בנקודה 6
  • חצינו את הכביש (אין מעבר נוח) ובצידו השני פנינו עליו ימינה מספר מטרים ודילגנו מעל מעקה הבטיחות וירדנו לסינגלון קצר בנקודה 7 עד חיבור לדרך בנקודה 8
    מכאן טיפוס בדרך בסימון שבילים שחור
    קצת מצפון לנקודה 8 ליד הדרך הוקמה נקודת שתייה למים שפועלת !!! - זה משהו חדש - כן ירבו (ראינו ברזיות חדשות שהוקמו בשביל הגולן)
    בנקודה 9 חברנו לדרך בסימון שבילים כחול שנמצאת על קו גובה ובסוף יורדת לנחל זנוח ופוגשת את הדרך שבו בנקודה 10
  • פה התחלנו בטיפוס הארוך בנחל זנוח
    השיפוע לא גדול אבל יש עבודה בגלל האבנים הפזורות על הדרך
    לפני צומת הדרכים בנקודה 11 חלפנו על פני עין תנור וחרבת תנור
    מנקודה 11 המשכנו עד הרחבה הגדולה ליד עין מטע
    בעין מטע יש מעט מים והרחבה היתה מלאה בזבל שהושאר ע״י מטיילים מפסח - מגעיל !!!
  • יצאנו מעין מטע והמשכנו בדרך עד הכניסה האחורית מערבית של מושב מטע בנקודה 13
    חברנו לרחובות המושב ורכבנו דרכו עד היציאה מהשער האחורי המזרחי בו היה פשפש פתוח בנקודה 14
    פה המשכנו בטיפוס בדרך 4X4 עד חיבור לכביש ״צור הדסה-נס הרים״ בנקודה 15
    פה פנינו שמאלה בכביש ורכבנו בשוליו דרך צומת נס הרים עד מעדת בר בהר בנקודה 16
  • אחרי ארוחת הבוקר ומילוי מים המשכנו בשביל נוף נחל קטלב שהוא שביל סלול קצר עד סופו בנקודה 17
    חצינו את הכביש ורכבנו בשבילים סלולים בחניון עד חיבור לדרך בנקודה 18
    פנינו בדרך דרומה עד נקודה 19
    פה ירדנו בדאבל דרדרתי בסימון שבילים אדום עד חיבור לסינגל כוכים המסומן בסימון שבילים שחור בנקודה 20
  • טיפסנו בסינגל שהוא לא רכיב בעלייה למערות כוכים
    אחרי צילום והשתעשעות במערות (ראה תמונות) התחלנו ברכיבה בסינגל שהוא רכיב ב 60% (21)
    מה שמפריע לרכיבה זה בעיקר העצים הנמוכים שלא מאשרים מעבר מתחתם ברכיבה והסלעים/אבנים שמצריכים ירידה מהאופניים (גם רוכבים טכניים מאד לא ירכבו בו יותר מ 75%)
    מומלץ אם כן לרדת בדרך ה 4X4 האדומה מנקודה 19 עד עין חוד כמו שעשינו בעבר ולטפס משם לחרבת בית עיטאב
    בנקודה 22 הסתיים הסינגל וטיפסנו בעלייה תלולה בדאבל עד חיבור לדרך בנקודה 23
    פנינו ימינה בדרך שהובילה אותנו לחרבת בית עיטאב היפה בנקודה 24
  • אחרי תצפית מהרחבה ירדנו בדרך בה באנו דרך נקודה 23 והלאה לערוץ נחל המערה בנקודה 25
    בנקודות 25 עברנו לדרך אחרת שלידה הולךונבנה מבנה שאני לא יודע מה מטרתו וחצינו דרך האוכף את הרכס וירדנו לנחל אוזן בנקודה 26
    פה חברנו לדרך וירדנו בה מערבה עד שמצטרפת אליה דרך בסימון שבילים אדום
    המשכנו לרדת בה ובנקודה 27 עזבנו את הדרך האדומה וטיפסנו שמאלה
    בנקודה 28 מחיל סינגל אוזן בתנור
    זהו סינגל טכני שמתחיל מתון מטפס קטע קצר ואז יש בו ירידה ארוכה עד נחל זנוח ליד עין מטע בנקודה 12
    הסינגל רכיב לחלוטין לרוכבים טכניים חזקים
    עבורי הוא היה כ 80% רכיב
  • מסוף הסינגל ליד עין מטע פנינו ימינה עד צומת הדרכים בנקודה 11
    פה מתחיל טיפוס אכזרי בדרך מתפתלת דרדרתית ותלולה או בסינגל לא רכיב בעלייה בו אני עליתי עד נקודה 29
    פה ממשיכים בדרך 4X4 על קו גובה ובסוף עליונת עד חניון חרבת חנות בנקודה 30
  • פה מתחילה דרך הקיסר שהוא אחד הסינגלים הטכניים המשובחים שיש
    הוא מבוסס על דרך עתיקה שנבנתה ע״י הרומאים בשנת 130 לכבוד הקיסר אדריאנוס שביקר בארץ וחיברה את בית גוברין לירושלים וחברון
    יש בה מדרגות שחלקן עתיקות וחלקן תוצרת קק״ל
    ירדנו בסינגל וחצינו את כביש 375 במעבר בנקודה 31
    המשכנו עם הסינגל עד סופו בבית הבד העתיק בנקודה 32
    קצת לפני סופו חולפים על פני אבני מייל עתיקות
    הסינגל רכיב ב 95%
  • מסוף הסינגל דהרנו בשולי הכביש עד אנדרטת הל״ה בה חנינו

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף תאריך : 26 -4 -2024 חניית מבקרים עין הוד - נקודת התחלה : חניית מבקרים עין הוד Waze לנקודת התחלה...