Friday, April 19, 2013

בחרבת בית עיטאב ודרך הקיסר

בחרבת בית עיטאב ודרך הקיסר

תאריך :  19-4-2013
 
נתיב הל"ה - עמק האלה - יד רזי - כביש "צומת האלה-צור הדסה" - כביש "עמק האלה-בית שמש" - נחל זנוח - עין תנור - חרבת תנור - עין מטע - מטע - כביש "צומת צור הדסה-צומת נס הרים" - כביש "צומת נס הרים-צומת מחסייה" - בר בהר - נחל דולב - עין חוד - חרבת בית עיטאב - נחל המערה - נחל אוזן - סינגל "אוזן בתנור" - עין מטע - נחל זנוח - חרבת חנות - סינגל "מדרגות הקיסר" - כביש "צור הדסה-צומת עציונה" - כביש "צומת עציונה-צומת האלה" - נתיב הל"ה

נקודת יציאה : רחבת חנייה ליד אנדרטת הל"ה לפני השער של קיבוץ נתיב הל"ה

משתתפים : 10

אורך : 32 ק"מ

גובה מצטבר : 655 מ'

זמן : 4:51 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

קובץ KMZ ל GPS

הערות :
  • הגשמים בצפון ובחוף אילצו אותי לחפש מסלול יבש באיזור בית שמש ואכן כך היה
    החלטתי לקחת את המסלול https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/mata2 שעשינו לפני כחצי שנה ולהוסיף לו כמה תוספות קטנות אבל מעניינות כמו חרבת בית עיטאב וסינגל אוזן בתנור ובכך שיבחנו את המסלול המשובח גם ככה
  • יצאנו מאנדרטת הל"ה (1) ובחרנו בדרך השמאלית בנקודה 2 בטיפוס שמתמתן בהמשך עד רחבת תצפית לא מסודרת במקום שלפי מפת סימון שבילים נקרא "יד רזי" (3)
    מכאן ירדנו בר בשטח ברכיבה עד מפגש עם דרך בנקודה 4
    המשכנו עם הדרך עד נקודה 5

    פה רובנו ירדנו כמתוכנן ורכבנו בסינגל בשדה עד הכביש בנקודה 6
    חלק המשיכו בדרך 4X4 (מסומנת בחיצים במפה) עד  נקודה 7 בכביש העולה לרמת בית שמש ומכאן ירדו עד הכביש בנקודה 9
    אנחנו רכבנו בשולי הכביש לבר גיורא ואז פנינו בצומת בנקודה 8 לכיוון בית שמש
    בנקודה 9 המשכנו כולנו בשולי הכביש עד הפנייה לדרך של נחל זנוח בנקודה 10
  • מכאן מתחילה עלייה בדרך 4X4 מתונה בד"כ במעלה נחל זנוח
    בנקודה 12 לקחנו את הדרך שבגדה הצפונית של הנחל אבל יש דרך מקבילה וטובה גם בגדה הדרומית
    חלפנו על פני חרבת תנור ועין תנור והגענו לעין מטע בנקודה 13
    המשכנו בדרך אל מושב מטע ונכנסנו אליו דרך הפשפש בגדר בנקודה 14
    מכאן ברחובות המושב עד היציאה בפשפש בגדר בנקודה 15
    המשכנו בדרך שמתחילה כדרך סלולה אבל במהרה הופכת דרך 4X4 זרועת אבנים שמטפסים בה עד כביש "צור הדסה-בר גיורא" בנקודה 16
  • מכאן רכיבה בשוליים הצרים של הכביש עד צומת נס הרים (17) והלאה בכביש "צומת נס הרים-מחסייה" עד בר בהר בנקודה 18
    בבר בהר אפשר למלא מים
  • פה מתחילה הירידה (עם 2 עליות באמצע)
    יצאנו מבר בהר
    בכביש מערבה כמה עשרות מ' ופנינו לדרך עפר בנקודה 19
    משם ירידה מהירה בדבל דרדרתי עד נקודה 21
    רובנו המשיכו בדרך ה 4X4 עד עין חוד בנקודה 22 ומשם טיפסנו רגלית בסימון האדום עד חרבת בית עיטאב בנקודה 24
    חלקנו עלו כ 20 מ' בסינגל המסומן שחור עד מערות כוכים ומשם עם הסינגל הרכיב ברובו עד מפגש האדום והשחור בנקודה 23 ואז טיפוס רגלי קצר לחרבת בית עיטאב (24)
  • מהחרבה ירדנו בדרך 4X4 לערוץ נחל המערה (25)
    המשכנו בירידה בדרך ה 4X4 מערבה בערוץ ואז שמאלה עם הדרך לחציית האוכף וירידה לערוץ נחל אוזן בנקודה 26
    המשכנו בדרך במורד נחל אוזן עד צומת הדרכים בנקודה 27 ליד עין אוזן 
    פנינו לדרך שמאלה בסימון שבילים שחור ואחרי כמה מטרים בצד ימין נכנסים לסינגל "אוזן בתנור"
    הסינגל מתרחב לכ 100 מ' לדבל עד עמודי החשמל וממשיך שוב כסינגל שהופך טכני
    יש בו מדרגות סלע יפות לטיפוס ואחרי זה לירידה 
    סוף הסינגל בנחל זנוח ליד עין מטע בנקודה 30
  • פה פנינו ימינה לעין מטע (13) והלאה בצומת הדרכים בנקודה 31 פנינו שמאלה והתחלנו לטפס לכיוון חרבת חנות (32)
  • פה מתחיל הדובדבן של הטיול , סינגל מדרגות הקיסר
    זהו סינגל טכני בינוני רכיב ב 99% עם הרבה מדרגות סלע שחלקן שרידים של המדרגות הרומיות שנבנו כנראה לכבוד ביקור הקיסר אדריאנוס בסביבות שנת 130 לספירה
    הסינגל חוצה את כביש "צומת-האלה-צור הדסה" בנקודה 33
    הסינגל מסתיים בשרידי בית הבד בנקודה 34
    מכאן דהירה בשולי הכביש לעמק האלה ולאנדרטת הל"ה בכניסה לקיבוץ נתיב הל"ה

 

Friday, April 12, 2013

בסינגלי הגלבוע של קק"ל - סינגל הגלבוע וסינגל רום הגלבוע

בסינגלי הגלבוע של קק"ל - סינגל הגלבוע וסינגל רום הגלבוע

תאריך :  12-4-2013
 
סקי בגלבוע - סינגל הגלבוע - נורית - מעל המחצבה - עין נורית - חרבת נורית - חניון כתף שאול - מצפה ויניה כהן - הסרפנטינות - כביש נוף הגלבוע - חניון שער הזהב - סינגל רום הגלבוע - הר אחינועם - כביש נוף הגלבוע - ליד מצפה הגלבוע - ליד הגדר עם הרשות הפלסטינית - מעל נחל אבנר - נחל אבנר - גבעת חוחית - למרגלות הר גיבורים - נחל גלבוע - גן נר - כביש הגלבוע - סקי בגלבוע

נקודת יציאה : חנייה של אתר הסקי בגלבוע

משתתפים : 20

אורך : 48 ק"מ

גובה מצטבר : 831 מ'

זמן : 6:10 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • היום יצאנו לסמן V על סינגלי הגלבוע (סינגל הגלבוע + סינגל רום הגלבוע במלואם)
    סה" כ 48 ק"מ שרובם סינגל - עבודה רצינית ומבורכת של הקרן הקיימת , כאשר הרבה מהקטעים בצל
    מצד שני הסינגלים די מפספסים את הגלבוע
    כמישהו שרכב הרבה פעמים בגלבוע במסלולים שונים , רובם אתגריים וחווייתיים , הסינגלים האלה דורשים הרבה עבודה אבל מספקים מעט הנאה של ממש , כלומר מעט ירידות טובות
    רוב הזמן ההרגשה היא שהסינגל מטפס
    וכאן במסלול בעל פוטנציאל הפרשי גובה טוב אין כמעט ירידה טובה (פרט אולי לירידה בסוף לגן נר)
    כל הזמו אתה בצפייה מתי תבוא הירידה הגואלת והיא לא מגיעה ושוב צריך קצת לטפס - חבל
    מצד שני קטעי סינגל ישולבו היטב בטיולינו הבאים בגלבוע
  • התחלנו באתר הסקי (1) ויצאנו מהשער האחורי (2) שהיה פתוח (אני מניח שעכשיו כשסינגל הגלבוע פופולרי הוא יהיה תמיד פתוח ולא כמו בטיולים בשנים קודמות בהם נאלצנו לזחול מתחתיו
    סינגל הגלבוע מטפס תחילה באטיות וזורם יפה
    בנקודה 4 הוא הופך לדרך 4X4 עד להמשך כסינגל בנקודה 5
    מפה הוא
    מתחיל לטפס לכיוון הכביש שעולה לכתף שאול בנקודה 7
  • הסינגל ממשיך בטיפוס בד"כ סביר עד מצפה ויניה כהן בנקודה 8
    פה בהמשך יש בלבול בסימונים בנקודה 9
    יש סימון מזרחה אבל הסינגל עם אותו סימון ממשיך תחילה דרומה ואז מזרחה (ההקלטה נכונה)
    הסינגל ממשיך
    עד נקודה 10 בה הוא מגיע לדרך הסרפנטינות שבין הר ברקן לבית אלפא
    הסינגל מתעקל והופך לדרך 4X4 ובנקודה 11 שוב סינגל וכך הוא מגיע לכביש הגלבוע ולחניון שער הזהב בנקודה 12
  • פה בעצם מסתיים סינגל הגלבוע ומתחיל סינגל רום הגלבוע
    מתחילים את הסינגל בנקודה 13 בחניון שער הזהב
    ומתחילים בטיפוס המתון לכיוון מעלה גלבוע
    בנקודה 14 הסינגל הופך לדרך 4X4 לצד שדה פתוח ומתחבר לגכביש הגלבוע בנקודה 15
    אחרי קטע קצר בכביש ממשיך הסינגל בנקודה 16 (קטע הכביש מסומן גם הוא כחלק מהסינגל הרשמי)
    בערך בנקודה 17 יש צומת סינגלים בה מצטרף סינגל קצר שמביא את אלה שמתחילים במעלה גלבוע (כנראה ליד השער של הקיבוץ) לסינגל רום הגלבוע
    ממשיכים עוד עם הסינגל עד נקודה 18 בו מתחילה החזרה בסינגל רום הגלבוע לכיוון שער הזהב או גן נר
  • הצפייה היתה שהקטע הזה שציפיתי שיהיה עם הרבה ירידות יהיה הסוכריה של המסלול אבל דווקא הוא היה קשה ודורש עבודה (לדעתי מיותרת) בהרבה קטעים ומעט הירידות היו לא מספקות
    הקטע הזה מתחילים בברמים משובחים ובנויים יפה
    בקטע 19 הסינגל הופך דרך ואז ממשיך משמאל לדרך וקרוב לגדר ושוב בנקודה 20 חוצה את הדרך וממשיך עד נקודה 21
    פה מי שרוצה לחזור לחניון שער הזהב ימשיך בדרך ה 4X4
  • אנחנו המשכנו עם הסינגל שיורד קלות ובנקודה 22 הסינגל עושה לופ שאפשר לקצרו בין נקודה 22 ו 23
    סה"כ הלופ הזה עובר בקטע יפה עם תצפיות לעבר ג'נין ושרידי מתקנים חקלאיים עתיקים
    בנקודה 23 ירידה נחמדה לנחל אבנר
    בקטע 24 יש עלייה מעצבנת שעולה בפיתולים ואחרי זה עוד כמה עליות קצרות עד חיבור לדרך 4X4 בנקודה 25 למרגלות הר גיבורים
  • פה מתחיל הקטע האחרון של הסינגל
    רוכבים קטע קצר על 4X4 ובנקודה 26 ממשיך הסינגל שלמרות הציפיה שיתחיל לרדת הוא מטפס ומתפתל ורק בנקודה 27 מתחילה ירידה טובה (האדמה תחוחה עדיין כי הקטע חדש אבל הוא יתהדק ויהיה משובח) , אולי הטובה ביותר במסלול לנחל גלבוע ולגן נר
    בנקודה 28 נגמר הסינגל כרגע אבל ראינו עבודות עליו
    נראה שבהמשך הסינגל יטפס בפיתולים לנקודה 29 ממזרח לגן נר ויחצה את הרכס צפונה ויחבור לאתר הסקי
    כרגע בגלל שהסינגל מסתיים כאן המשכנו בדרך 4X4 בירידה בנחל גלבוע
    בנקודה 30 נכנסנו דרך פרצה בגדר לגן נר והמשכנו בדרך מקבילה לגדר בתוך ההישוב
    במקום לפנות לכיוון השער ולחבור לדרך היוצאת צפונה בנקודה 33 התברברנו בין רחובות גן נר ויצאנו בנקודה 36 דרך השער המרווח של היישוב ואז דרך השדה (37) לכביש היוצא צפונה מגן נר והמשך בכביש עד אתר הסקי (1)
    ההמלצה כרגע להמשיך לאורך הגדר של גן נר ולהכנס בשער היישוב (32) ולהמשיך בנקודה 33 בכביש צפונה עד אתר הסקי


הערות מתוך הסיכום של ארי על סינגלי הגלבוע (השמטתי כמה משפטים באמצע) :

רז  |תודה|   : תודה על יוזמת הטיול ועל תכנונו: הפעם מסלול חדש ביוזמת קק"ל : סינגל מלא וארווווווווווווווווווך שהם "תפרו" לאורך כל הגלבוע , כולל סינגל רום הגלבוע .

קודם כל כמה מילות שבח לקק"ל : בשנים האחרונות הם הרימו את הכפפה ועושים עבודה חשובה ומבורכת ע"י פרצת תוואים ביערות , שילוט וגם מעברי בקר .מקובל מאוד לבנות סינגלים עולים- יורדים בתדירות מאוד גבוהה כדי להאריך סינגלים ביחידות שטח קטנות ( אחד הדוגמאות המצוינות : סינגל תחרות בינלאומית במעלות ) . מאידך , לרוב , מטרת רוב הרוכבים היא לטפס כדי אח"כ להתענג בירידות .

וכאן המקום לשלוח את בוני הסינגל בגלבוע ( המסלול המלא ) "לחשיבה מחודשת" (עידנתי את הטקסט - רז) : הסינגל רובו בנוי על מקטעים עולה-יורד , כאשר העליות לפעמים די ארוכות ורוב הירידות מאוד קצרות ( כמה עשרות מטרים בודדים ) .יתרה מזאת : רוב מקטעי הירידה מסתיימים בפתאומיות במעברים מפותלים ( חלקם במעבר צר בין שתי אבנים ) ואח"כ ממשיכים ישר בטיפוס.  יוצא מן הכלל קטע קצר היורד מרום גלבוע ושני המקטעים האחרונים היורדים לעמק הדרומית לגן נר .

תאום הציפיות ממש בעייתי : גם כשכבר מגיעים לשיא הגובה בהר הגיבורים , מתחילים לרדת ומיד הסינגל מתחיל לטפס ולטפס . נראה שבוני הסינגל קבעו לעצמם לבנות סינגל ארוך ודורש " עבודה" , סינגל שמטרתו לטפס ....ולטפס . היו מספר קטעים שנבנו בצורה "סרפנטינה" שממש הרגיזו אותי :-[ : הכיוון הכללי הוא לטפס . אתה עובר את הפיתול ואז ...יורד קצת או נוסע באופקי ובקצה שוב פיתול !

בנוסף , פני הסינגל לרוב מלאי אבנים ( להבדיל מגושי אבן שזה דבר מבורך בסינגל ) , דבר שמאוד מקשה על הזרימה בטיפוסים ובירידות . בהתחלה הסינגל מעולה : מהודק וזורם , אך בהמשך הוא ממש לא זורם . שני המקטעים האחרונים בנויים בצורה כייפית בסימן ירידה ארוכה , אך כרגע הם טריים תחוחים ולא מהודקים וקשה לרכב במהירות בהם .
אגב , עוד דוגמא לחוסר ההיגיון של בוני הסינגל . כרגע הסינגל מסתיים מדרום לגן נר . ממול היציאה ( שלא מוסדרת עם גדר בקר כרגע ) ראיתי טרקטורוני כף עובדים בהר מעל גן נר בגובה מעל 30-40 מטר מעלי . פירוש הדבר , שאחרי מעל 45 ק"מ ו-900 מטר טיפוס , הסינגל ימשיך עוד כמה קילומטרים בטיפוס חד מעל גן נר ואח"כ יריד ושוב יעלה לכיוון סקי בגלבוע .

...........................

בהמתנה לאחרונים  במהר גיבורים אלי לאופר אמר : " רק חסר עכשיו שהירדה תהיה בדרכי 4X4 או דאבלים" . אחרי זה יצאתי ראשון ולפי הסימון , פניתי לירידה 4X4 שהתבררה כ"מלכודת דבש " . פספסתי אחרי כמה מטרים את המשך הסינגל ( כמובן , ניחשתם נכון : בסימן עלייה ! ) והמשכתי בירידה דרדרתית "גוטה" מטה . למעשה , הירידה היחידה כייפית בכל היום |בנדנה| ! 700 מטר יותר מאוחר וכ- 90 מטר מטה עצרתי להמתין לקבוצה במאסף . אחרי המתנה של רבע שעה וללא קליטה בטלפון , הסקתי את המסקנה שכנראה אני צריך לטפס את כל מה שירדתי |טמבל|  !!!! למעלה , לקראת התחלת הירידה , הבחנתי בסימון הסינגל והמשכתי איתו  עד סופו .
אגב , בזכות התדרוך הטלפוני מרז , עקפתי את גן נר בסמוך לגדר של היישוב וכ-50 מטרים מהשער הראשי פניתי שמאלה לשער הצפוני ( סמוך לבסיס משמר הגבול ) ומשם לכביש עפולה- מעלה גלבוע .

המלצות להמשך : לשלב רק קטעים מובחרים של הסינגל ובשום פנים לא לרכב אותו לכול אורכו בשנתיים הקרובות , עד שהגשמיים , הרוכבים ..... ישפרו אותו !!!!

כמות הרוכבים הייתה מאוד גדולה והיו קטעים שרכבנו באמצע קבוצות אחרות

 

Friday, April 05, 2013

דרך הסוכר - מעגלי - במסלול חדש

 

דרך הסוכר - מעגלי - במסלול חדש

תאריך :  5-4-2013
 
צומת אלמוג - כביש "צומת אלמוג-יריחו" - שרידי כביש "ירושלים-יריחו" הישן - ליד רוג'ום אל קבליה - חציית כביש 1 - וואדי קטיף - מתחת מצפה יריחו - טיפוס לרכס שמצפון לדרך הסוכר - נאקב לנחל אוג - נחל אוג - ביר אל מלקי - דרך הסוכר - ראס אל משהד - נבי מוסא - וואדי קטיף - צומת אלמוג

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול בצומת אלמוג

משתתפים : 13

אורך : 25 ק"מ

גובה מצטבר : 679 מ'

זמן : 3:47 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

קובץ KMZ ל GPS

הערות :
  • מזג האוויר הסגרירי שלח אותנו אל המדבר , כנראה בפעם האחרונה בעונה זו
    החלטתי על דרך הסוכר , ובשביל לגוון עשינו מסלול מעגלי מאלמוג , שונה מהמעגלי שבוצע בעבר : https://razg.blogspot.com/2008/11/blog-post.html
    המסלול החדש שבניתי הוא המעגלי הטוב ביותר להגיע לסוכר כי הוא רכיב כולו ללא הקיר המאלץ טיפוס רגלי שנמצא בסוף העלייה במסלול המוזכר למעלה
    בנוסף רכבנו בנאקב מראש העלייה לנחל אלמוג שלא הכרנו ולא היו פרסומים שלו או סימון כלשהו במפה , הימור מוצלח שלי שיהיה שם נאקב מתוך ניתוח טופוגרפי וניסיון
    סה"כ טיול קצר , קל וכייפי
  • התחלנו מתחנת הדלק באלמוג (1) והמשכנו עד כביש 1 לצומת אלמוג
    חצינו את הכביש בנקודה 2 ורכבנו קצת בשולי הכביש ובנקודה 3 ירדנו לשטח כדי להמנע מהכביש
    בנקודה 4 חברנו לשרידי הכביש הישן "ירושלים-יריחו" והתחלנו בטיפוס הארוך לדרך הסוכר
    רכבנו על שרידי הכביש עד נקודה 5 בה הוא פונה לצד השני של כביש 1
    אנחנו המשכנו מכאן בדרך 4X4 טובה בטיפוס עד פגישה עם כביש 1 בנקודה 6
    פה חצינו את כביש 1 (בזהירות) ומצידו השני התחברנו לדרך 4X4 בערוץ שמדרום לכביש
    זוהי דרך שלפעמים עוברת ממש בערוץ (טיפה דשדש) אבל תמיד רכיב עד נקודה 7
  • בנקודה 7 התחלנו בטיפוס דרומה אל הרכס שמעל דרך הסוכר
    הטיפוס תלול לפעמים אבל הדרך סבירה
    הטיפוס העיקרי מסתיים בנקודה 9
    מכאן טיפוס מתון קצר לשיא הגובה ומיד אחריו בנקודה 10 עזבנו את הדרך המסומנת בסימון שבילים כחול
  • בנקודה 10 ירדנו ללא שביל ברור אבל מהר מאד מתחיל להתגלה שריד של נאקב כאשר על סכין השלוחה הנאקב ברור
    זוהי ירידה טכנית בינונית רכיבה (פרט לכ 5 מ')
    הנאקב המשובח מסתיים בערוץ נחל אוג בנקודה 11
  • מכאן רכיבה בערוץ נחל אוג המדשדש לפעמים אבל רכיב לחלוטין עד ביר מלקי בנקודה 12
  • פה עלינו על סינגל דרך הסוכר הקלסי
    תחילה עלייה מתונה עד התצפית המפורסמת בראס אל משהד (13) ממנה תמיד מצטלמות התמונות המפורסמות של דרך הסוכר
    מכאן מתחילה הירידה הכייפית שדהרנו בה עד נבי מוסא על כביש בקעת הורקניה בנקודה 14
  • מנבי מוסא פנינו שמאלה לוואדיון להמשך הסינגל בערוץ ולקראת סופו בגדה הימנית של הערוץ עד כביש הגישה לאלמוג (15) והלאה לתחנת הדלק (1)

Friday, March 29, 2013

לופ בארי ובשור

 

לופ בארי ובשור

תאריך :  29-3-2013
 
בארי - סינגל בארי - נחל סחף - הלופ הצפוני של סינגל בארי - נחל סחף - נחביר - סינגל בארי - מכרות הגופרית - כביש הבטון - נחל שערתה - נחל הבשור - סכר המגלש - נחל גרר - סינגל הבשור - ליד תל גמה - חצייה מתחת כביש 232 - סינגל הבשור - סכר על נחל הבשור - נחל גמילה - חוות דקל - חציית כביש 241 - גשר הרכבת הבריטי בפרק אשכול - סינגל הבשור - למרגלות תל שרוחן - נחל הבשור - מאגרי נחל בשור - הגשר התלוי - מגדל צאלים - צומת צאלים - כביש 222 - קיבוץ צאלים - כביש 222 - מגדל צאלים - דרך נוף נחל הבשור - חציית כביש 241 - סכר על נחל הבשור - חציית כביש 234 - נחל בוהו - כביש 232 - בארי

נקודת יציאה : חנות "לה מדווש" בבארי

משתתפים : 9

אורך : 87 ק"מ

גובה מצטבר : 943 מ'

זמן : 8:33 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • הטיול שמחבר את סינגל בארי עם סינגל הבשור כבר תוכנן ממזמן והיה צריך לכלול את סינגל אופקים בדומה למסלול (טרם היה סינגל הבשור) שרכבנו ב 2010 :
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/300
    בגלל שהייתי חולה לפני שבועיים השתבשו לי הרכיבות וחששתי שאני לא בכושר מספיק ולכן דחיתי את הטיול ובסופו של דבר החלטתי על טיול מקוצר שיכלול רק את סינגל בארי כולל הלופ הצפוני ואת סינגל הבשור
    בסופו של דבר הרגשתי בסוף המסלול שהייתי עומד גם במסלול הארוך יותר של 105 ק"מ ולא רק 87 ק"מ
    סה"כ היה מסלול משובח ושופע טבע
    עדיין היה הרבה ירוק (ללא כלניות) והרבה ערבות עשב שהזכירו קצת נוף מערב פרוע (כך הגדיר זאת ניר)
    גם הדיות ועופות דורסים נוספים , חסידות ונחילי הארבה שפגשנו בעיקר בסינגל הבשור הוסיפו על האווירה המיוחדת
  • התחלנו בלה מדווש (1) ונכנסנו לסינגל בארי (2)
    ב"כיכר" בנקודה 3 פנינו צפונה ללופ הצפוני של סינגל בארי (כיוון הרכיבה מצויין במפה - נגד כיוון השעון) ועם סיום הלופ חזרנו לכיכר (3)  והמשכנו בסינגל בארי עד הכביש הפנימי (4)
    בנקודה 5 ממשיך הסינגל
    אחרי קטע הסינגל בחורשה
    בנקודה 9 מתחיל קטע נהדר בסינגל ששופץ לאחרונה והתווספו בו אלמנטים שונים בעיקר משטחי עץ ששומרים על השביל ומאפשרים ירידות תלולות או רכיבה על רכסים ומעברי קטעים חוליים
    הקטע הזה נמשך מנקודה 9 עד 10 בערך - יופי של עבודה
    המשכנו עם סינגל בארי עד סכר המגלש בנקודה 11
  • פה (11) מתחיל סינגל הבשור המסומן היטב בסימוני שביל אופניים של קק"ל בצבע אדום (בשונה מהצהוב בשבילים בצפון)
    יורדים מסינגל בארי ממזרח לסכר ומצידו השני של נחל גרר מתחיל סינגל הבשור שמטפס ימינה (מערבה)
    תחילה הוא סינגל ובהמשך למרגלות תל גמה יש דרך 4X4 ובסוף שוב סינגל עד החצייה של נחל הבשור מתחת לגשר כביש 232 (נקודה 12) ולהמשך סינגל הבשור .

    בנקודות המסומנות ב 13 סטינו קצת מתוואי הסינגל הרשמי כי פספסנו סימון ורכבנו בקטע סינגל לא מסומן ואז על דבל עד חבירה לסינגל הבשור
    בנקודה 14 הגענו עם הסינגל לסכר שאגם קטן ויפה נקווה אחריו
    את הסכר חוצה דרך המסומנת סימון שבילים אדום עליה רכבנו בדרכנו חזרה לבארי
  • חצינו את הסכר והמשכנו בנקודה 15 בהמשך סינגל הבשור
    בדרך לכביש 241 הסינגל עובר בשטח של חוות דקל ונכנס אליה על מעבר מתכת מיוחד
    לקראת הכביש יוצאים משטח החווה והסינגל ממשיך עד המעבר של כביש 241 בנקודה 16
  • אחרי חציית הכביש נכנסנו לדרך הנוף נחל הבשור ועזבנו אותה עם הסינגל בנקודה 17
    בנקודה 18 חוצים את ערוץ הבשור הזורם (זרימה רדודה) ומטפסים לאנדרטה לרכבת הבריטית מסוף מלחמת העולם ה I בנקודה 19
    המשכנו מכאן בדרך 4X4 ובהמשך בסינגלים שהופכים מדי פעם לדבלים עד מרגלות תל שרוחן (20)
    פה ממשיכים עם סימון הסינגל הרשמי ולא מתפתים למספר סינגלים שחוצים את הסינגל לכיוון תל שרוחן)
    גם בהמשך הדרך פוגשים פה ושם סינגלים לא רשמיים
    לאט לאט הנוף נהה יותר ערבתי והתחלנו לפגוש להקות ארבה שהתעופף בכל הכיוונים
    היו גם הרבה דורסים
    בנקודה 21 ליד אחד המאגרים יש תצפית גבוהה (יחסית) על הסביבה
    המשכנו עם הסינגל שמתחלף בדבל לעתים קרובות עד הגשר התלוי על נחל הבשור (22)
  • מכאן יש קטע מנהלתי קצר למילוי מים
    כנהוג בשמורות טבע בארץ בדרך כלל אין ברזים למילוי מים ואיפה שיש אז מבטלים אותם (למשל ליד עין זיו) ולכן לצורך המשך הטיול רכבנו עד המגדל בכניסה לפרק נחל הבשור בנקודה 23 והלאה בכביש עד הפנייה לקיבוץ צאלים בנקודה 25
    מילינו מים בתחנת הדלק במוסך של הקיבוץ (26)

    מכאן חזרה לצידו המערבי של הגשר התלוי (22)
  • מכאן הרכיבה היתה מנהלתית , אם כי בדרכים וכבישים פנימיים בין פרדסים כשריח פריחת הלימונים שולט באוויר
    רכבנו תחילה בדרך הנוף של נחל הבשור עד נקודה 27
    פה פנינו לדרך 4X4 שמאלה עד חיבור עם דרך שדות בנקודה 28
    הדרך לפעמים חולית אבל רכיבה ובנקודה 29 עלינו על הדרך המסומנת אדום שגם הפכה לסלולה
    קטעי הסלילה , הדרך המשובחת והחול מתחלפים , אבל סה"כ הכל רכיב
    בנקודה 30 הגענו לכביש 241
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרך שבתחילתה סלולה והמשכה כמו קודם דרך עפר טובה מסומנת בסימון שבילים אדום עד הסכר בנקודה 14
    אחרי רחצה באגם הקטן שמצפון לסכר המשכנו עם הדרך האדומה הטובה כאן לכל רכב עד המפגש עם כביש 234 בנקודה 31
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרך סלולה המתחלפת בדרך 4X4 טובה עד נקודה 32
    פה התעקלנו שמאלה עם הדרך העיקרית ובנקודה
    33 הדרך סלולה עד נקודה 34
    פה פנינו חצי ימינה לדרך בסימון שבילים ירוק איתה המשכנו עד המפגש עם כביש 232 ליד בארי בנקודה 35
    רכבנו קטע קצר על הכביש ובנקודה 3
    6 ירדנו שמאלה (צפונה) לדרך מקבילה לכביש עד חיבור עם כביש הגישה לבארי בנקודה 37 ומשם הלאה לחנות האופניים בה חנינו (1)

Wednesday, March 27, 2013

Flat Pass

 

Flat Pass

תאור יום הרכיבה הראשון .

בחרנו מסלול זה כמסלול פתיחת עונת הרכיבה ב- Moab Utah.

המסלול קרוב לעירה, וניתן להגיע עליו ברכיבה.

משתתפים: ירון פירסט, משה פאר.

בתחילת הרכיבה פגשנו קבוצה של 5 רוכבים מסולט לייק סיטי. לאחר כשעה, התחיל שלג כבד. השלג לא הצטבר ולא הפריע לרכיבה. הקבוצה של האמריקאיים, עשו אחורה פנה. הקשוחים מהצפון כמובן המשיכו

במשימה, ויכלו לה. (כעבור כמה ימים הגיעה התוצאה שפעת לירון והתקררות לי).

 

מומלץ לבצע את המסלול מנקודה  לנקודה – מדרום לצפון.

התחלה: בשער לשביל הגישה לאגם : Kene's Lake.

סיום: ממש בתוך אחת השכונות של מואב, על כביש Spanish Drive.

מסיום להתחלה רצוי לתפוס טרמפ (כ-7 מיילים) או לרכב.

קושי: פיסי: קשה –מינוס. ניווט: קל. אורך 19 ק"מ (29 ק"מ אם רוכבים את כול ה- LOOP).

זה מסלול 4x4 אמרקאי אופייני, כ- 700 מטר טיפוס והרבה אלמנטים טכניים קשים.

נוף: יפה מאוד עם הרי מואב מכיוון מזרח כרקע נהדר.

משך הרכיבה: כארבע שעות. (לא לשכוח את העובדה שהיינו אחרי Jet Leg ומזג אויר קר ומושלג)

כמובן: שלושה מעברי מים. שהרטיבו לנו את הגרביים !!!!


קבצי GPS למסלול Flat Pass  (קובץ ZIP שמכיל קבצים בפורמט TRK , GPX ו KMZ)









Monday, March 25, 2013

בין בת שלמה לרמות מנשה

 

בין בת שלמה לרמות מנשה

תאריך :  25-3-2013
 
צומת אליקים - מטווחי אליקים - סינגל חגית - עין תות - סינגל "בת שלמה-חגית" - עין אלקנה - בת שלמה - המושבה בת שלמה - נחל דליה - עין משרה - חצייה מתחת כביש 6 - ציר המוביל - עין מחוללים - נחל שלף - חציית כביש "רמות מנשה-דליה" - שביל אופנים "רמות מנשה-עין השופט" - עין השופט - בית קברות עין השופט - נחל זהורה - גבעת דיצה - סינגל "סינגל'ה" - נחל שופט - עין רייחנייה - כביש "צומת אליקים-רמות מנשה" - עין העמק - אליקים - צומת אליקים

נקודת יציאה : חנייה בתחנת הדלק בצומת אליקים

משתתפים : 6

אורך : 43 ק"מ

גובה מצטבר : 596 מ'

זמן : 4:37 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

קובץ KMZ ל GPS

הערות :
  • טיול ערב פסח משובח , כ 43 ק"מ באיזור שבין אליקים , בת שלמה , הר חורשן ורמות מנשה
    טעמנו מהרבה סינגלים , חלקם חדשים שלא הכרנו
  • התחלנו מתחנת הדלק (1) וחצינו את כביש "צומת אליקים-דלית אל כרמל" ונכנסנו בנקודה 2 לדרך שעוברת לאורך מטווחי אליקים
    בנקודה 3 אחרי המטווחים פנינו שמאלה בדרך 4X4 שמטפסת במקביל לחורשה עד צומת הדרכים בנקודה 4
    המשכנו עם דרך עד הכניסה לסינגל חגית בנקודה 5
  • סינגל חגית זורם בד"כ , היה טוב אם היו מוציאים ממנו קצת אבנים כי מצד אחד הוא קל וזורם ומצד שני האבנים מפריעות לזרימה הנוחה
    אם הוא היה סינגל יותר טכני האבנים היו מתאימות
    סה"כ בנוי טוב ובכיוון שרכבנו נגד כיוון השעון הירידות נוחות והעלייה בסוף נוחה וקלה
    בעונה זו הכל פורח כולל תורמוס ההרים והסינגל מאד מתאים
    בקיץ האיזור הופך צהוב , קוצני , וחשוף ולכן לא ממליץ בקיץ
    סוף העלייה בסינגל בנקודה 10 ואז חוברים לדרך לבנה על הרכס עד פנייה לסינגל קצת לפני נקודה 5 בה עזבנו את הסינגל
  • פנינו לדרך עד נקודה 4 ופה פנינו שמאלה לדרך 4X4 מערבה לבת שלמה
    חיפשנו את הסינגל ששמענו על קיומו ופגשנו אותו בנקודה 11
    זהו סינגל קק"לי שעדיין בבנייה אבל רובו כבר בנוי
    הוא מעגלי כנראה ומגיע מסינגל חגית לבת שלמה ומבת שלמה לחגית בתואאי אחר
    אנחנו עלינו על הסינגל בנקודה 11 אבל הוא כנראה מתחיל באיזור נקודה 6
    הסינגל זורם לחלוטין ובנוי היטב הכיוון בו רכבנו (מחגית מערבה) מצויין
    בנקודה 12
    הסינגל מגיע לחורשת אורנים ומסתיים לקטע קצר
    ממשיכים ברכיבה בלי שביל מוגדר בשוליים המזרחיים שלהחורשה עד נקודה 13 (כמה עשרות מ') ואז ממשיך הסינגל בזרימתו
    בנקודה 14 ציפינו שהסינגל יסתיים ונרד לבת שלמה אבל הסינגל התעקל והחל בזרימה בערך על קו גובה חזרה לחגית בתוואי דרומי יותר על הרכס
    בגלל שלא רצינו לחזור לחגית עזבנו את הסינגל בנקודה 15
    הסינגל כנראה ממשיך תוך שמירת גובה עד נקודה 6
  • בנקודה 15 עזבנו את הסינגל וירדנו בדבל/סינגל לערוץ של עיו אלקנה
    בנקודה 16 עברנו שער בקר נעול וחברנו לדבל שהתחבר לדרך סלולה בנקודה 17
    הדרך מטפסת לבת שלמה ומסתיימת בכיכר ובמכולת במושב בנקודה 18
  • אחרי הפסקה עם קפה במכולת חצינו בגשר של בת שלמה וירדנו בדרך ה 4X4 הדרדרתית (19) עד צומת הדרכים בנקודה 20
  • מכאן רכיבה בדרכי 4X4 טובות לאורך נחל דליה עד צומת הדרכים בנקודה 21
    פה פנינו שמאלה וטיפסנו עם הדרך עד המעבר מתחת כביש 6 בנקודה 22
  • אחרי המעבר המשכנו בדרך "המוביל" לעין מחוללים (33) והלאה בדרכי 4X4 במעלה נחל שלף עד נקודה 24
    פה המשיכו החברה בדרך המסומנת כחול עד כביש "רמות מנשה-דליה" בנקודה 26 ואז על הכביש עד נקודה 27
    אני רכבתי לפי התכנון וטיפסתי את הקיר בנקודה 24 עד נקודה 25
    מכאן רכיבה מתונה בדרכי שדות עד נקודה 27
  • חצינו את כביש "רמות מנשה-דליה" ונכנסנו לשביל אופניים סלול חדש שמגיע מכיוון רמות מנשה
    רכבנו עליו לכיוון עין השופט (משמאל - מערב לכביש הגישה לעין השופט)
    בנקודה 29 עזבנו את שביל האופניים שיש לו גם פיצול לכיוון רמת השופט
    המשכנו בשולי הכביש לעין השופט ובנקודה 30 מיד אחרי
    הפנייה לקיבוץ פנינו לדרך 4X4 לכיוון בית הקברות בנקודה 31
    המשכנו בדרכי 4X4 עד נקודה 32 בה פנינו ימינה
  • בנקודה 33 מתחיל סינגל זורם עד נקודות 34 בהן ירדנו ירידה תלולה (רכיבה) לדרך שמתחת
    המשכנו עם הדרך ובנקודה 36 פנינו במעלה דרך סלולה ד נקודה 37
  • בנקודה 37 נכנסנו לסינגל "סינגל'ה" המשובח שיורד עד נקודה 39
  • פה רכבנו בדרך 4X4 וחצינו בנקודה 39 לצד השני של נחל שופט
    המשכנו בעלה נחל שופט ובנקודה 40 הגענו לשרידי הטחנה בנחל ולבריכה
    טיפסנו את הקיר הקצר והמשכנו בדרך 4X4 עד עין ריחנייה (בו אנחנו שוחים בקיץ) בנקודה 41
    מכאן המשך טיפוס מתון עד כביש "צומת אליקים-רמות מנשה"
    המשכנו בשולי הכביש עד תחנת הדלק (1)

Friday, March 22, 2013

נחל געתון וכזיב דרך הר בטח

נחל געתון וכזיב דרך הר בטח

תאריך :  22-3-2013
 
כברי - כביש "נהריה-מעלות" - חניון כברי - מעל נחל געתון - כביש "צומת געתון-יחיעם" - מעל המחצבה - נחל געתון - חרבת געתון - שביל הקטלבים - ליד עין יעקב - נחל מרווה - הר בטח - תרשיחא - מעונה - כביש "נהריה-מעלות" - איזור תעשייה מעלות - כביש ירידה לעין זיו -  עין זיו - נחל כזיב - עין טמיר - עין בריתות - עין מצוד - עין חרדלית - כביש "שלומי-צומת כברי" - כברי

נקודת יציאה : רחבת חנייה בתחילת כביש הגישה לכברי משמאל (צפון) לכביש הגישה

משתתפים : 13

אורך : 38 ק"מ

גובה מצטבר : 702 מ'

זמן : 4:49 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • בגלל התחזית השרבית הצפוייה החלטתי על מסלול געתון כזיב שבו הרבה מטיפוס מוצל והירידה בכזיב רטובה כמובן
    בעלייה גיוונתי בעלייה לא רק בדרךהדרדרתית בתוך הגעתון אלה בשביל הקטלבים והלאה בדרך ה 4X4 מדרום לו
    בהמשך טיפסנו להר בטח
    הרכיבה בכזיב היא כרגיל דהירה נהדרת תוך חציית מקורות מים
    גם פתחנו את עונת הרחצה בטבילה בבריכה אחרי עין טמיר
    איזה יופי של  מסלול
  • התחלנו מכביש הגישה לכברי (1) ורכבנו בשולי כביש "נהריה-מעלות" עד הפנייה לבי"ס האיזורי בנקודה 3
    בנקודה 4 פנינו לדרך שהובילה עד ליד תחנת דלק והלאה עד צומת דרכי ה 4X4 בנקודה 5
    פנינו ימינה לדרך
    ובהמשך שמאלהבנקודה 6
    אם היינו ממשיכים בדרך דרומה ולא פונים בנקודה 6 היינו מתחברים לדרל שיותר קרובה לערוץ
    בנקודות 7 פנינו מהדרך בר בשטח לדרך שמתחת
    מכאן הלאה מעל ערוץ הגעתון עד כביש "צומת געתון-יחיעם" בנקודה 8
  • חצינו את הכביש ונכנסנו לדרך 4X4 בנקודה 9 לאורך הגעתון
    בנקודה 10 רכבנו שמאלה וטיפסנו לתצפית על האגם שבמחצבה מהמצוק בנקודה 11
    חזרנו לנקודה 10 והמשכנו בדרך במעלה הגעתון עד ליד חרבת געתון בנקודה 13
    הזרימה בנחל הגעתון חזקה ויפה
    המשכנו לצומת הדרכים בנקודה 14
    והמשכנו בדרך עד צומת הדרכים בנקודה 15
  • מכאן טיפוס ימינה לדרך הקטלבים והמשכה בדרכי 4X4 שלעתים הופכות לדרך טובה וכמה קטעי כביש עד נקודה 19 ליד מקום גידול פטריות
    פה תמיד טיפסנו שמאלה למעונה
    הפעם המשכנו להר בטח ולכן המשכנו עם הדרך עד צומת הדרכים בנקודה 20
    מכאן שמאלה בדרך שהופכת תלולה ודרדרתית עד נקודה 21
    מכאן דרך תלולה אבל נוחה עד התצפית על הר בטח בנקודה 22
  • אחרי קפה ותה בהר בטח עם תצפית נהדרת ירדנו לכביש "יחיעם-מעלות" בנקודה 24
    המשכנו בכביש למעונה והלאה עד צומת הכניסה למעונה מכביש "נהריה-מעלות" בנקודה 26
  • מכאן רכיבה בשולי הכביש הרשי ופנייה לכיוון איזור התעשייה של מעלות בנקודה 27
    רכיבה צפונה עד נקודה 28 בה טיפסנו בכביש הצדדי לכיוון עין זיו עד שיא הגובה בנקודה 29
  • מכאן מתחילה ירידה רצופה כמעט לאורך נחל כזיב
    תחילה דוהרים בכביש המשובש שהוא חסום לרכב מכ 200 מ' אחרי נקודה 29
    הכביש מסתיים לפני משאבות של עין זיו
    בנקודה 30
    אחרי שעוקפים רגלית את המשאבות מימין (לא רכיב ברובו) מתחילים דהרה בדרך 4X4 לאורך נחל כזיב תוך חציית הנחל הזורם במספר רב של מעברים שרובם ככולם רכיבים וכייפיים תוך השפרצת מים לצדדים
    בנקודה 31 בצומת הדרכים לוקחים שמאלה לדרך שעוברת מעל עין טמיר ובנקודה 32 עצרנו לשחייה בבריכה (שחייה ראשונה השנה)
    מכאן טיפוס קצר עד נקודה 33
    מכאן המשך דהירה בדרך ה 4X4 עד סופה במחסום בנקודה 34
  • מכאן רוכבים תחילה בדרך לבנה שבהמשך הופכת כביש שמתחבר לכבים ראשיים יותר
    מנקודה 37 עולים על כביש "שלומי-כברי" ורוכבים בשוליו עד החנייה בפנייה לכברי (1)

 

Thursday, March 21, 2013

רכיבה באיזור מואב שביוטה ובקולורדו

 

רכיבה באיזור Moab שב Utah וב Colorado

בחודש מרץ 2013 רכבו 2 מחברי Northern riders בארה"ב ב Moab והסביבה
הנה התאורים והמסלולים מאת משה פאר

רוכבים : משה פאר וירון פירסט


המסלולים (תאור וקבצי GPS)
  1. יום הרכיבה הראשון : Flat Pass שב Moab/Utah
  2. יום הרכיבה השני : Pipe Dream ו Moab Rim שב Moab/Utah
  3. יום הרכיבה השלישי : Klondike Bluffs שב Moab/Utah
  4. יום הרכיבה הרביעי : Magnificant 7 שב Moab/Utah
  5. יום הרכיבה החמישי : Amasa Back שב Moab/Utah
  6. יום הרכיבה הששי : SlickRock Trail ו Porcupine Trail שב Moab/Utah
  7. יום הרכיבה השביעי :  Grand Junction/Colorado  שב Kokopelli Trails
  8. יום הרכיבה השמיני Grand Junction/Colorado  שב Grand Junction
דף השלמות (סרטים , מסלולים נוספים ועוד)

סיכום : תובנות , טיפים וקישורים

1.      המסלולים באזור מואב ו- Grand Junction ברמת רכיבה שהייתי מגדיר: פיסית וטכנית כאחד: בינונית + עד קשה.

אין מישורים ואין סינגלים זורמים (כמעט). כל ירידה יש להרויח בעלייה. תמיד יש אלמנטים טכנים מאתגרים.

2.      לאור זאת, מומלץ להגיע לרכיבה עם כושר הטוב ביותר שלכם. אחרת יש סיכוי סביר שלקראת האמצע, הרכיבות ישברו אותך.

3.      תקופה מומלצת לרכיבה : מרץ – אפריל. או ספטמבר אוקטובר. יש לקחת בחשבון, שהאזור הוא מדבר גבוה ('פני הים' = 1200 מטר), ומגיעים ברכיבה לגבהים של 2000+.

לקראת סוף אפריל או תחילת ספטמבר אפשר לקבל טמפרטורות מדבר גבוהות של ר גבוהות של 30-40 מעלות !!! וזה מאלץ לרכב מוקדם בבוקר. לעומת זאת תחילת מרץ או אוקטובר

אפשר לקבל טמפרטורות נמוכות באזןר 5-10 מעלות ואפילו שלג.

4.      משך הטיול: אם כבר מגיעים כל כך רחוק מומלץ לתכנן לפחות: 7 ימי רכיבה ו- 2 ימי מנוחה.

5.      אני הייתי מתכנן לפעם הבאה: ס"כ 13 ימי טיול נטו (ברוטו: 16 ימים)

a.  ימי רכיבה במואב

b. ימי רכיבה ב- Grand Junction

c.  ימים של טיול + רכיבה באזורי הפארקים היותר רחוקים: Zion and Brice (שש שעות נסיעה לכל כיוון).

d. ימי מנוחה באזור מואב וסיור בפארקים באזור (ללא רכיבה)

6.      אפשר להגיע להסדר עם חברות טיסה, על אישור למטען יחיד למטוס שיהי אופניים ובמשקל של 20 ק"ג. וזה ללא תשלום.

אנחנו חזרנו עם ארגז אופניים יחיד בו שמנו את כל הבגדים + מטען יד 'מכובד'. ולא שילמנו כלום.

ואז אין צורך לשכור אופניים במקום ( 60 – 70  דולר ליום).

 

אפשרות שניייה: לקנות אופניים במקום . שנינו קנינו אופניים במקום. לא חדשות לגמרי אלא אופני Demo. אפשר למצוא יופי של הזדמניות במחירים טובים והאופניים במצב מצויין

7.      לינה: אנחנו שכרנו RV (קמפר וואן). הוא שימש לנו כרכב, מקום לינה, ואת כל האוכל בישלנו בעצמנו. זה היה כייף והפך את הטיול למאוד זול

8.      מומלץ לבוא מוכנים בהקשר של תיכנון מסלולים. אני הכנתי את כל המסלולים ע"פ חריש עמוק באינטרנט. לכל המסלולים היה לי קבצי GPS , ולמי שיש CompeGPS  ניתן לרכוש מפות של
אזור מואב. זה מאוד עזר לי. טוב לתכנן את חלוקת המסלולים לימים כולל ימי מנוחה.

כמה שמתכננים יותר לפרטים, הטיול יותר זורם ומבזבזים פחות זמן על בירורים שונים.

9.      לינקים:

http://www.discovermoab.com/biking.htm : אתר הבית לאזור מואב ובו ריכוז כל המסלולים המובחרים של האזור

http://www.gjmountainbiking.com/gj.html                 : אתר המרכז את המסלולים באזור Grand Junction and Fruita

 http://www.utahmountainbiking.com/ : עוד אתר לריכוז מסלולים בכול יוטה (כולל מואב ) והפארקים היפים של יוטה

http://www.singletracks.com/mountain-bike/best_trails.php?state=43 : אתר עם ריכוז כל המסלולים בארה"ב. ניתן למיין לפי מדינות ומקבלים ממש הכל.

ניתן לעשות מינוי ב- 30 דולר ולקבל הרשאות להורדת מפות GPS לכול המסלולים. מאוד מומלץ !!!!!

 

וכמובן האתר של רז גורן ובו ריכוז מפורט של כול ימי הרכיבה.

 

והעיקר: ליסוע להנות ולחזור שלמים !!!!!

Friday, March 15, 2013

בין יגור לנשר

 

בין יגור לנשר

תאריך :  15-3-2013
 
יגור - מרכז ספורט נשר - כביש גישה לנשר - עלייה לרמת יצחק - רחוב קרן היסוד בנשר - רחוב החרוב בנשר - פרק נחל קטיע - סינגל נחל קטיע - הגשרים התלויים - כביש "נשר אוניברסיטה" - סינגל הביובים - אוניברסיטת חיפה - סינגל המחצבה - כניסה לחורשת ה 40 - חציית כביש "עוספייה-אוניברסיטה" - שוויצריה הקטנה - סינגל נוף אורנים - חניון עליון של מצפור הצוק - ליד בוסתן הכרמל - צומת דמון - סינגל נשר עילי - סינגל היתדות - סינגל היערנים - חניון יער היערנים - דרך נוף הכרמל - סינגל היורד ליגור - יגור

נקודת יציאה : רחבת חנייה ליד פינת החי ובית הקפה ביגור , מיד אחרי השער הצהוב פונים ימינה

משתתפים : 6

אורך : 26 ק"מ

גובה מצטבר : 753 מ'

זמן : 4:49 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • לכבוד החום הצפוי חיפשתי מסלול קצר ומהיר ומוצל
    החלטתי על הטיול שרכבנו הרבה פעמים מיגור דרך נשר ורמת יצחק והלאה לדניה , שוויצריה הקטנה וירידה ליגור
    המסלול דומה למסלולים שעשינו בעבר פרט לזה שטיפסנו דרך השכונות של נשר והגענו לנחל קטיע מכיוון אחר
    בהמשך רכבנו בעוד קטע סינגל חדש לי ליד בוסתן הכרמל
    סה"כ סיבוב משובח ואכן מזג האוויר לא הספיק להציק לנו
  • התחלנו מיגור (1) ורכבנו בדרך שעוברת בצמוד לכרמל עד ליד מועדון הספורט בנקודה 3
    פה פנינו שמאלה לכיוון כביש הגישה לנשר ורכבנו תחילה מעבר למעקה הבטיחות ואחר כך על המדרכה מנקודה 4 עד הפנייה לכביש שמטפס לרמת יצחק (5)
    המשכנו בטיפוס על המדרכה ובנקודה 6 פנינו לרחוב קרן היסוד וטיפסנו איתו והלאה ברחובות נשר השקטים עד נקודה 9 בה פנינו לרחוב החרוב
    המשכנו עד הכניסה לפרק נחל קטיע בנקודה 10
  • פה פנינו לדרך גישה לפרק ובנקודה 11 המשכנו בסינגל המסומן ירוק שיורד לנחל קטיע
    הסינגל עליו כדאי לרכב כל הזמן הוא הסינגל הירוק (ולא הכחול שמתפצל ממנו) כי הוא רכיב יותר
    בנקודה 12 הגענו לגשר התלוי המזרחי וחצינו אותו צפונה ואז המשכנו לגשר התלוי המערבי (13) וחצינו עליו דרומה
    המשכנו עד כביש העלייה לאוניברסיטה (14)
  • המשכנו בטיפוס על המדרכה עד הכניסה לסינגל הביובים (15)
  • סינגל הביובים כרגיל כייפי בין נקודות 15 ו 16 והוא גם נוקא מקותים וסבך
    בנקודה 16 פנינו בדרך ימינה ובנקודה 17 נכנסנו לסינגל המחצבה (הכניסה כאן השתנתה קצת) וזרמנו איתו עד החניון בכניסה לחורשת ה 40 בנקודה 18
  • אחרי מילוי מים בשירותים בחניון המשכנו בסינגל עד כביש "עוספייה-אוניברסיטה" בנקודה 19
    חצינו את הכביש והמשכנו בכביש פנימי בשווייצריה הקטנה ופנינו לכביש שמטפס בנקודה 20
    בנקודה 21 נכנסנו לסינגל נוף אורנים שהביא אותנו חזרה לכביש לחניון מצפור הצוק בנקודה 22
  • פה רכבנו על הכביש לחניון מצפור הצוק
    בנקודה 23 בקצה החנייה עלינו על דבל שמטפס עד נקודה 24
    פה פנינו ימינה לסינגל על קו גובה (מסומן בין שני החיצים של 24)
    בהמשך רכבנו על דבל וסופו סינגל עד נקודה 25 בה פונים שמאלה וימינה להמשך הסינגל המקביל לכביש "עוספיה-אוניברסיטה"
    הסינגל מסתיים ליד צומת דמון בנקודה 26
    חצינו את הכביש עד החניון בצומת דמון ליד תחילת מסלול נחל אלון (27)
  • חצינו את הכביש בנקודה 27 ונכנסנו לסינגל נחל נשר הטכני ברמה בינונית וירדנואיתו עד הדרך בנקודה 28
    מכאן ימינה על דרך 4X4 אותה ע
    זבנו שמאלה לטובת סינגל היתדות בנקודה 29
    הסינגל פונה לאחרונה מגזעי העצים שחסמו אותו בחורף ועכשיו הוא רכי לכל אורכו
    בנקודה
    30 בטרסה הסינגל מחליף את שמו לסינגל היערנים ונמשך עד חניון יער היערנים בנקודה 31
    מכאן רכיבה בכביש ששבחניון עד דרך נוף הכרמל (32)
  • רכבנו מכאן על דרך נוף הכרמל עד הכניסה לסינגל היורד ליגור בנקודה 33
  • סינגל היורד ליגור הוא כרגיל חווייתי
    נראה שהסינגל שופץ ונוקה
    הרבה קטעים סלעיים סודרו ולכן הוא רכיב יותר
    זה לא אומר שהוא סינגל קל , זהו סינגל טכני מאד ורובנו יצטרכו להוריד רגל בהרבה מקומות , אבל ה
    ניקוי והסידור עשו אותו נוח יותר
    הסינגל מתחיל בסימון כחול וסימון שביל ישרל בנקודה 33
    בנקודה 34 עוזבים את הכחול ושביל ישראל וממשיכים שמאלה בסימון שחור עד העיקול בנקודה 35
    מכאן ממשיכים בסינגל המסומן ירוק עד ליד בריכת השחייה של יגור בנקודה 2 והלאה לאוטו (1)

סיבוב בדרום השרון ‎

סיבוב בדרום השרון ‎ תאריך : 25 -10 -2024 בני ציון - בצרה - גשרון מעל נחל רעננה - מעבר מתחת כביש 4 - שער אחורי של שדה וורבורג - נחל פולג - שד...