Sunday, May 17, 2015

The Horn of Ein Gev

 

 קרן עין גב


בסינגל היורד אל קרן עין גב - מרץ 2014
את קרן עין גב אני מכיר הרבה שנים מהליכה ברגל וכשהתחלתי לרכב על אופניים היא קרצה לי תמיד
מאז כבר הגענו אל הקרן וירדנו ממנה כבר 4 פעמים
ב 2007 החלטתי שהגיע הזמן לכבוש את הקרן עם האופניים
הירידה הבלתי אפשרית מקצה הקרן - במסלולים האחרונים מצאנו מעקף נוח וזורם
צילם : משה מאור

בתחילה אחרי הפעם הראשונה שירדנו מהקרן גמלתי בלבי לא לחזור אל הקרן עם האופניים בגלל הירידה מהקצה של הקרן עד בסיסה , סה"כ כ 150 מ' שהצריכו בחלק מהדרך ירידה על התחת עם האופניים
מעל נחל סמך בדרך מרמות - מרץ 2014
יורדים לנחל סמך - מאי 2015

למרות ההחלטה הגעתי אל קרן עין שוב ב 2010 וגם אז למרות הירידה הנהדרת עד הקרן והירידה המשובחת מבסיס הקרן עד עין גב אמרתי לעצמי שזהו מיציתי את קטע הסבל של 150 המ' מקצה הקרן
אבל כמו תמיד אני מעמיק ומסתכל במפות ובתצ"אות וב 2014 מצאתי מעקף לקרן מצפון שנראה מבטיח ואכן הוא היה מצויין
בסינגל העוקף את קצה הקרן מצפון - מרץ 2014

עכשיו כשבדקתי את המסלול שעשינו ב 2007 ראיתי שהמסלול מאד דומה למסלול שרכבנו השבוע
ההבדל העיקרי הוא בקטע הרכיבה מעין גב בשביל סובב כנרת שנבנה בינתיים ומאפשר רכיבה לאורך חופי הכנרת ולא בכביש סובב כנרת
בסינגל היורד אל הקרן - מאי 2015


ב 2010 עשינו מסלול ארוך יותר של כ 56 ק"מ והירידה מקרן עין גב התבצעה בטמפרטורה של 43 מעלות
הקטע הקשה ביותר במסלול היה כשסיימתי את הירידה לבסיס הקרן היה לי פנצ'ר במקום בו האוויר לא זז ודווקא שם היה צריך להכניס פנימית - סיוט אמיתי וחשש אמיתי לקבל מכת חום שזכורה לי ולעוד 2-3 מהחבר'ה שעזרו לי שם
השאר כבר מיהרו לסיום בעין גב
על ראש הקרן - מרץ 2014
האופניים היפות שבתמונה לא נמצאות שם נכון למאי 2015

עכשיו כשאני מכיר את האפשרות להקיף את הקרן מצפון או מדרום והמסלול הפך לרכיב לחלוטין (פרט למ' פה ושם) חזרה הקרן להיות אטרקטיבית וקורצת ומספקת מסלול מאתגר בנופים הנהדרים של דרום הגולן
תחילת המעקף הדרומי לקרן עין גב רואים את המשך הסינגל - צילם אביב דגן - מרץ 2014


כל הביקורים שלנו בקרן עין גב מתוארים במסלולים כאן :
  1. https://razg.blogspot.com/2007/06/blog-post_22.html
  2. https://razg.blogspot.com/2010/05/blog-post.html
  3. https://razg.blogspot.com/2014/03/blog-post_7.html
  4.  https://razg.blogspot.com/2015/05/blog-post_15.html
  5.  https://razg.blogspot.com/2018/03/blog-post_2.html
  6.  https://razg.blogspot.com/2021/03/blog-post_22.html
סוף הירידה מהקרן בעיקוף הצפוני - מרץ 2014
יורדים מראש הקרן מזרחה לתחילת המעקף
טבילה בבריכות הטבעיות בערוץ נחל סמך - מאי 2015
במעקף הצפוני של קרן עין גב - מאי 2015
בסינגל על המצוק מבני יהודה הישנה ולפני הירידה לקרן
בסינגל הירידה לקרן עין גב - מרץ 2014
בסוף סינגל המעקף הצפוני - מאי 2015


Friday, May 15, 2015

אל קרן עין גב

אל קרן עין גב

תאריך :  15-5-2015

עין גב -
כביש סובב כנרת - שביל סובב כנרת - חוף סוסיתא - חוף שיזף - שפך נחל צלצל - חוף גופרה - נחל בני יהודה - חרבת אל חמה - חוף חלוקים - חוף לבנון - חוף כורסי - ליד תל גריפה - שמורת חוף כורסי - שפך נחל סמך - חוף צאלון - חוף גולן - חוף דוגית - שפך נחל כנף - כביש סובב כנרת - צומת רמות - נחל כנף - בית הארחה רמות - רמות - כביש לבי"ס ברמות - ירידה לנחל סמך - ערוץ נחל סמך - מסיל חרוב - כביש "צומת כורסי-גבעת יואב" - חניון מי גהה - מצפה אופיר - סינגל "הבונקרים" - בני יהודה הישנה - סינגל לקרן עין גב - קרן עין גב - סינגל ירידה מצפון לקרן עין גב - עין גב

נקודת יציא
ה :  חנייה של מסעדת מרינדו בצומת הכניסה לקיבוץ עין גב ממזרח לכביש סובב כנרת

משתתפים : 11

מרחק : 34 ק"מ

גובה מצטבר : 654 מ'

זמן : 5:09 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • הפעם חזרנו לקרן עין גב במסלול דומה למה שרכבנו לפני שנה אבל בשינויים מסויימים שגוונו וחידשו במסלול
    מאז שפתרנו את בעיית הירידה מהקרן בעקיפה שלה מצפון (או מדרום) המסלול הופך להיות הרבה יותר כייפי וזורם ולא מצריך את הירידה על התחת מפסגת הקרן
  • התחלנו במסעדת מרינדו (1) ועלינו על כביש סובב כנרת (2) צפונה
    בפנייה שמאלה לחוף סוסיתא (3) פנינו לדרך 4X4 ומיד לקטע שביל סלול מערבה והלאה בדרך מקבילה לחוף
    זהו שביל סובב כנרת שסוף סוף מאפשר רכיבה סביב הכנרת לא בכביש אבל הוא לא הושלם עדיין
    בין נקודה 4 ל 5 השביל הוא סינגל יפה בין קנים
    בין נקודה 6 ל 7 זה דבל יפה כאשר רואים יפה את המצוק של מה שהיה מוצב נוקייב שנערכה בו פעולה של גולני בשנת 1962 (ראה קישורים בסוף)
    תמיד קראתי על המצוק של המוצב אבל מהתצפית שליד כביש סובב כנרת רואים את התלילות אבל הפעם משביל סובב כנרת רואים יפה שזה אכן מצוק
    בנקודה 9 השביל נגמר לרגע ויוצאים מספר מטרים בכביש הגישה לחוף כורסי ובנקודה 10 ממשיכים בסינגל המהווה את שביל סובב כנרת
    הסינגל הופך בהמשך לדבל ומנקודה 11 בחוף צאלון שוב דרך עד חוף דוגית
    כאן בקצה החוף הצפוני ליד ערוץ נחל כנף בנקודה 12 פונים ימינה עם דרך שחוברת לכביש הגישה לחוף דוגית והלאה בשביל סלול מקביל לכביש עד צומת רמות בנקודה 13
  • חצינו את כביש סובב כנרת ורכבנו בכביש העולה לרמות בקטע קצר ומיד בנקודה 14 פנינו שמאלה לדרך 4X4 שתחילבה עולה במתינות ובהמשך הופכת לקיר ושוב התמתנות עד הגעה לבית הארחה של רמות בנקודה 15
    כאן עולים בכביש הנכנס לבית ההארחה עד חיבור לכביש העולה לרמות בנקודה 16
  • פנינו שמאלה כביש ובכניסה לרמות (17) המשכנו עם הכביש העולה לבית הספר האיזורי עד נקודה 18
    פה פנינו שמאלה לדרך שמתחילה סלולה אבל במהרה הופכת לדרך 4X4 טובה והמסומנת בסימון שבילים אדום
    התפתלנו עם הדרך בין מטעי המנגו ובצומת הדרך האדומה עם הדרך הכחולה שממזרח לרמות פנינו שמאלה לדרך המסומנת סימון שבילים כחול עד תחילת הירידה לנחל סמך בנקודה 20
  • פה מתחילה ירידה נהדרת בדרך 4X4 שיורדת לנחל סמך
    הנוף נהדר ורואים את נחל סמך ואל על , דרום הגולן , הכנרת והגליל המזרחי
    בנקודה 21 יורדים מהדרך ימינה לערוץ נחל סמך , חוצים את המים שזורמים כל השנה וממשיכים עם הדרך מספר מטרים עד הבריכות הטבעיות בערוץ בנקודה 22 בה חלקנו טבל (ראה תמונות)
    בנקודה 23 הדרך מתחילה לטפס בסימון שבילים ירוק עד לכביש העולה מצומת קורסי לגבעת יואב
    די מהר בתחילת הטיפוס יש קטע תלול קצר ואחריו הטיפוס סביר ומסתיים בכביש בנקודה 24
    באיזור מסיל חרוב יש בוץ בדרך אבל היה מעקף נוח ורובו רכיב של כמה עשרות מ' ממזרח לדרך
  • טיפסנו בשולי הכביש הרחבים בעלייה סבירה וחלפנו על פני מסעדת מור וקינמון ועל פ ני הכיסה לשביל צופה כנרת עליו רכבנו במסלול בשנה שעברה והמשכנו בטיפוס עד הפנייה למצפה אופיר בנקודה 25
    הפנייה מסומנת בשלט חום "למצפה אופיר" ובסימון שבילים כחול
  • פנינו ימינה ורכבנו בדרך הטובה למצפה אופיר (26)
    אחרי תצפית טיפסנו כמה מטרים לפינת שולחנות וספסלים עגולים עשויים בזלת ושם חברנו לסינגל "הבונקרים" שהופך טכני לעתים וממשיך דרומה על קצה הרמה
    הסינגל מצריך הובלת האופניים רגלית פה ושם בגלל סלעים וחולף ליד בונקרים סוריים ממלחמת ששת הימים
    בנקודה 27 הסינגל על שולי הרמה נגמר ויורדים בקטע סינגל תלול שתחילתו של כ 20 מ' לא רכיב בגלל דרדרת אבל המשכו תלול ורכיב ומסתיים בדרך של שביל צופה כנרת בנקודה 28  - זה סוף סינגל "הבונקרים"
  • רכבנו דרומה בדרך ה 4X4 היורדת לשרידי בני יהודה הישנה (29) והלאה בדרך שהופכת סינגל זורם על מצוק עד נקודה 30
    פה פונים לסינגל טכני תלול ויפה שמוביל לקרן עין גב
    הוא מתחיל בכמה מטרים לא רכיבים עם דרדרת אבל במהרה נהיה רכיב ב 99% עד שמגיעם למרגלות המזרחיים של קרן עין גב בנקודה 31
    פה השארנו את האופניים פרט למני שעלה אתם לראש הקרן ואז חזר אתם בירידה
    אחרי תצפית בראש הקרן (32) ירדנו חזרה לאופניים בנקודה 31
    פה יש צומת כניסה לשתי אפשרויות למעקף של הקרן ולירידה
    הירידה ברכיבה מהקרן מערבה בלתי אפשרי וגם ברגל זה לא כיף גדול (כבר ניסינו כמה פעמים - ראו טיולים בעבר)
  • אני ורוב החברה ירדנו במסלול הנוח ביותר שמקיף את הקרן מצפון בסינגל צר שמתחיל בנקודה 31 ומסתיים בדרך 4X4 בנקודה 33
    יש קטע קצר של מספר מטרים שמצריך הליכה בגלל הדרדרת והשיפוע
    מנקודה 33 יורדים בדרך שהופכת דבל ושוב סינגל זורמים עם דרדרת פה ושם שמסתיים ליד בית הקברות של עין גב ובחיבור לכביש לבית הקברות בנקודה 34 ומשם בכביש עד מרידנו (1)
  • חלק קטן מהחברה החליט לעקוף את הקרן מדרום במסלול שהקלטה שלו נמצאת ומתואר בחלק התחתון של המפה
    הסינגל מתחיל בנקודה 31 ומקיף את הקרן מדרום ויורד על שלוחה דרומה ומתחבר לדרך 4X4 בנחל עין גב בנקודה 35 ומכאן עם הדרך לבית הקברות בנקודה 34 ועם הכביש למרינדו (1)

 

Friday, May 01, 2015

בין ארבל לעמוד

בין ארבל לעמוד

תאריך :  1-5-2015

עין נון - מגדל - צומת כניסה למגדל - כביש 90 - צומת מגדל - נחל רקת - עיינות קוצר - ליד כפר חיטים - נחל קוצר - מושב ארבל - בית הכנסת העתיק של ארבל - כביש לגן הלאומי ארבל - בקעת ארבל - כפר זיתים - נחל נמרים - נחל ארבל - באר מזגה - עין אסעד - חציית כביש 65 - עילבון - הר הקוץ - מעל מאגר צלמון - רמת צלמון - חרבת ממלח - נחל צלמון - כביש למע'ר - כלנית - נחל חוקוק - חציית כביש 65 - עין חוקוק - נחל חוקוק - מאגר לבנים - כביש גישה ללבנים - מצפה זאב - טחנת אל קאבו - בקעת גינוסר - עין נון

נקודת יציא
ה :  חנייה של עין נון (בכניסה למגדל מכביש סובב כנרת פונים ימינה לדרך עפר ואחרי כ 200 מ' מגיעים לרחבת חנייה ליד המעיין)

משתתפים : 11

מרחק : 39 ק"מ

גובה מצטבר : 784 מ'

זמן : 4:40 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • להיום תכננתי מסלול בדרום הרמה וצפון מזרח הכנרת
    למזלי ביום רביעי ראה משה ברקוביץ' שהכביש בין צמח לרמות נסגר בין 5:00 ל 12:00 בשביל תחרות ישראמן, מעצבן !!!
    כמות התחרויות הולכת וגדלה וכמעט בכל שבוע יש איזה כביש סגור שמעצבן את תושבי הסביבה וכאלה שרוצים לטייל באיזור
    לכן החלטתי במהירות לשנות את המסלול לטיול שעשינו בשנה שעברה בצפון מערב הכנרת והגליל התחתון (https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/masad1a)
    המסלול זהה כמעט פרט לשינויים שנבעו משינויים בדרכים שהשתנו באיזו הבנייה הנרחבת להרחבת כביש 65
    סה"כ מסלול מצויין עם נופים נהדרים ובאיזור שעדיין ירוק ברובו
    טבלנו בשני מעיינות משובחים , עין חוקוק ועין נון
  • יצאנו מהחנייה בעין נון (1) לצומת הכניסה למגדל (2)
    בשנה שעברה רכבנו בדרך המקבילה לכביש 90 ממזרח ואז בצומת מגדל נכנסנו לאיזור הקניות והמשכנו בדרך מקבילה לכביש 90 ליד הכנרת (4) ואז בנקודות 5 ליד מתקן מקורות יש קטע עם סבך עצים קוצניים שקלקל את כל המעקף של קטע הכביש
    לכן ויתרנו עליו הפעם ורכבנו בדרך המקבילה לכביש ממערב עד נקודה 3 ומכאן בשולי כביש 90 עד הכניסה לנחל רקת בנקודה 6
  • פה פנינו לדרך 4X4 נוחה בסימון שבילים ירוק שמטפסת עד צומת הדרכים בנקודה 7
    כאן פנינו ימינה לדרך תלולה וקצרה שחיברה אותנו לדרך המסומנת בסימון שביל ישראל בנקודה 8
    המשכנו בדרך כששביל ישראל עוזב אותנו בכיוון דרום ורכבנו מצפון למושב כפר חיטים עד שנכנסנו למושב ארבל בנקודה 10
    מכאן ברחובות של מושב ארבל עד נקודה 11
    פה נכנסנו לסינגל קצר ונוח (על בסיס דרך ישנה שהתפוגגה) והביא אותנו עד שרידי בית הכנסת העתיק של ארבל (12)
  • המשכנו מבית הכנסת בסינגל קצר וטכני בסימון שבילים ירוק שחלקים מרובים ממנו לא רכיבים לרובנו עד חיבור לכביש העולה לגן הלאומי ארבל בנקודה 13
    המשכנו בטיפוס בכביש הפנימי עד היציאה ממושב ארבל לדרך 4X4 מערבה בנקודה 14
    המשכנו בדרכים טובות בבקעת ארבל למושב כפר זיתים אליו נכנסנו בנקודה 15 ויצאנו מצידו השני בנקודה 16
    פה מתחיל קטע נהדר של רכיבה מהירה בירידה בדרך 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 17 בלב כרם זיתים
    בגלל התנופה והרכיבה המהירה בירידה צריך לשים לב לא לפספס את הפנייה
    פנינו ימינה ודהרנו בירידה הנהדרת בצל הזיתים בנחל נמרים עד צומת הדרכים בנקודה 18 בה נפגשי נחל נמרים עם נחל ארבל
  • מכאן רכיבה בדרך 4X4 במעלה נחל ארבל
    בנקודות 16 חוצים דרך 4X4 טובה ופונים שמאלה ואז ימינה וממשיכים בדרך ה 4X4 במעלה נחל ארבל
    בנקודה 20 יש צומת דרכים
    פנינו ימינה וטיפסנו בדרך התלולה העולה לכיוון עילבון
    בחלק העליון של העלייה יש שינויים ועבודות על המחלף ההולך ונבנה שם
    בנקודה 21 פנינו שמאלה לדרך חדשה שמתפתלת והביאה אותנו ליד צומת עילבון וחצינו את כביש 65 בנקודה 22
  • מכאן רכבנו בדרך מקבילה לכביש בעילבון המטפס בכפר ובשלב מסויים הגענו למדרכה עד נקודה 23
    פה פנינו ימינה לדרך העולה להר הקוץ עם נוף יפה מזרחה ובפסגה נוף יפה ב 360 מעלות
    הפסגה בצומת הדרכים בנקודה 24
  • מכאן ירידה כייפית ותלולה ודרדרתית פה ושם בדרך 4X4 עם נוף נהדר של מאגר צלמון והגליל התחתון והעליון
    הירידה מסתיימת לרגע בצומת הדרכים בנקודה 25 ואז עוד קטע קצר מהיר עד צומת הדרכים בנקודה 26 מעל מאגר צלמון בו פגשנו את סימון השבילים השחור
    המשכנו ימינה בדרך ה 4X4 בין כרמי זיתים בטיפוס מתון מאד לרכס צלמון עד ליד חרבת ממלח
    מכאן ירידה מהירה עד צומת הדרכים בנקודה 27
    פה פנינו ימינה לדרך הסלולה שיורדת לערוץ נחל צלמון ליד צומת נחל צלמון
    פניתי שמאלה לדרך חדשה שהיא חלק מהעבודות על המחלף שמוקם כאן בפרוייקט הרחבת כביש 65
    הדרך מטפסת מהערוץ לכיוון הכביש למע'ר והמשכתי איתה בדשולי הכביש עד סופה בנקודה 29
    המשכתי קטע קצר בכביש ופניתי ימינה בנקודה 30 לתוך היישוב כלנית
  • חצינו את כלנית ובנקודה 31 ליד הטרקטורונים פנינו שמאלה לדרך שיוצאת מהיישוב וחוברת בנקודה 32 לדרך צפון מזרחה איתה המשכנו עד כביש 65 בנקודה 34
    כאן בגלל העבודות על כביש 65 יש מספר אופציות להמשך
    היעד הוא עין חוקוק
    ניתן לרכב בדרך שלעתים היא נפסקת ומצריכה חציית גדרות כמו שרכבנו לפני שנה
    (https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/masad1a)
    ההמלצה שלי היא להמשיך מבכביש ההולך ונסלל משמאל לכביש 65 (זה ישתנה בעתיד) עד בנקודה בה חוצה תעלת המוביל הארצי מתחת לכביש בנקודה 35
    פה חוצים את הכביש בזהירות ומצידו השני יורדים בשביל שחובר לדרך עד עין חוקוק בנקודה 37
    אני חציתי את הכביש ורכבתי בדרך שתהפוך לחלק מהכביש בעתיד
    רכבתי עליה עד סופה ובנקודות 36 ירדתי רגלית מסוללת העפר עליה בנוי כביש 65 וחברתי לדרך המובילה לעין חוקוק תוך דילוג מעל גדר נמוכה (60 ס"מ)
    עצרנו במעיין (37) הנהדר לשחייה (ראה תמונות)
  • פה מתחיל הפינלה הנהדר של הטיול שרובו ירידה מהירה בנוף מדהים
    יצאנ מהמעיין ומיד בצומת הדרכים בנקודה 38 ירדנו בדרך 4X4 לנחל חוקוק
    קצת לפני מאגר לבנים צריך לטפס בלייה קצרה עד צומת הדרכים שליד המאגר בנקודה 39
    פנינו שמאלה וירדנו לכביש הגישה ללבנים בנקודה 40
    מכאן טיפוס מתון בכביש עד נקודה 41 בה פנינו לדרך 4X4 עם נוף יפה שזורמת מעל נחל עמוד שבנקודה 42 ליד מצפה זאב יש נקודה ממנה רואים את פתח נחל עמוד תחתון ואת העמוד המפורסם שבו
    ממשיכים עם הדרך שממשיכה לחשוף נופים של מערת הגולגולת , הגולן והכנרת ואז הארבל
    ממשיכים בין מטעים וכרמי זיתים
    בנקודה 43 חולפים מימין על פני שרידי טחנת אל קאבו וממשיכים בהירה בדרכי ה 4X4 שחוברים לשביל צופה כנרת עד עין נון
    כאן טבלנו טבילה אחרונה בטיול

 

Wednesday, April 29, 2015

לוט בערפל

לוט בערפל

תאריך :  29-4-2015

איזור תעשייה רעננה צפון - ליד בצרה - נחל רעננה - בצרה - בני ציון - שמורת בני ציון - חציית
כביש "מחלף הדרים-יקום" - ביצת פולג - חצייה מתחת למסילה - ליד יקום - סינגל רונית - כביש "מחלף הדרים-יקום" - חציית המסילה - נחל רשפון - בית קברות רעננה - אתר טיהור שפכים רעננה - נחל רעננה - איזור תעשייה רעננה צפון

נקודת יציא
ה :  בניין קומברס באיזור תעשייה רעננה צפון

משתתפים : לבד

מרחק : 24 ק"מ

גובה מצטבר : 100 מ'

זמן : 1:39 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK

קובץ GPX ל GPS

הערות
  • יצאתי הבוקר לרכיבה בוקר ליד העבודה בערפל כבד
    רק ברבע האחרון של הרכיבה הערפל החל להתפוגג
    לכן בכל קטעי הרכיבה ברעננה בבצרה ובבני ציון השתדלתי לרכב על המדרכה וכשאין מדרכה על האדמה קרוב לכביש בכדי להזהר מנהגים לא זהירים
    סה"כ רכיבה מיוחדת שבה טווח הראייה הוא כמה עשרות מ' בודדים וגם הם מעורפלים
  • יצאתי מאיזור התעשייה רעננה צפון (1) והמשכתי צפונה בכביש הפנימי (2) והלאה בכבישים פנימיים לכיוון הפרדסים (3)
    מכאן בדרכי פרדסים עד הגדה המזרחית של נחל רעננה (5) 
  • מכאן לאורך נחל רעננה צפונה וכניסה לבצרה בנקודה 6 ואז חציית גשרון הברזל הנחמד שמעל נחל רעננה בנקודה 7
    המשכתי ברחובות היישוב והלאה לבני ציון עד הככר הראשית בבני ציון בנקודה 9
  • פה פניתי שמאלה ועברתי שער והמשכתי בדרך 4X4 חולית את שמורת בני ציון בנקודה 10
    בנקודה 10 מתחיל סינגל איתו זרמתי עד קצהו השני בנקודה 11
    כרגע הסינגלים האחרים בשמורה סגורים וחסומים לשיקום
  • מהיציאה בנקודה 11 המשכתי בדרכי 4X4 עם חול מהודק בד"כ עד צומת הדרכים בנקודה 12 בה ניתן לפנות שמאלה למנחת הטרקטורונים המעופפים
    אני פניתי ימינה בדרך חולית אבל רכיבה והלאה עד ליד כביש "מחלף הדרים-יקום" (14)
    פניתי ימינה בדרך שמקיפה שדה גדול של גידול דשא עד ליד הצומת והכביש בנקודות 15
  •  פה בצומת פניתי ימינה לדרך ה 4X4 המקבילה למסילה ממזרח ועברתי בנקודה 16 במעבר הנוח לאופניים מתחת למסילה
    המשכתי עם הדרך המקבילה למסילה ממערב עד הצומת בה פונים בדרך 4X4 לכיוון יקום (17)
  • פניתי שמאלה והמשכתי עד איזור המוסכים של יקום ופניתי לפניהם בצומת הדרכים בנקודה 18 שמאלה
    פה רכבתי בדרכי מטעים טובות עד תחילת סינגל רונית בנקודה 19
  • סינגל רונית הוא סינגל מישורי וזורם שמסתיים בנקודה 20
    ניתן לא לפנות איתו למטע האבוקדו בכיוון נקודה 20 וממשיכים דרומה לחוות רונית (ראה מסלול : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/ronit)
    מנקודה 20 המשכתי בדרך 4X4 שהופכת למקבילה למסילה ממזרח עד חיבור לכביש
    "מחלף הדרים-יקום" (21) לפני מחסום הרכבת
  • פניתי שמאלה בכביש ואחרי חציית המחסום , בצומת בנקודה 22 פניתי ימינה בכביש הפנימי לכיוון השער האחורי של בני ציון
    בנקודה 23 עזבתי את הכביש והמשכתי בדרכי 4X4 טובות עד צומת הדרכים בנקודה 25
    פה פניתי לדרכי 4X4 שבהם קטעים קצרים בוציים אבל ניתן לעקיפה או רכיבה ופה ושם חול שגם הוא רכיב עד חיבור לכביש בית הקברות של רעננה בנקודה 26
  • מפה בשביל האופניים שמשמאל לכביש , בהמשך בכביש ליד בית הקברות ושוב מימין לכביש בשביל האופניים הסלול שמטפס עד הצומת בנקודה 27
    מכאן ירידה בשביל האופניים המקביל לכביש לכיוון אתר מי הקולחין שבנקודה 28 והלאה בדרך החולית הרכיבה לגשרון על נחל רעננה בנקודה 29
  • מכאן בדרך המקבילה לנחל ממזרח והלאה בדרכי פרדסים עד החיבור לכביש באיזור התעשייה ליד עמוד החשמל בנקודה 30
    מכאן ברחובות איזור התעשייה רעננה צפון עד קומברס (1)

 

Friday, April 24, 2015

חיפה במלחמת השחרור

חיפה במלחמת השחרור

תאריך :  24-4-2015

קניון קסטרא - עלייה לגבעת העזים - גבעת העזים - רח' סורוקה - רח' זמנהוף - רח' איינשטיין - עמק השמש - רמת אלון - מרכז זיו - בית ספר תל חי - הבית האדום - הגרנד קניון - דרך רופין - גשר רופין - רח' גאולה - רח' בצלאל - בית ספר גאולה - בית התעשייה - גשר רושמייה - בית הנגאדה - חליסה - העיר התחתית - מסגד איסתיקלל - רח' פלי"ם - ככר פריז - רח' העצמאות - רח' הנמל - רח' הבנקים - רח' המגינים - מדרגות הנביאים - רח' חסן שוקרי - גן הזכרון - רח' הרצל - רח' נורדאו - רח' ירושלים - הטכניון הישן - רח' הנביאים - רח' צידון - וואדי ניסנס - רח' הפרסים - קרית אליעזר - סטלה מריס - הקפלה - מדרגות הנזירים - מערת אליהו - כביש מקביל לים - מחנה דוד - בתי הקברות של חיפה - נחל שיח - קניון קסטרא

נקודת יציא
ה :  חניון של קניון קסטרא

משתתפים : 14

מרחק : 40 ק"מ

גובה מצטבר : 869 מ'

זמן : 6:34 שעות (כולל הרבה עצירות לצורך הסברים והדרכה)

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK

קובץ GPX ל GPS

קובץ KMZ ל GPS



הערות
  • בדיוק השבוע לפני 67 שנה , ב 21-22 באפריל 1948 נערך הקרב לשחרור חיפה
    כבר הרבה שנים אני מהרהר בבניית מסלול בחיפה שיעבור דרך אתרי הקרבות ועל ההסברים שאתן
    לפני 26 שנה כשהדרכתי בחוגי סיור בחיפה העברתי סדרת פעולות/טיולים בנושא שהיו מאד מוצלחים וחיכיתי להזדמנות להרחיב את זה לטיול אופניים והשבוע הצלחתי
    כמובן שבנוסף לאתרי הקרבות וקצת נוסטלגיה משנות ילדותי בחיפה הוספתי קצת שטח אתגרי כדי שיהיה יותר מעניין
    אנסה בתאור להכניס גם קצת תוכן מההדרכה שהעברתי ולא רק המסלול עצמו
    צרפתי גם את דף ההערות שרשמתי לעצמי
  • יצאנו מחניון קסטרא (1) ורכבנו בכבישים מהקניון עד הכניסה לדרך 4X4 בנקודה 3
    הדרך עוברת בקצה שכונת מגורים ההולכת ונבנית
    בנקודה 4 פנינו לדרך 4X4 טכנית בגלל האבנים המטפסת אל "גבעת העזים" (שאני קורה לה מאז הילדות בחיפה "הגבעה")
    העלייה תלולה ויש קטעים קצרים לא רכיבים אבל מצד שני היא מספקת כמה קטעים טכניים של מדרגות סלע קטנות שמאפשרות טיפוס ברכיבה וקטע יפה של משטח סלע של כמה עשרות מ'
    בנקודה 5 מגיעים לרחבה ליד המערה שבצידה הדרום מזרחי של "הגבעה" וממשיכים בדרך ה 4X4 הטכנית בקטע מדרגות סלע קטנות נחמדות עד הגעה לרח' סורוקה בנקודה 6
  • פה רכבנו ברח' סורוקה ופנינו בצומת בנקודה 7 לרח' ווטסון (ליונל ווטסון היה מהנדס העיר חיפה בתקופת מלחמת השחרור)
    חצינו את צומת "ווטסון/חורב/אבא חושי" וטיפסנו במדרגות הקצרות לרח' זמנהוף (8)
    עצרנו בנקודה 9 להסבר על בסיס הפנימיה הצבאית שחלק מהצריפים שבו עדיין מימי המנדט
    הבסיס שמשמש היום את הפנימיה שימש כביה"ס לקומנדו הבריטי בתקופת מלחמת העולם ה II
    בהמשך בתקופת מלחמת העצמאות הוא שימש כמחנה של הלגיון הירדני יחד עם עוד מחנות באיזור משמר הכרמל שליד אוניברסיטת חיפה ורח' טבנקין בנווה שאנן
    בסוף שנת 1948 המחנה שימש את יחידת הצנחנים של צה"ל שהוקמה (טרום תקופת ה 101 ואריק שרון)
    המשכנו דרך רח' זמנהוף וחברנו לרח' איינשטיין (10) בו טיפסנו והמשכנו הלאה ברחובות בליטנטל ואגוז ועצרנו לתצפית בנקודה 11
    כאן יש תצפית מצויינת על חיפה והצפון (לא היחידה כמובן) ונתתי הסבר על המערכה ועל החשיבות של חיפה לבריטים (רואים טוב את הנמל , בתי הזיקוק , חברת החשמל , חוות מיכלי הדלק .....)
  • ירדנו דרך עמק השמש וחברנו לרח' בירם בנקודה 12
    ירדנו וחצינו את הכביש בגשר הולכי הרגל (המתאים גם לרכיבה עם שיפוע נוח לעלייה) של בית ספר אליאנס בנקודה 13
    המשכנו בשכונת רמת אלון וחברנו לרח' מאיר יערי בנקודה 15 והלאה דרך מרכז זיו עד פינת הרחובות "טרומפלדור/הגליל" וביה"ס תל חי בנקודה 16
    כאן נמצא סליק גדול ששימש את ההגנה ונבנה מוזיאון קטן להנצחת העניין והתקופה
  • רכבנו מבית ספר תל חי ברחוב הגליל למגדל המים ואז לרחוב התיכון עד האנדרטה לבני נווה שאנן שנפלו במלחמות בנקודה 17 ברח' הבנים
    המשכנו ברח' אילת והגליל ובצומת עם רח' טבנקין בנקודה 18 ציינתי את מיקום מחנה הלגיון הירדני שהיה כאן באותה תקופה
    חברנו לרח' ניסנבויים והלאה ליד לבנים עד הבית האדום בנקודה 19
    פה היתה עמדה של ההגנה בקרב על חיפה במבנה שהיה שייך לפני כן לצבא הבריטי ויש עליו עד היום כתובת מאז - MPJ
    הבית האדום כי צבעו אדום וורדרד עד היום
  • חזרנו במעלה רח' יד לבנים ופנינו לרח' אבא הלל סילבר ובנקודה 20 לרח' יוחנן רטנר איתו המשכנו עד סופו בחיבור לרח' שמחה גולן בנקודה 21
    מפה ליד הגרנד קניון ברח' שמחה גולן וחיבור לשדרות רופין בנקודה 22 ורכיבה מהירה על המדרכה עד גשר רופין ומיד לאחיו עצרנו בשטח ריק עם תצפית טובה על חלק מגשר רושמייה , איזור בית התעשייה וחליסה בנקודה 23
    פה סיפרתי את סיפור הקרב הקשה שהתחולל באיזור בית הנג'אדה וגשר רושמייה
    המחצבות שבאיזור שימשו מקום אימון טוב לאנשי ההגנה
  • רכבנו ברח' גאולה עד ליד מבנה קופת חולים כללית בנקודה 24 ששימש בימים ההם כמפקדת ההגנה בחיפה כשאחת הסיבות לכך היא שהיה בו קו טלפון (מצרך מבוקש וחסר בימים ההם)
    חזרנו למדרגות רח' בית"ר בנקודות 25 וירדנו אותן - חלקנו ברכיבה ואחרים ברגל
    ירדנו ברח' בצלאל וחלפנו על פני ישיבת בית יעקב אליו הובאו גופות הנרצחים בטבח בבתי הזיקוק בדצמבר 1947 ואז עצרנו ליד בית ספר גאולה (26) ששימש כסליק הראשי של ההגנה בחיפה (הסליקים היו בשירותי הבנים ובאולם ההתעמלות)
    ירדנו במורד הרחובות בהדר עד רח' הרצל בנקודה 27 ועצרנו ליד בית התעשייה בנקודה 28 שהיה עמדה בריטית ובסוף הקרב על חיפה היה עמדה של ההגנה
  • חצינו את גשר רושמייה (29) ועצרנו ליד בית הנג'אדה (30) ברח' הגיבורים עליו נערך הקרב הקשה ביותר בשחרור חיפה
    אחרי הסבר שם עלינו בחליסה וברחוב בית יעקב ירדנו במדרגות (31) והלאה דרך הגן בנקודות 32
    בנקודה 33 בצומת "יד לבנים/הגיבורים" עצרנו באנדרטה שבצד הדרומי לפיגוע האוטובוס משנת 2001 בו נהרגו 15 איש
    ממול הבית החצי עגול עליו גם נלחמו במלחמת השחרור
    ירדנו מכאן במורד רח' יד לבנים לעיר והלאה לאורך רחוב קיבוץ גלויות
    דילגנו על אנדרטת הרכבת החיג'זית (רכבת העמק) שנחנכה ב 1905 בכיכר פייסל בנקודה 35
    עצרנו ליד מסגד איסתיקלל (36) שהיה כאן גם אז ובו התחיל עז א דין אל קסאם את פעילותו בשנות ה 30
    המשכנו ברח' פלי"ם עד ככר פריז (37) שנקראה אז ככר חמרה והיוותה את מרכז העיר הערבית
  • רכבנו דרך הרחובות שבין רח' נתנזון לעצמאות (38) שבהם התפתחה בנייה בסגנון ריוויירה בשנות ה 20 של המאה הקודמת עם מרפסות יפות כי חוף הים היה אז איפה שהיום רח' העצמאות
    ואז ב 1927 התחילו לבנות את הנמל שנחנך ב 1933 ומילאו את רח' העצמאות ומה שמצפון לו בסלעים ואדמה וקו החוף השתנה
    רחבנו ברח' העצמאות ואז לרח' הנמל ועצרנו ליד מה שהיה אז משרדי סולל בונה (40) ועד לא מזמן משרדי מס הכנסה
    הערבים אז ניסו להכניס מכונית תופת לכאן שנעצרה ע"י המאבטחים מההגנה במחיר חייהם
    מכאן שוב לרח' העצמאות אותו חצינו בנקודה 41
    דילגנו על ביקור ליד בניין המשטרה (42) ששימש כבניין ה CID (הבולשת הבריטית) בתקופת המנדט וגולגלה אליו חבית נפץ בספטמבר 1947 ע"י האצ"ל

  • רכבנו למה שהיה המרכז המסחרי החדש ב 1948 (המתחם של רח' הבנקים) בנקודות 43
    מכאן לככר ההגנה (44) בצומת "המגינים/שיבת ציון/אלנבי" בו נפגשו הכוחות מהעיר (הפלי"ם) והכוחות מהדר (כרמלי) ובעצם הסתיים הקרב על חיפה
    טיפסנו ברח' אלנבי וצהיון ואז רח' ה 93
    פנינו למדרגות , טיפסנו בכמה מדרגות ואז שביל סלול שמטפס עד מדרגות הנביאים (46) ועוד קצת מדרגות ועלייה עד צומת "הנביאים/חסן שוקרי" בנקודה 47
    במקום בו עומד מגדל הנביאים עמד ב 1948 בית חורי ששימש כמשרדי הרכבת ועליו נערך קרב קשה והבניין לבסוף בער
  • פנינו לרח' חסן שוקרי ונכנסנו לגן הזיכרון (48) בו דיברתי על הקרב באיזור הבורג' (מתחת לגן הזיכרון) ומרכזת הטלפונים (בזק היום)
    מכאן דרך רח' ברוולד לרח' הרצל ובית הקרנות
    חצייה במעבר התת קרקעי של רח' בלפור (50) וטיפוס לרח' נורדאו 
  • רגבנו ברח' נורדאו עד גן בניימין (51) וליד התאטרון העירוני ששימשו גם הם לאימונים של ההגנה
    נכנסנו לרח' ירושלים על בתיו המיוחדים (ראה בדף ההערות שלי) והלאה לטכניון הישן בנקודה 52
    בטכניון היה סליק באיזור כבלי התקשורת וכמובן שהטכניון היה מקום בו פותחו אמצעי לחימה רבים כמו מרגמת הדוידקה
    הזכרתי את בית הספר הראלי שנמצא ליד ואת מבנה מה שהיה הית חולים של הדסה ברחוב שמריהו לוין בנקודה 53
  • ירדנו דרך עמק הזיתים לרח' הנביאים ואחרי מה שהיה קולנוע ארמון פנינו בנקודה 55 לרח' צידון ועצרנו להסבר בעיקול ה 90 מעלות שבו בנקודה 56 בה היה קו התפר ועמדו בנינים ששימשו עמדות בריטית , ערבית (עירקית) , אצ"ל
    בגזרה זו החזיק האצ"ל
    המשכנו וירדנו בכמה מדרגות לוואגי ניסנס בנקודה 57
    המשכנו ברחובות הוואדי
    חצינו את שדרות הציונות בנקודה 58 ואז ברח' סנט לוקס ולרחוב הפרסים היפה עד רח' אלנבי בנקודה 59
  • פנינו למושבה הגרמנית והמשכנו דרך רחובות קרית אליעזר עד צומת "אלנבי/הברון הירש" (62)
    מכאן טיפסנו בכיוון סטלה מריס ועצרנו למעלה ברחבה לתצפית (64) ולהסבר שנתתי על האיזור ועל מבצע פיצוץ הרדר הבריטי ע"י הפלמ"ח בפברואר 1946 בתקופת תנועת המרי 
  • מכאן ירדנו בסינגל משובח בנקודה 65 אל הקפלה בנקודה 66
    מכאן מתחיל שביל הנזירים שרובו מדרגות
    הוא מאד טכני בגלל גובה המדרגות ורובנו הלכו בו קטעים רבים
    השביל מסתיים במערת אליהו בנקודה 67
    ירדנו לקצה רח' אלנבי וחצינו על הגשר (68) מעל רח' ההגנה והמסילה וירדנו לרח' בעלייה השנייה המקביל לים 
  • רכבנו בגביש המקביל לים עד ליד שקמונה ונכנסנו בנקודה 69 לטיילת הכט ודהרנו בשביל האופניים שבה עד לפני מלון מרידיאן בנקודה 70
    כאן עזבנו את הטיילת ועברנו מעל דרך ההגנה בגשר הולכי הרגל בנקודה 71
    פנינו לשכונת מחנה דוד ליד בית הקברות וטיפסנו לרח' המקביל לבתי הקברות ממזרח (72) עד העלייה לכיוון נחל שיח ליד שער ברוש של בית הקברות של חיפה בנקודה 73
    פה טיפסנו מעל הבתים בדרך טובה עד מעל בית הקפה של משפחת כיאט עם הבריכות
    הבריכות בנקודה 74 היו מג'וייפות ולכן לא שחינו
    שניים מאתנו המשיכו בטיפוס עד עין משוטטים ושחו שם (ראו בסרטון של יניב)
    ירדנו חזרה לכביש בתי הקברות והמשכנו ישר דרומה עד קניון קסטרא (1)

 

Wednesday, April 22, 2015

סיבוב יום הזכרון בעמק חפר

 

סיבוב יום הזכרון בעמק חפר

תאריך :  22-4-2015

כפר יונה - צומת כניסה לינוב - צומת כניסה לבורגתה - חציית נחל אלכסנדר - ציר המוביל - חציית נחל שכם - ליד גן יאשיה - קקון - תוואי הרכבת המזרחית - חציית כביש 581
- ליד החממות של אחיטוב - מעבר מתחת כביש 9 - דרך מצפון לכביש 9 - חציית נחל חדרה - צומת בקה - דרך מקבילה לכביש 6 - חציית נחל חדרה - דרך הגז - חציית הכביש למגל - הכביש לגן יאשיה - שרידי הגשר והפילבוקס של הרכבת המזרחית - נחל בחן - נחל שכם - נחל אלכסנדר - תל אשקף - חניאל - סינגל בית ליד - כפר יונה  

נקודת יציא
ה :  כפר יונה

משתתפים : לבד

מרחק : 51 ק"מ

גובה מצטבר : 192 מ'

זמן : 3:36 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK

קובץ GPX ל GPS


הערות
  • 1-6 יציאה מהבית ויציאה מכפר יונה מקצה רח' צבעוני
    עכשיו יש שם עבודות על פרוייקט מקב"ת ינוב שעלול לשנות את הדרכים הקיימות
    רכבתי בדרכי 4X4 עד חיבור לכביש הגישה לינוב בנקודה 3
    חציתי את כביש 57 בנקודה 4 ומיד אחריו רכבתי בדרך 4X4 מקבילה
    חציתי את כביש הגישה לבורגתה בנקודה 5 והמשכתי מזרחה בדרך
    בנקודות 6 חציית 2 ערוצים באמצעות דרך וחיבור לדרך 4X4 לבנה בסימון שבילים אדום לאורך המוביל הארצי
  • 6-12 רכיבה בדרך המוביל צפונה תוך חציית נחל שכם (8) שגובה המים בו כ 10 ס"מ רוב השנה
    בצומת הדרכים בנקודה 9 פנייה לדרך 4X4 עד הכניסה לגן יאשיה בנקודה 10
    רכיבה בכביש ובנקודה 11 פנייה ימינה לדרך שמתעקלת ונכנסת לגן הלאומי קקון והלאה בדרכים בגן עד מבצר קקון (12)
  • 12-16 ירידה מהמצודה לאנדרטה של אלכסנדרוני ליד החנייה של פרק קקון ויציאה לכביש למכון התערובת (13)
    רכיבה דרך מכון התערובת ויציאה מהשער האחורי שניתן למעבר בין שני חלקי השער (14)
    המשכתי בדרך 4X4 עד מפגש עם הדרך של המסילה המזרחית בנקודה 15 ואיתה צפונה עד נקודות 16
    ליד המפגש עם כביש 581 יש מעקה בטיחות ולכן פניתי שמאלה בדבל , חציתי את הכביש ומיד מימין כניסה לדרך ההמשך
  • 16-18 רכבתי בדרך המקבילה לסוללת המסילה המזרחית וגובלת בחממות המלפפונים של מושב אחיטוב
    בנקודה 17 עוברים לדרך המקבילה לסוללה מצפון כי עם ממשיכים עם הדרך קשה למצוא מעבר נוח בהמשך
    בנקודה 18 עוברים מתחת כביש 9 שלא מופיע במפה שצרפתי ופניתי ימינה בדרך המקבילה לו מצפון
  • 18-23 רכבתי בדרך המקבילה לכביש 9 כאשר בנקודות 19 ו 20 הדרך נקטעת ע"י ערוץ עם מים וצריך לעבור מתחת לכביש דרומה עד גשרון ושוב צפונה
    בנקודה 20 מתחת לכביש בצד הדרומי יש מספר שולחנות קק"ל
    בנקודה 21 חציתי את כביש 581 ליד הכיכר הזמנית במחלף בקה ורכבתי בכרם זיתים עד חיבור לדרך טובה בנקודה 22
    פניתי דרומה עד המעבר מתחת לכביש 61 בנקודה 23 שמוביל למחלף בקה בכביש 6 ולבקה אל ע'רבייה
  • 23-32 נכנסתי אחרי המעבר מתחת לכביש לדרך טובה מקבילה לו ואחרי שהיא חוצה את נחל חדרה על גשרון בנקודה 24 המשכתי בדרך 4X4 טובה עד נקודה 25
    פה חברתי לתוואי צינור הגז שלאורכו פזורים חלקי הצינור שיכוסה בעתיד
    בנקודה 26 חציתי את כביש הגישה למגל  והמשכתי בדרך ה 4X4 שליד הגז ומקבילה לכביש 6 בכיוון תחנת הדלק של כביש 6
    בנקודה 27 מצפון לתחנה פניתי לדרך מערבה עד מאגר המים והתחלתי בהקפתו ואז עזבתי דרומה אבל הדרך נגמרת ולכן רכבתי בשולי שדה עד חיבור לציר הגז בנקודה 28
    בנקודה 29 פגשתי כביש משובש ופניתי עליו ימינה אבל בטעות לא משכתי עד חיבורו לכביש בנקודה 30 אלא התפתלתי בדרכי מטעים חזרה לדרך הגז
    טיפסתי אל הגשר של הכביש בנקודה 31 ופניתי על הכביש לגן יאשיה עד נקודה 32
  • 32-37 נכנסתי לדרך 4X4 ממערב לבית הקברות של גן יאשיה ובנקודה 33 חציתי את ערוץ נחל בחן ליד שרידי גשר הרכבת המזרחית והפילבוקס ששמר עליה
    בנקודה 34 פניתי למשתלה והלאה לקצה מושב גן יאשיה והלאה בכיוון נחל שכם אליו הגעתי בנקודה 35
    מכאן רכבתי בדרך לאורך גדתו הצפונית של נחל שכם עד חציית ציר המוביל בנקודה 36 והלאה לאורך נחל שכם ואז בדרכי 4X4 שמתרחקות ממנו עד מפגש עם נחל אלכסנדר וחצייתו בגשרון בנקודה 37
  • 37-44 מכאן רכבתי בדרך הסטנדרטית שלאורך נחל אלכסנדר המזרחי עד הפנייה לחניאל בנקודה 38 טוהלאה ימינה בדרך
    פניתי לתל אשקף בנקודה 39 וטיפסתי עליו בדרך התלולה והקצרה לנקודה 40
    ירדתי מהתל וחברתי לדרך ליד בית הקברות של חניאל והלאה לכביש בין חניאל ובורגתה (42)
    המשכתי דרך חניאל והלאה בטיילת המקבילה לכביש מנקודה 43 ועד הצומת עם כביש 57 בנקודה 44
  • 44-1 פניתי על המדרכה הרכבה של כביש 57 ומיד אחרי חציית הכניסה לשכונת רמת יצחקי בנקודה 45 המשכתי בדרך 4X4 שיורדת לפרדסים ובדרכי פרדסים לאנטנה שליד מחנה בית ליד בנקודה 46
    פניתי בדרך ימינה עד הכניסה לסינגל "בית ליד" (47)
    סינגל "בית ליד" כרגיל חמוד וזורם ומסתיים ליד הש"ג של מחנה בית ליד בנקודה 47
    מכאן בכביש הגישה למחנה עד כביש 57 ןהמשך דרך כפר יונה לבית (1)

Monday, April 20, 2015

סקר מענית אחרי החורבן 4 - יש לנו רצף סינגלים של 10 ק"מ

 

סקר מענית אחרי החורבן 4 - יש לנו רצף סינגלים של 10 ק"מ

20-4-2015

מועצה איזורית מנשה - חציית כביש 574 - סינגל "עוז"- חציית מתחת כביש 6 - חצייה מתחת 
כביש 6353 - סינגל "העולה למגדל" - סינגל "היורד מהמגדל" - אום אל קוטוף - סינגל "הטווילים" - סינגל "אקליפטוסים עליון" - צומת הסוס - סינגל "אקליפטוסים תחתון" - נחל נרבתא - סינגל "מצפה אילן" - סינגל "העץ הבודד" - כביש 611 - סינגל מקביל לכביש 611 - סביב בסיס מג"ב - מצפון לגבעת זאבים - סינגל "קוקה" - חצייה מתחת כביש 6 - ליד מענית - סינגל "האקליפטוסים" - סינגל "הלאה לחריש" - סינגל "עוז" - מועצה איזורית מנשה   

נקודת יציא
ה :  תחנת דלק אלון בכניסה למועצה איזורית מנשה

משתתפים : 2

מרחק : 18 ק"מ

גובה מצטבר : 303 מ'

זמן : 2:22 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK

קובץ GPX ל GPS

הערות
  • את הסיור הרביעי החלטתי להקדיש להקלטת רצף הסינגלים שיש עכשיו מהאלונית שליד מענית ועד אחרי סינגל העץ הבודד אחרי מצפה אילן
    הרכס נוצר עם השלמת סינגל הטווילים ע"י אנשי אום קוטוף בשבוע שעבר
    הרצף הוא של 10 ק"מ סינגל
  • 1-3 יציאה מתחנת הדלק אלון (1) ובצומת הכניסה למועצה האיזורית מנשה רכיבה בשולי הכביש וחצייה בנקודה 2
    המשך בדרך 4X4 עד הכניסה לסינגל "עוז" בנקודה 3
  • 3-9 פונים שמאלה ומטפסים בסינגל עוז
    הסינגל נכנס לחורשת אורנים קטנה וחוצה אותה וממשיך בשטח הפתוח עד הדרך בנקודה 4
    פה קטע קצר על דרך 4X4 בנקודות 4 והמשך הסינגל בירידה כייפית עד המעבר מתחת כביש 6 בנקודה 5
    אחרי החצייה מגיעים לאיזור בנייה מסיבי של כביש הכניסה העתידי לחריש
    הסינגל ממשיך במרחק של מטרים מאיזור הבנייה וממשיך עד המעבר מתחת לכביש 6353 בנקודה 6
    אחרי החצייה במעבר מתחת לכביש פונים שמאלה בעלייה בדרך 4X4 ובנקודה 7 נכנסים להמשך סינגל עוז ועולים בו עד סופו בצומת הדרכים בנקודה 8 ליד חרבת אל חפור
    ממשיכים בדרך 4X4 בנקודות 8 ונכנסים לסינגל "העולה למגדל" שהוא סינגל טכני בינוני בעלייה ומסתיים בצומת הדרכים ליד המגדל בנקודה 9
  • 9-10 סינגל היורד מהמגדל - סינגל טכני בינוני בירידה
  • 10-17 סינגל היורד מהמגדל מסתיים ברחוב באום אל קוטוף (11) ומכאן ברחובות אום אל קוטוף
    בצומת מול המסגד (וקופת חולים) פנינו שמאלה בעלייה קלה ברחוב ולפני בית הספר בנקודה 11 פנינו שמאלה והקפנו את בית הספר מצפון בדרך (עם קצת מזבלה) עד מפגש עם תחילת הסינגל (מסומן בסס"ל צהוב) בנקודה 12
    זהו סינגל הטווילים החדש שמתחיל מכאן ונסתיים ליד סינגל אקליפטוס תחתון בנקודה 14
    הסינגל זורם בלי עליות
    בנקודה 13 הוא עובר על דרך 4X4 ואז שוב סינגל
    בנקודה 14 הסינגל מסתיים ופונים ימינה לדרך 4X4 עד מפגש עם סינגל האקליפטוסים בנקודה 15
    הסינגל מישורי ומתפתל ביער ומסתיים במפגש עם דרך 4X4 בנקודה 16
    פונים ימינה לדרך 4X4 עד צומת הסוס בנקודה 17
  • 17-21 פנינו בצומת הסוס ימינה ובנקודות 18 פנינו שמאלה ונכנסנו לסינגל אקליפטוסים עליון שיורד לערוץ נחל נרבתא ומסתיים בנקודה 19
    פה מתחברים לסינגל מצפב אילן שמטפס ומתפתל כשבצדדים כמה קוצים גדולים
    לקראת נקודות 20 הסינגל שינה תוואי בגלל העבודות על כביש ליד מצפה אילן שנגסו בסינגל הישן
    בנקודות 20 חתכנו מהסינגל החדש שמטפס בצורה יותר תלולה מהישן אל הסינגל הישן והמשכנו עד אחרי העץ הבודד , מקום בו מסתיים הסינגל בנקודה 21
  • 21-22 זהו סינגל העץ הבודד המשובח שיורד ברמה טכנית בינונית עד כביש הגישה למצפה אילן בנקודה 22
  • 22-29 פה ירדנו בכביש לכביש הראשי בנקודה 23 ורכבנו ימינה בשולי הכביש ובנקודות 24 נכנסנו לתוואי הסינגל המקביל לכביש מדרום שהיה מכוסה צמחייה (נקווה שתעלם בקיץ)
    הסינגל הנ"ל הוא תחליף לרכיבה בשולי הכביש
    בנקודה 24 פנינו לדרך המקיפה את בסיס מג"ב עד צומת הדרכים בנקודה 25
    מכאן ירידה בדרכי 4X4 באיזור שפעם היו בו מספר סינגלים שאינם עוד עד נקודה 26
    המשכנו בדרך ה 4X4 שלמרגלות תל זאבים מצפון ובנקודות 27 רכבנו קצת בשרידי סינגל ואז בר בשטח ואז בדרך 4X4 במקום בו היו מספר סינגלים ז"ל
    המשכנו בדרך למרגלות תל זאבים ובנקודה 28 בצומת הדרכים טיפסנו עד הכניסה לסינגל קוקה (29)
  • 29-1 נכנסנו לסינגל קוקה צפונה ובדרך השלישית שחצינו עזבנו אותו ופנינו שמאלה ועברנו מתחת לכביש 6 (נקודות 30)
    אחרי המעבר המשכנו בסינגל בערוץ שהופך לקוצני עד החיבור לדרך ליד הגדר של קיבוץ מענית בנקודה 31
    המשכנו בדרכי ה 4X4 צפון מזרחה ובנקודה 32 נכנסנו לסינגל האקליפטוסים
    דהרנו בסינגל האקליפטוסים וירדנו איתו לחורש האקליפטוסים שנתנו לסינגל את שמו
    אז הוא מטפס ומתפתל ומסתיים בסינגל הלאה לחריש בנקודה 33
    דהרנו במורד "הלאה לחריש" שמסתיים בנקודה 34 ובנקודה 35 נכנסנו לסינגל עוז עד סופו בנקודה 3 והלאה לאוטו (1)

Friday, April 17, 2015

סינגל הללויה וסינגל אבטיח

סינגל הללויה וסינגל אבטיח

תאריך :  17-4-2015

מרחק : 20 ק"מ

גובה מצטבר : 396 מ'

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK

קובץ GPX ל GPS

 מסלול במפת עמוד ענן


הערות
  • זוהי מערכת של שני סינגלים משובחים ברכס בוקר שנבנו ע"י תושבי המקום
    הם ברמה טכנית בינונית וכוללים הרבה עלייה יחסית בשיפועים מתונים עד בינוניים
    הכיוון המומלץ הוא בכיוון השעון אם כי אם נפריד את הסינגל הצפוני מהדרומי אז מומלץ לבצע כל אחד מהסינגלים בנפרד ממזרח למערב ובכך מרוויחים בעיקר ירידות ארוכות
    הסינגל הדרומי נקרא סינגל "אבטיח" כי הסכין הזכיר לבוניו את המושג "אבטיח על הסכין"
    הסינגל הצפוני נקרא "הללויה"
    אני מתייחס אליהם כסינגל הצפוני והסינגל הדרומי
    הסינגל לא מסומן פרט לרוג'ומים רבים שמלווים אותו בצורה סבירה ומקלים על מציאת התוואי בנקודות בעייתיות
  • החנייה המומלצת לתחילת הסינגלים היא ברחבה ליד השער של חוות בוקר בנקודה 9 (על כביש 40 בין צומת טללים לצומת חלוקים בצד מערב) (יש שלט חום שמפנה מהכביש לחוות בוקר)
  • הסינגל הדרומי מתחיל בנקודה 1 וההגעה לשם בדרכי 4X4 מחוות בוקר או שניתן להתחיל בסינגל חלוקים ולהמשיך בדרכי 4X4 לסינגל
    בנקודה 2
    בסוף הטיפוס  צריך לשים לב לרוג'ום הגדול שמסמן את הפנייה כי יש סינגל שנמשך צפונה ומתחבר לסינגל הצפוני
    הסינגל מתעקל דרומה כאן בצורה חדה ומתחיל לזרום
    בנקודה 3 מגיעים לנקודה הטכנית ביותר בסינגל שהיא ירידה על סכין מסולע שהטובים בינינו ירדו ברכיבה
    הפחות טכניים ילכו 20 מ'
    מכאן ירידה משובחת ומהירה לערוץ ואז טיפוס קצר ושוב ירידה בפיתולים עד סוף הסינגל הדרומי בנקודה 4 בה הוא פוגש את הדרך המסומנת בסימון שבילים אדום בנחל הבשור
  • בנקודה 4 רוכבים בדרכי 4X4 את קטע הקישור בין הסינגל הדרומי לצפוני ונכנסים איתן לנחל זלזל
  • בנקודה 5 פונים ימינה לסינגל הדרומי שמטפס בעלייה ארוכה לגבעות משורה
    הטיפוס הוא מעל תהום לפעמים עם נופים נהדרים
    סוף הטיפוס בנקודה 6
    מכאן ירידה טובה עד ליד הדרך בנקודה 7
    כאן חשוב לא לטעות ולמצוא את המשך הסינגל בדיוק לפני שהוא פוגש את דרך ה 4X4
    יורדים איתו עד סופו בנחל בוקר בנקודה 8
  • מסלול שכולל את הסינגל : https://razg.blogspot.com/2015/04/blog-post_17.html

 

סינגלי הללויה ואבטיח בתוספת רכס כתף שבטה

 

סינגלי הללויה ואבטיח בתוספת רכס כתף שבטה

תאריך :  17-4-2015

חוות בוקר - נחל בוקר - הסינגל הדרומי (אבטיח) - רכס בוקר - נחל הבשור - נחל זיתן - רכס כתף שבטה - חרבת כתף שבטה - נחל הבשור - נחל זלזל -  הסינגל הצפוני (הללויה) - רכס בוקר
- גבעת משורה - נחל בוקר - חוות בוקר

נקודת יציא
ה :  חנייה ברחבה ליד השער של חוות בוקר (על כביש 40 בין צומת טללים לצומת חלוקים בצד מערב) (יש שלט חום שמפנה מהכביש לחוות בוקר)
 

משתתפים : 15

מרחק : 34 ק"מ

גובה מצטבר : 623 מ' 

זמן : 4:32 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK

קובץ GPX ל GPS

תמונות ב Google+ (רז)

תמונות ב Facebook (רז)


סיכום המסלול עפ"י ארי


הערות

  • אחרי הגשמים החזקים בשבת וראשון האחרונים והצפי לגשם ביום חמישי החלטתי שזו הזדמנות לטיול אחרון כנראה במדבר בשנה זו (אולי עוד נצליח לדחוף עוד טיול מדבר כמו בשנה שעברה במאי כשהיה גשם בצפון)
    כבר שוכב אצלי במגרה זה זמן מסלול בסינגלים הללויה ואבטיח החדשים שנבנו ע"י תושבי המקום
    בגלל שאורך הסינגלים הללו בלבד כ 20 ק"מ הוספתי עוד נפח ברכיבה בנחל הבשור וזיתן וחזרה על רכס כתף שבטה
    אחר ברור : הסינגל הדרומי נקרא אבטיח , הסינגל הצפוני נקרא הללויה
    סה"כ הכיוון הכללי המומלץ של שני הסינגלים יחד הוא עם כיוון השעון כמו שרכבנו אבל אם מתאפשר שניהם טובים וחווייתיים יותר ברכיבה ממזרח למערב כי אז יש מקסימום ירידות משובחות
    בעתיד סביר שאשלב כל אחד מהם במסלול אחר ובכיוון הטוב ניתן למצוא רכיבות נוספות רבות באיזור זה משנים קודמות טרם היות הסינגלים הללו
  • יצאנו מוות בוקר (1) בדרכי ה 4X4
    בנקודה 3 חברנו לדרך בסימון שבילים אדום ובנקודה 4 עזבנו את הדרך האדומה לדרך 4X4 שמתעקלת
    בנקודה 5 נכנסנו לסינגל הדרומי של הללויה/אבטיח
  • הסינגל נכנס לוואדי ומתחיל לטפס עד נקודה 6
    פה צריך לשים לב לרוג'ום הגדול שמסמן את הפנייה כי יש סינגל שנמשך צפונה ומתחבר לסינגל הצפוני ואחד מאתנו המשיך איתו עד שהחזרנו אותו
    הסינגל מתעקל דרומה כאן בצורה חדה ומתחיל לזרום
    בנקודה 6A נמצא הקטע הטכני ביותר בסינגל בירידה מאד טכנית על הסכין (רובנו ירדנו רגלית את הקטע הקצר של כ 20 מ' אבל יש גיבורים שרכבו אותו כולו)
    בנקודה 7 יש צומת סינגלים וחלק רכבו למערות שנמצאות מצפון מערב לנקודה בנקודה 8
    מנקודה 7 ממשיך הסינגל בקטע הטוב ביותר בו בירידה ארוכה ויפה שיורדת לערוץ יובל של נחל הבשור , מטפסת טיפה ושוב יורדת כשהקטע האחרון של הירידה בפיתולים עד ערוץ נחל בשור בנקודה 9
  • פה פנינו וחברנו לדרך המסומנת בסימון שבילים אדום לאורך נחל הבשור
    האדמה מהודקת בד"כ
    מנקודה 10 הדרך נכנסת לנחל זיתן שהוא יובל של נחל הבשור והמשכנו לדהור עליה עד צומת הדרכים בנקודה 11
    פה פנינו ימינה והתחלנו לטפס בדרך ה 4X4 העולה לרכס כתף שבטה
  • בנקודה 12 בשיא הרכס בצומת הדרכים התחלנו בדהירה מזרחה בדרך שעל השלוחה הארוכה
    חלפנו על פני כמה מחפורות של הצבא שליד חלקם יש שרידי עתיקות של מצודות מהתקופה הישראלית כמו חרבת כתף שבטה או שרידי מוצבים מצריים ממלחמת השחרור
    בנקודות 13 מומלץ להמשיך עם הדרך
    חלקנו התפתה לדרך שמאלה והקפנו את הסוללה שיש שם מצפון ללא שביל אבל רכיב לחלוטין וחזרנו לדרך
    בנקודה 14 הדרך הטובה עליה רכבנו פונה צפונה ויורדת מהרכס
    אנחנו המשכנו לפעמים בלי שביל ולפעמים על שרידי דבל על קו הרכס מזרחה עד נ.ג 591
    מכאן ירידה בדרך 4X4 תלולה בנקודות 15 לנחל הבשור
  • חברנו בנקודה 16 לדרך ה 4X4 ורכבנו עליה צפונה במעלה נחל זלזל
    בנקודה 17 פנינו אל הסינגל הצפוני שמטפס מכאן בעלייה ארוכה , לפעמים על פי תהום שגורם לעלייה להיות יותר מאתגרת
    העלייה מסתיימת בנקודה 18
    מכאן מתחילים בירידה כאשר בנקודה 19 מגיעים ליד דרך 4X4
    הסימון להמשך הסינגל לא ברור וצריך לחפש אותו כמה מטר מדרום לנקודת הפגישה עם הדרך
    מפה ירידה כייפית בסינגל עד נקודה 20 בה פוגשים את הדרך בנחל בוקר וממשיכים בדרכי ה 4X4 עד האוטו (1)

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף תאריך : 26 -4 -2024 חניית מבקרים עין הוד - נקודת התחלה : חניית מבקרים עין הוד Waze לנקודת התחלה...