Friday, March 29, 2013

לופ בארי ובשור

 

לופ בארי ובשור

תאריך :  29-3-2013
 
בארי - סינגל בארי - נחל סחף - הלופ הצפוני של סינגל בארי - נחל סחף - נחביר - סינגל בארי - מכרות הגופרית - כביש הבטון - נחל שערתה - נחל הבשור - סכר המגלש - נחל גרר - סינגל הבשור - ליד תל גמה - חצייה מתחת כביש 232 - סינגל הבשור - סכר על נחל הבשור - נחל גמילה - חוות דקל - חציית כביש 241 - גשר הרכבת הבריטי בפרק אשכול - סינגל הבשור - למרגלות תל שרוחן - נחל הבשור - מאגרי נחל בשור - הגשר התלוי - מגדל צאלים - צומת צאלים - כביש 222 - קיבוץ צאלים - כביש 222 - מגדל צאלים - דרך נוף נחל הבשור - חציית כביש 241 - סכר על נחל הבשור - חציית כביש 234 - נחל בוהו - כביש 232 - בארי

נקודת יציאה : חנות "לה מדווש" בבארי

משתתפים : 9

אורך : 87 ק"מ

גובה מצטבר : 943 מ'

זמן : 8:33 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • הטיול שמחבר את סינגל בארי עם סינגל הבשור כבר תוכנן ממזמן והיה צריך לכלול את סינגל אופקים בדומה למסלול (טרם היה סינגל הבשור) שרכבנו ב 2010 :
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/300
    בגלל שהייתי חולה לפני שבועיים השתבשו לי הרכיבות וחששתי שאני לא בכושר מספיק ולכן דחיתי את הטיול ובסופו של דבר החלטתי על טיול מקוצר שיכלול רק את סינגל בארי כולל הלופ הצפוני ואת סינגל הבשור
    בסופו של דבר הרגשתי בסוף המסלול שהייתי עומד גם במסלול הארוך יותר של 105 ק"מ ולא רק 87 ק"מ
    סה"כ היה מסלול משובח ושופע טבע
    עדיין היה הרבה ירוק (ללא כלניות) והרבה ערבות עשב שהזכירו קצת נוף מערב פרוע (כך הגדיר זאת ניר)
    גם הדיות ועופות דורסים נוספים , חסידות ונחילי הארבה שפגשנו בעיקר בסינגל הבשור הוסיפו על האווירה המיוחדת
  • התחלנו בלה מדווש (1) ונכנסנו לסינגל בארי (2)
    ב"כיכר" בנקודה 3 פנינו צפונה ללופ הצפוני של סינגל בארי (כיוון הרכיבה מצויין במפה - נגד כיוון השעון) ועם סיום הלופ חזרנו לכיכר (3)  והמשכנו בסינגל בארי עד הכביש הפנימי (4)
    בנקודה 5 ממשיך הסינגל
    אחרי קטע הסינגל בחורשה
    בנקודה 9 מתחיל קטע נהדר בסינגל ששופץ לאחרונה והתווספו בו אלמנטים שונים בעיקר משטחי עץ ששומרים על השביל ומאפשרים ירידות תלולות או רכיבה על רכסים ומעברי קטעים חוליים
    הקטע הזה נמשך מנקודה 9 עד 10 בערך - יופי של עבודה
    המשכנו עם סינגל בארי עד סכר המגלש בנקודה 11
  • פה (11) מתחיל סינגל הבשור המסומן היטב בסימוני שביל אופניים של קק"ל בצבע אדום (בשונה מהצהוב בשבילים בצפון)
    יורדים מסינגל בארי ממזרח לסכר ומצידו השני של נחל גרר מתחיל סינגל הבשור שמטפס ימינה (מערבה)
    תחילה הוא סינגל ובהמשך למרגלות תל גמה יש דרך 4X4 ובסוף שוב סינגל עד החצייה של נחל הבשור מתחת לגשר כביש 232 (נקודה 12) ולהמשך סינגל הבשור .

    בנקודות המסומנות ב 13 סטינו קצת מתוואי הסינגל הרשמי כי פספסנו סימון ורכבנו בקטע סינגל לא מסומן ואז על דבל עד חבירה לסינגל הבשור
    בנקודה 14 הגענו עם הסינגל לסכר שאגם קטן ויפה נקווה אחריו
    את הסכר חוצה דרך המסומנת סימון שבילים אדום עליה רכבנו בדרכנו חזרה לבארי
  • חצינו את הסכר והמשכנו בנקודה 15 בהמשך סינגל הבשור
    בדרך לכביש 241 הסינגל עובר בשטח של חוות דקל ונכנס אליה על מעבר מתכת מיוחד
    לקראת הכביש יוצאים משטח החווה והסינגל ממשיך עד המעבר של כביש 241 בנקודה 16
  • אחרי חציית הכביש נכנסנו לדרך הנוף נחל הבשור ועזבנו אותה עם הסינגל בנקודה 17
    בנקודה 18 חוצים את ערוץ הבשור הזורם (זרימה רדודה) ומטפסים לאנדרטה לרכבת הבריטית מסוף מלחמת העולם ה I בנקודה 19
    המשכנו מכאן בדרך 4X4 ובהמשך בסינגלים שהופכים מדי פעם לדבלים עד מרגלות תל שרוחן (20)
    פה ממשיכים עם סימון הסינגל הרשמי ולא מתפתים למספר סינגלים שחוצים את הסינגל לכיוון תל שרוחן)
    גם בהמשך הדרך פוגשים פה ושם סינגלים לא רשמיים
    לאט לאט הנוף נהה יותר ערבתי והתחלנו לפגוש להקות ארבה שהתעופף בכל הכיוונים
    היו גם הרבה דורסים
    בנקודה 21 ליד אחד המאגרים יש תצפית גבוהה (יחסית) על הסביבה
    המשכנו עם הסינגל שמתחלף בדבל לעתים קרובות עד הגשר התלוי על נחל הבשור (22)
  • מכאן יש קטע מנהלתי קצר למילוי מים
    כנהוג בשמורות טבע בארץ בדרך כלל אין ברזים למילוי מים ואיפה שיש אז מבטלים אותם (למשל ליד עין זיו) ולכן לצורך המשך הטיול רכבנו עד המגדל בכניסה לפרק נחל הבשור בנקודה 23 והלאה בכביש עד הפנייה לקיבוץ צאלים בנקודה 25
    מילינו מים בתחנת הדלק במוסך של הקיבוץ (26)

    מכאן חזרה לצידו המערבי של הגשר התלוי (22)
  • מכאן הרכיבה היתה מנהלתית , אם כי בדרכים וכבישים פנימיים בין פרדסים כשריח פריחת הלימונים שולט באוויר
    רכבנו תחילה בדרך הנוף של נחל הבשור עד נקודה 27
    פה פנינו לדרך 4X4 שמאלה עד חיבור עם דרך שדות בנקודה 28
    הדרך לפעמים חולית אבל רכיבה ובנקודה 29 עלינו על הדרך המסומנת אדום שגם הפכה לסלולה
    קטעי הסלילה , הדרך המשובחת והחול מתחלפים , אבל סה"כ הכל רכיב
    בנקודה 30 הגענו לכביש 241
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרך שבתחילתה סלולה והמשכה כמו קודם דרך עפר טובה מסומנת בסימון שבילים אדום עד הסכר בנקודה 14
    אחרי רחצה באגם הקטן שמצפון לסכר המשכנו עם הדרך האדומה הטובה כאן לכל רכב עד המפגש עם כביש 234 בנקודה 31
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרך סלולה המתחלפת בדרך 4X4 טובה עד נקודה 32
    פה התעקלנו שמאלה עם הדרך העיקרית ובנקודה
    33 הדרך סלולה עד נקודה 34
    פה פנינו חצי ימינה לדרך בסימון שבילים ירוק איתה המשכנו עד המפגש עם כביש 232 ליד בארי בנקודה 35
    רכבנו קטע קצר על הכביש ובנקודה 3
    6 ירדנו שמאלה (צפונה) לדרך מקבילה לכביש עד חיבור עם כביש הגישה לבארי בנקודה 37 ומשם הלאה לחנות האופניים בה חנינו (1)

Wednesday, March 27, 2013

Flat Pass

 

Flat Pass

תאור יום הרכיבה הראשון .

בחרנו מסלול זה כמסלול פתיחת עונת הרכיבה ב- Moab Utah.

המסלול קרוב לעירה, וניתן להגיע עליו ברכיבה.

משתתפים: ירון פירסט, משה פאר.

בתחילת הרכיבה פגשנו קבוצה של 5 רוכבים מסולט לייק סיטי. לאחר כשעה, התחיל שלג כבד. השלג לא הצטבר ולא הפריע לרכיבה. הקבוצה של האמריקאיים, עשו אחורה פנה. הקשוחים מהצפון כמובן המשיכו

במשימה, ויכלו לה. (כעבור כמה ימים הגיעה התוצאה שפעת לירון והתקררות לי).

 

מומלץ לבצע את המסלול מנקודה  לנקודה – מדרום לצפון.

התחלה: בשער לשביל הגישה לאגם : Kene's Lake.

סיום: ממש בתוך אחת השכונות של מואב, על כביש Spanish Drive.

מסיום להתחלה רצוי לתפוס טרמפ (כ-7 מיילים) או לרכב.

קושי: פיסי: קשה –מינוס. ניווט: קל. אורך 19 ק"מ (29 ק"מ אם רוכבים את כול ה- LOOP).

זה מסלול 4x4 אמרקאי אופייני, כ- 700 מטר טיפוס והרבה אלמנטים טכניים קשים.

נוף: יפה מאוד עם הרי מואב מכיוון מזרח כרקע נהדר.

משך הרכיבה: כארבע שעות. (לא לשכוח את העובדה שהיינו אחרי Jet Leg ומזג אויר קר ומושלג)

כמובן: שלושה מעברי מים. שהרטיבו לנו את הגרביים !!!!


קבצי GPS למסלול Flat Pass  (קובץ ZIP שמכיל קבצים בפורמט TRK , GPX ו KMZ)









Monday, March 25, 2013

בין בת שלמה לרמות מנשה

 

בין בת שלמה לרמות מנשה

תאריך :  25-3-2013
 
צומת אליקים - מטווחי אליקים - סינגל חגית - עין תות - סינגל "בת שלמה-חגית" - עין אלקנה - בת שלמה - המושבה בת שלמה - נחל דליה - עין משרה - חצייה מתחת כביש 6 - ציר המוביל - עין מחוללים - נחל שלף - חציית כביש "רמות מנשה-דליה" - שביל אופנים "רמות מנשה-עין השופט" - עין השופט - בית קברות עין השופט - נחל זהורה - גבעת דיצה - סינגל "סינגל'ה" - נחל שופט - עין רייחנייה - כביש "צומת אליקים-רמות מנשה" - עין העמק - אליקים - צומת אליקים

נקודת יציאה : חנייה בתחנת הדלק בצומת אליקים

משתתפים : 6

אורך : 43 ק"מ

גובה מצטבר : 596 מ'

זמן : 4:37 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

קובץ KMZ ל GPS

הערות :
  • טיול ערב פסח משובח , כ 43 ק"מ באיזור שבין אליקים , בת שלמה , הר חורשן ורמות מנשה
    טעמנו מהרבה סינגלים , חלקם חדשים שלא הכרנו
  • התחלנו מתחנת הדלק (1) וחצינו את כביש "צומת אליקים-דלית אל כרמל" ונכנסנו בנקודה 2 לדרך שעוברת לאורך מטווחי אליקים
    בנקודה 3 אחרי המטווחים פנינו שמאלה בדרך 4X4 שמטפסת במקביל לחורשה עד צומת הדרכים בנקודה 4
    המשכנו עם דרך עד הכניסה לסינגל חגית בנקודה 5
  • סינגל חגית זורם בד"כ , היה טוב אם היו מוציאים ממנו קצת אבנים כי מצד אחד הוא קל וזורם ומצד שני האבנים מפריעות לזרימה הנוחה
    אם הוא היה סינגל יותר טכני האבנים היו מתאימות
    סה"כ בנוי טוב ובכיוון שרכבנו נגד כיוון השעון הירידות נוחות והעלייה בסוף נוחה וקלה
    בעונה זו הכל פורח כולל תורמוס ההרים והסינגל מאד מתאים
    בקיץ האיזור הופך צהוב , קוצני , וחשוף ולכן לא ממליץ בקיץ
    סוף העלייה בסינגל בנקודה 10 ואז חוברים לדרך לבנה על הרכס עד פנייה לסינגל קצת לפני נקודה 5 בה עזבנו את הסינגל
  • פנינו לדרך עד נקודה 4 ופה פנינו שמאלה לדרך 4X4 מערבה לבת שלמה
    חיפשנו את הסינגל ששמענו על קיומו ופגשנו אותו בנקודה 11
    זהו סינגל קק"לי שעדיין בבנייה אבל רובו כבר בנוי
    הוא מעגלי כנראה ומגיע מסינגל חגית לבת שלמה ומבת שלמה לחגית בתואאי אחר
    אנחנו עלינו על הסינגל בנקודה 11 אבל הוא כנראה מתחיל באיזור נקודה 6
    הסינגל זורם לחלוטין ובנוי היטב הכיוון בו רכבנו (מחגית מערבה) מצויין
    בנקודה 12
    הסינגל מגיע לחורשת אורנים ומסתיים לקטע קצר
    ממשיכים ברכיבה בלי שביל מוגדר בשוליים המזרחיים שלהחורשה עד נקודה 13 (כמה עשרות מ') ואז ממשיך הסינגל בזרימתו
    בנקודה 14 ציפינו שהסינגל יסתיים ונרד לבת שלמה אבל הסינגל התעקל והחל בזרימה בערך על קו גובה חזרה לחגית בתוואי דרומי יותר על הרכס
    בגלל שלא רצינו לחזור לחגית עזבנו את הסינגל בנקודה 15
    הסינגל כנראה ממשיך תוך שמירת גובה עד נקודה 6
  • בנקודה 15 עזבנו את הסינגל וירדנו בדבל/סינגל לערוץ של עיו אלקנה
    בנקודה 16 עברנו שער בקר נעול וחברנו לדבל שהתחבר לדרך סלולה בנקודה 17
    הדרך מטפסת לבת שלמה ומסתיימת בכיכר ובמכולת במושב בנקודה 18
  • אחרי הפסקה עם קפה במכולת חצינו בגשר של בת שלמה וירדנו בדרך ה 4X4 הדרדרתית (19) עד צומת הדרכים בנקודה 20
  • מכאן רכיבה בדרכי 4X4 טובות לאורך נחל דליה עד צומת הדרכים בנקודה 21
    פה פנינו שמאלה וטיפסנו עם הדרך עד המעבר מתחת כביש 6 בנקודה 22
  • אחרי המעבר המשכנו בדרך "המוביל" לעין מחוללים (33) והלאה בדרכי 4X4 במעלה נחל שלף עד נקודה 24
    פה המשיכו החברה בדרך המסומנת כחול עד כביש "רמות מנשה-דליה" בנקודה 26 ואז על הכביש עד נקודה 27
    אני רכבתי לפי התכנון וטיפסתי את הקיר בנקודה 24 עד נקודה 25
    מכאן רכיבה מתונה בדרכי שדות עד נקודה 27
  • חצינו את כביש "רמות מנשה-דליה" ונכנסנו לשביל אופניים סלול חדש שמגיע מכיוון רמות מנשה
    רכבנו עליו לכיוון עין השופט (משמאל - מערב לכביש הגישה לעין השופט)
    בנקודה 29 עזבנו את שביל האופניים שיש לו גם פיצול לכיוון רמת השופט
    המשכנו בשולי הכביש לעין השופט ובנקודה 30 מיד אחרי
    הפנייה לקיבוץ פנינו לדרך 4X4 לכיוון בית הקברות בנקודה 31
    המשכנו בדרכי 4X4 עד נקודה 32 בה פנינו ימינה
  • בנקודה 33 מתחיל סינגל זורם עד נקודות 34 בהן ירדנו ירידה תלולה (רכיבה) לדרך שמתחת
    המשכנו עם הדרך ובנקודה 36 פנינו במעלה דרך סלולה ד נקודה 37
  • בנקודה 37 נכנסנו לסינגל "סינגל'ה" המשובח שיורד עד נקודה 39
  • פה רכבנו בדרך 4X4 וחצינו בנקודה 39 לצד השני של נחל שופט
    המשכנו בעלה נחל שופט ובנקודה 40 הגענו לשרידי הטחנה בנחל ולבריכה
    טיפסנו את הקיר הקצר והמשכנו בדרך 4X4 עד עין ריחנייה (בו אנחנו שוחים בקיץ) בנקודה 41
    מכאן המשך טיפוס מתון עד כביש "צומת אליקים-רמות מנשה"
    המשכנו בשולי הכביש עד תחנת הדלק (1)

Friday, March 22, 2013

נחל געתון וכזיב דרך הר בטח

נחל געתון וכזיב דרך הר בטח

תאריך :  22-3-2013
 
כברי - כביש "נהריה-מעלות" - חניון כברי - מעל נחל געתון - כביש "צומת געתון-יחיעם" - מעל המחצבה - נחל געתון - חרבת געתון - שביל הקטלבים - ליד עין יעקב - נחל מרווה - הר בטח - תרשיחא - מעונה - כביש "נהריה-מעלות" - איזור תעשייה מעלות - כביש ירידה לעין זיו -  עין זיו - נחל כזיב - עין טמיר - עין בריתות - עין מצוד - עין חרדלית - כביש "שלומי-צומת כברי" - כברי

נקודת יציאה : רחבת חנייה בתחילת כביש הגישה לכברי משמאל (צפון) לכביש הגישה

משתתפים : 13

אורך : 38 ק"מ

גובה מצטבר : 702 מ'

זמן : 4:49 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • בגלל התחזית השרבית הצפוייה החלטתי על מסלול געתון כזיב שבו הרבה מטיפוס מוצל והירידה בכזיב רטובה כמובן
    בעלייה גיוונתי בעלייה לא רק בדרךהדרדרתית בתוך הגעתון אלה בשביל הקטלבים והלאה בדרך ה 4X4 מדרום לו
    בהמשך טיפסנו להר בטח
    הרכיבה בכזיב היא כרגיל דהירה נהדרת תוך חציית מקורות מים
    גם פתחנו את עונת הרחצה בטבילה בבריכה אחרי עין טמיר
    איזה יופי של  מסלול
  • התחלנו מכביש הגישה לכברי (1) ורכבנו בשולי כביש "נהריה-מעלות" עד הפנייה לבי"ס האיזורי בנקודה 3
    בנקודה 4 פנינו לדרך שהובילה עד ליד תחנת דלק והלאה עד צומת דרכי ה 4X4 בנקודה 5
    פנינו ימינה לדרך
    ובהמשך שמאלהבנקודה 6
    אם היינו ממשיכים בדרך דרומה ולא פונים בנקודה 6 היינו מתחברים לדרל שיותר קרובה לערוץ
    בנקודות 7 פנינו מהדרך בר בשטח לדרך שמתחת
    מכאן הלאה מעל ערוץ הגעתון עד כביש "צומת געתון-יחיעם" בנקודה 8
  • חצינו את הכביש ונכנסנו לדרך 4X4 בנקודה 9 לאורך הגעתון
    בנקודה 10 רכבנו שמאלה וטיפסנו לתצפית על האגם שבמחצבה מהמצוק בנקודה 11
    חזרנו לנקודה 10 והמשכנו בדרך במעלה הגעתון עד ליד חרבת געתון בנקודה 13
    הזרימה בנחל הגעתון חזקה ויפה
    המשכנו לצומת הדרכים בנקודה 14
    והמשכנו בדרך עד צומת הדרכים בנקודה 15
  • מכאן טיפוס ימינה לדרך הקטלבים והמשכה בדרכי 4X4 שלעתים הופכות לדרך טובה וכמה קטעי כביש עד נקודה 19 ליד מקום גידול פטריות
    פה תמיד טיפסנו שמאלה למעונה
    הפעם המשכנו להר בטח ולכן המשכנו עם הדרך עד צומת הדרכים בנקודה 20
    מכאן שמאלה בדרך שהופכת תלולה ודרדרתית עד נקודה 21
    מכאן דרך תלולה אבל נוחה עד התצפית על הר בטח בנקודה 22
  • אחרי קפה ותה בהר בטח עם תצפית נהדרת ירדנו לכביש "יחיעם-מעלות" בנקודה 24
    המשכנו בכביש למעונה והלאה עד צומת הכניסה למעונה מכביש "נהריה-מעלות" בנקודה 26
  • מכאן רכיבה בשולי הכביש הרשי ופנייה לכיוון איזור התעשייה של מעלות בנקודה 27
    רכיבה צפונה עד נקודה 28 בה טיפסנו בכביש הצדדי לכיוון עין זיו עד שיא הגובה בנקודה 29
  • מכאן מתחילה ירידה רצופה כמעט לאורך נחל כזיב
    תחילה דוהרים בכביש המשובש שהוא חסום לרכב מכ 200 מ' אחרי נקודה 29
    הכביש מסתיים לפני משאבות של עין זיו
    בנקודה 30
    אחרי שעוקפים רגלית את המשאבות מימין (לא רכיב ברובו) מתחילים דהרה בדרך 4X4 לאורך נחל כזיב תוך חציית הנחל הזורם במספר רב של מעברים שרובם ככולם רכיבים וכייפיים תוך השפרצת מים לצדדים
    בנקודה 31 בצומת הדרכים לוקחים שמאלה לדרך שעוברת מעל עין טמיר ובנקודה 32 עצרנו לשחייה בבריכה (שחייה ראשונה השנה)
    מכאן טיפוס קצר עד נקודה 33
    מכאן המשך דהירה בדרך ה 4X4 עד סופה במחסום בנקודה 34
  • מכאן רוכבים תחילה בדרך לבנה שבהמשך הופכת כביש שמתחבר לכבים ראשיים יותר
    מנקודה 37 עולים על כביש "שלומי-כברי" ורוכבים בשוליו עד החנייה בפנייה לכברי (1)

 

Thursday, March 21, 2013

רכיבה באיזור מואב שביוטה ובקולורדו

 

רכיבה באיזור Moab שב Utah וב Colorado

בחודש מרץ 2013 רכבו 2 מחברי Northern riders בארה"ב ב Moab והסביבה
הנה התאורים והמסלולים מאת משה פאר

רוכבים : משה פאר וירון פירסט


המסלולים (תאור וקבצי GPS)
  1. יום הרכיבה הראשון : Flat Pass שב Moab/Utah
  2. יום הרכיבה השני : Pipe Dream ו Moab Rim שב Moab/Utah
  3. יום הרכיבה השלישי : Klondike Bluffs שב Moab/Utah
  4. יום הרכיבה הרביעי : Magnificant 7 שב Moab/Utah
  5. יום הרכיבה החמישי : Amasa Back שב Moab/Utah
  6. יום הרכיבה הששי : SlickRock Trail ו Porcupine Trail שב Moab/Utah
  7. יום הרכיבה השביעי :  Grand Junction/Colorado  שב Kokopelli Trails
  8. יום הרכיבה השמיני Grand Junction/Colorado  שב Grand Junction
דף השלמות (סרטים , מסלולים נוספים ועוד)

סיכום : תובנות , טיפים וקישורים

1.      המסלולים באזור מואב ו- Grand Junction ברמת רכיבה שהייתי מגדיר: פיסית וטכנית כאחד: בינונית + עד קשה.

אין מישורים ואין סינגלים זורמים (כמעט). כל ירידה יש להרויח בעלייה. תמיד יש אלמנטים טכנים מאתגרים.

2.      לאור זאת, מומלץ להגיע לרכיבה עם כושר הטוב ביותר שלכם. אחרת יש סיכוי סביר שלקראת האמצע, הרכיבות ישברו אותך.

3.      תקופה מומלצת לרכיבה : מרץ – אפריל. או ספטמבר אוקטובר. יש לקחת בחשבון, שהאזור הוא מדבר גבוה ('פני הים' = 1200 מטר), ומגיעים ברכיבה לגבהים של 2000+.

לקראת סוף אפריל או תחילת ספטמבר אפשר לקבל טמפרטורות מדבר גבוהות של ר גבוהות של 30-40 מעלות !!! וזה מאלץ לרכב מוקדם בבוקר. לעומת זאת תחילת מרץ או אוקטובר

אפשר לקבל טמפרטורות נמוכות באזןר 5-10 מעלות ואפילו שלג.

4.      משך הטיול: אם כבר מגיעים כל כך רחוק מומלץ לתכנן לפחות: 7 ימי רכיבה ו- 2 ימי מנוחה.

5.      אני הייתי מתכנן לפעם הבאה: ס"כ 13 ימי טיול נטו (ברוטו: 16 ימים)

a.  ימי רכיבה במואב

b. ימי רכיבה ב- Grand Junction

c.  ימים של טיול + רכיבה באזורי הפארקים היותר רחוקים: Zion and Brice (שש שעות נסיעה לכל כיוון).

d. ימי מנוחה באזור מואב וסיור בפארקים באזור (ללא רכיבה)

6.      אפשר להגיע להסדר עם חברות טיסה, על אישור למטען יחיד למטוס שיהי אופניים ובמשקל של 20 ק"ג. וזה ללא תשלום.

אנחנו חזרנו עם ארגז אופניים יחיד בו שמנו את כל הבגדים + מטען יד 'מכובד'. ולא שילמנו כלום.

ואז אין צורך לשכור אופניים במקום ( 60 – 70  דולר ליום).

 

אפשרות שניייה: לקנות אופניים במקום . שנינו קנינו אופניים במקום. לא חדשות לגמרי אלא אופני Demo. אפשר למצוא יופי של הזדמניות במחירים טובים והאופניים במצב מצויין

7.      לינה: אנחנו שכרנו RV (קמפר וואן). הוא שימש לנו כרכב, מקום לינה, ואת כל האוכל בישלנו בעצמנו. זה היה כייף והפך את הטיול למאוד זול

8.      מומלץ לבוא מוכנים בהקשר של תיכנון מסלולים. אני הכנתי את כל המסלולים ע"פ חריש עמוק באינטרנט. לכל המסלולים היה לי קבצי GPS , ולמי שיש CompeGPS  ניתן לרכוש מפות של
אזור מואב. זה מאוד עזר לי. טוב לתכנן את חלוקת המסלולים לימים כולל ימי מנוחה.

כמה שמתכננים יותר לפרטים, הטיול יותר זורם ומבזבזים פחות זמן על בירורים שונים.

9.      לינקים:

http://www.discovermoab.com/biking.htm : אתר הבית לאזור מואב ובו ריכוז כל המסלולים המובחרים של האזור

http://www.gjmountainbiking.com/gj.html                 : אתר המרכז את המסלולים באזור Grand Junction and Fruita

 http://www.utahmountainbiking.com/ : עוד אתר לריכוז מסלולים בכול יוטה (כולל מואב ) והפארקים היפים של יוטה

http://www.singletracks.com/mountain-bike/best_trails.php?state=43 : אתר עם ריכוז כל המסלולים בארה"ב. ניתן למיין לפי מדינות ומקבלים ממש הכל.

ניתן לעשות מינוי ב- 30 דולר ולקבל הרשאות להורדת מפות GPS לכול המסלולים. מאוד מומלץ !!!!!

 

וכמובן האתר של רז גורן ובו ריכוז מפורט של כול ימי הרכיבה.

 

והעיקר: ליסוע להנות ולחזור שלמים !!!!!

Friday, March 15, 2013

בין יגור לנשר

 

בין יגור לנשר

תאריך :  15-3-2013
 
יגור - מרכז ספורט נשר - כביש גישה לנשר - עלייה לרמת יצחק - רחוב קרן היסוד בנשר - רחוב החרוב בנשר - פרק נחל קטיע - סינגל נחל קטיע - הגשרים התלויים - כביש "נשר אוניברסיטה" - סינגל הביובים - אוניברסיטת חיפה - סינגל המחצבה - כניסה לחורשת ה 40 - חציית כביש "עוספייה-אוניברסיטה" - שוויצריה הקטנה - סינגל נוף אורנים - חניון עליון של מצפור הצוק - ליד בוסתן הכרמל - צומת דמון - סינגל נשר עילי - סינגל היתדות - סינגל היערנים - חניון יער היערנים - דרך נוף הכרמל - סינגל היורד ליגור - יגור

נקודת יציאה : רחבת חנייה ליד פינת החי ובית הקפה ביגור , מיד אחרי השער הצהוב פונים ימינה

משתתפים : 6

אורך : 26 ק"מ

גובה מצטבר : 753 מ'

זמן : 4:49 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • לכבוד החום הצפוי חיפשתי מסלול קצר ומהיר ומוצל
    החלטתי על הטיול שרכבנו הרבה פעמים מיגור דרך נשר ורמת יצחק והלאה לדניה , שוויצריה הקטנה וירידה ליגור
    המסלול דומה למסלולים שעשינו בעבר פרט לזה שטיפסנו דרך השכונות של נשר והגענו לנחל קטיע מכיוון אחר
    בהמשך רכבנו בעוד קטע סינגל חדש לי ליד בוסתן הכרמל
    סה"כ סיבוב משובח ואכן מזג האוויר לא הספיק להציק לנו
  • התחלנו מיגור (1) ורכבנו בדרך שעוברת בצמוד לכרמל עד ליד מועדון הספורט בנקודה 3
    פה פנינו שמאלה לכיוון כביש הגישה לנשר ורכבנו תחילה מעבר למעקה הבטיחות ואחר כך על המדרכה מנקודה 4 עד הפנייה לכביש שמטפס לרמת יצחק (5)
    המשכנו בטיפוס על המדרכה ובנקודה 6 פנינו לרחוב קרן היסוד וטיפסנו איתו והלאה ברחובות נשר השקטים עד נקודה 9 בה פנינו לרחוב החרוב
    המשכנו עד הכניסה לפרק נחל קטיע בנקודה 10
  • פה פנינו לדרך גישה לפרק ובנקודה 11 המשכנו בסינגל המסומן ירוק שיורד לנחל קטיע
    הסינגל עליו כדאי לרכב כל הזמן הוא הסינגל הירוק (ולא הכחול שמתפצל ממנו) כי הוא רכיב יותר
    בנקודה 12 הגענו לגשר התלוי המזרחי וחצינו אותו צפונה ואז המשכנו לגשר התלוי המערבי (13) וחצינו עליו דרומה
    המשכנו עד כביש העלייה לאוניברסיטה (14)
  • המשכנו בטיפוס על המדרכה עד הכניסה לסינגל הביובים (15)
  • סינגל הביובים כרגיל כייפי בין נקודות 15 ו 16 והוא גם נוקא מקותים וסבך
    בנקודה 16 פנינו בדרך ימינה ובנקודה 17 נכנסנו לסינגל המחצבה (הכניסה כאן השתנתה קצת) וזרמנו איתו עד החניון בכניסה לחורשת ה 40 בנקודה 18
  • אחרי מילוי מים בשירותים בחניון המשכנו בסינגל עד כביש "עוספייה-אוניברסיטה" בנקודה 19
    חצינו את הכביש והמשכנו בכביש פנימי בשווייצריה הקטנה ופנינו לכביש שמטפס בנקודה 20
    בנקודה 21 נכנסנו לסינגל נוף אורנים שהביא אותנו חזרה לכביש לחניון מצפור הצוק בנקודה 22
  • פה רכבנו על הכביש לחניון מצפור הצוק
    בנקודה 23 בקצה החנייה עלינו על דבל שמטפס עד נקודה 24
    פה פנינו ימינה לסינגל על קו גובה (מסומן בין שני החיצים של 24)
    בהמשך רכבנו על דבל וסופו סינגל עד נקודה 25 בה פונים שמאלה וימינה להמשך הסינגל המקביל לכביש "עוספיה-אוניברסיטה"
    הסינגל מסתיים ליד צומת דמון בנקודה 26
    חצינו את הכביש עד החניון בצומת דמון ליד תחילת מסלול נחל אלון (27)
  • חצינו את הכביש בנקודה 27 ונכנסנו לסינגל נחל נשר הטכני ברמה בינונית וירדנואיתו עד הדרך בנקודה 28
    מכאן ימינה על דרך 4X4 אותה ע
    זבנו שמאלה לטובת סינגל היתדות בנקודה 29
    הסינגל פונה לאחרונה מגזעי העצים שחסמו אותו בחורף ועכשיו הוא רכי לכל אורכו
    בנקודה
    30 בטרסה הסינגל מחליף את שמו לסינגל היערנים ונמשך עד חניון יער היערנים בנקודה 31
    מכאן רכיבה בכביש ששבחניון עד דרך נוף הכרמל (32)
  • רכבנו מכאן על דרך נוף הכרמל עד הכניסה לסינגל היורד ליגור בנקודה 33
  • סינגל היורד ליגור הוא כרגיל חווייתי
    נראה שהסינגל שופץ ונוקה
    הרבה קטעים סלעיים סודרו ולכן הוא רכיב יותר
    זה לא אומר שהוא סינגל קל , זהו סינגל טכני מאד ורובנו יצטרכו להוריד רגל בהרבה מקומות , אבל ה
    ניקוי והסידור עשו אותו נוח יותר
    הסינגל מתחיל בסימון כחול וסימון שביל ישרל בנקודה 33
    בנקודה 34 עוזבים את הכחול ושביל ישראל וממשיכים שמאלה בסימון שחור עד העיקול בנקודה 35
    מכאן ממשיכים בסינגל המסומן ירוק עד ליד בריכת השחייה של יגור בנקודה 2 והלאה לאוטו (1)

Monday, March 11, 2013

Dishon all the Way

לאורך הדישון


חצייה אופיינית בדישון
נחל דישון ויובליו , אחד מהנחלים המדהימים בגליל העליון
רבים מהטיולים שלנו עוברים בו
תמונה אופיינית בנחל
הוא בדרך זורם תקופה קצרה בשנה בין פברואר למאי
השנה תתחיל מקורות לשחרר אליו מים שהיא תופסת במעינותיו כך שיש צפי שיהיו בו מים כל השנה
הנחל מצוקי ובעל נופים מגוונים
בעלייה ממרות
בדרך כלל לפני הרכיבה בו אנחנו משלבים קטע הגעה יפה בדרך לדישון או ליובליו
הנה אופציות שונות לרכיבה בדישון

המסלול הקלאסי בנחל דישון

בנחל דישון
המסלול אותו רוכבים רוב הרוכבים בדישון כנראה בגלל שהוא התפרסם ראשון
המסלול מתחיל בד"כ באיילת השחר וחוצה לכיוון הבסיס בכניסה לשטח אש 100
טיפוס לקרן נפתלי
חציות אופייניות בנחל דישון
מטפס דרך בית הכנסת העתיק במרות לכיוון מערת עלמה ומגיע לריחניה
חציות אופייניות
משם ניתן לרדת בכביש לתוך ערוץ הדישון או להמשיך לכרם בן זמרה ואז בדרכי 4X4 לערוץ הדישון או מריחנייה לחבור 

ליד קבר אלעזר בן עזריה - צילם מאור
לקבר רבי אלעזר בן עזריה ולרדת בסינגל טכני ורכיב בחלקו לערוץ הדישון
דוהרים לכל אורך נחל דישון עד איילת השחר

המסלולים הנ"ל מתוארים יחד עם קבצי GPS ומפות כאן :

נחל דישון דרך יער ביריה

אחת הפינות היפות בדישון
המסלול שאני מעדיף הוא לשלב את נחל דישון עם יער ביריה
בעבר בניתי מספר מסלולים דומים שמתחילים מצומת מחניים , מטפסים לאיזור עמוקה וממשיכים בדרכי הנוף של יער 

ביריה לרמת דלתון או לכרם בן זמרה ואז יורדים לכל אורכו של נחל דישון או שממשיכים עד גוש חלב ואז יורדים דרך נחל גוש חלב לדישון ובסיום במקום להמשיך לאיילת השחר ממשיכים בדרכי 4X4 חזרה מסוף הדישון לצומת מחניים
היום נכנס שילוב עם סינגל ביריה החדש של קק"ל לתוכנית , יפורט בהמשך

מסלולים כאלה הם :

 טיפוס לקרן נפתלי וירידה לדישון

טיפוס לקרן נפתלי
עוד אפשרות לגיוון ולטיול מאד מהיר ועם עליות פחות קשות מהעליות ליער ביריה היא רכיבה מיסוד המעלה לקרן נפתלי
בעין דישון
בעין דישון
ניתן לטפס לקרן בדרך הקלה ביותר בשביל ישראל
אפשר גם בדרכי 4X4 טכניות יותר ומזרחיות יותר
בהמשך חוברים למושב דישון ויורדים דרך עין דישון לנחל דישון ומסיימים בצומת יסוד המעלה

מסלולים כאלה הם :

מצודת ביריה - סינגל ביריה - נחל גוש חלב - נחל דישון

בסינגל ביריה


המסלול המשובח ביותר שרכבנו בדישון הוא זה שרכבנו בששי האחרון
בעמק הבוטנה ביער ביריה
התחלנו במצודת ביריה וירדנו בסינגל תלול ומהיר עד חיבור לסינגל ביריה של קק"ל
מכאן לאורך חלק גדול מסינגל ביריה של קק"ל עד ליד כביש עין זיתים
ברמת דלתון בדרך לנחל גוש חלב
בסינגל עין עלווה
מכאן המשך דרך רמת דלתון לנחל גוש חלב ולנחל דישון וסיום באיילת השחר
המסלול קווי והחווייה העיקרית היא הזרימה שלו ו 1444 מ' של ירידות מצטברות

המסלול :

נחל דישון במסלול ים אל ים

לפני שנה בנה משה פאר מקבוצתי מסלול ים אל ים קשה במיוחד שכלל את נחל צבעון והמשך בנחל דישון כחלק מהמסלול
לאחרונה אימץ לימור שני את המסלול כחלק ממסלול ים אל ים הלוך חזור דו יומי שלו

המסלול :

נחל דישון במסלול ממטולה דרך מצוק רמים לכנרת

בנחל דישון - צילמה איילת ניר
אני לעומת זאת שילבתי את נחל דישון במסלול החגיגי לכבוד טיול ה 400 בו רכבנו ממטולה לכנרת דרך מצוק רמים והירדן ההררי

המסלול :
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Friday, March 08, 2013

ממצודת ביריה דרך סינגל ביריה לנחל גוש חלב ונחל דישון

 

ממצודת ביריה דרך סינגל ביריה לנחל גוש חלב ונחל דישון

תאריך :  8-3-2013
 
מצודת ביריה - סינגל ביריה הישן - הר יבנית - סינגל ביריה של קק"ל - בת יער - עין מרגנית - עין מקלד - עין עמוקה - ליד קבר יונתן בן עוזיאל - עין נבוריה - בית הכנסת העתיק בנבוריה - עמק הבוטנה - כביש "עין זיתים-דלתון" - שביל אופניים רמת דלתון - מאגר דלתון - עין עלווה - נחל גוש חלב - נחל דישון - עין גרגר - כביש "סאסא-ברעם" - נחל דישון - עין אביב - חציית כביש "ריחנייה-רמות נפתלי" - חצייה מתחת כביש 90 - כביש גישה לאיילת השחר - איילת השחר

נקודת יציאה : בחנייה של מצודת ביריה

נקודת סיום : בחנייה בכניסה לאיילת השחר ליד האולם

משתתפים : 20

אורך : 47 ק"מ

גובה מצטבר : 809 מ'

ירידות מצטברות : 1444

זמן : 5:45 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • הפעם אחרי כל כך הרבה פעמים בנחל דישון חיפשתי מסלול שונה שגם יעבור את כל נחל דישון וחלק מיובליו (נחל גוש חלב) אבל גם יכניס אלמנט נוסף וההחלטה נפלה על הוספת סינגל ביריה כולל הקטע הלא רשמי שלו ממצודת ביריה
    אכן יצא טיול משובח ביותר עם כמות עצומה של ירידות זורמות בסינגל ובהמשך ירידות זורמות בנחל דישון עם זרימה ומעברי מים
    יחסית לשנים הקודמות בהן רכבנו אחרי הגשם הפעם כבר חודש עם מעט גשם ולכן כמות המים במעברים היתה לא גדולה ואיפשרה חצייה קלה של מעברי המים
    הפריחה היתה משגעת בנחל דישון עם שילוב של פריחת חורף ואביב ושפע ריחות פריחה
  • התחלנו במצודת ביריה (1) וחברנו בנקודה 2 לסינגל המסומן שחור להר יבנית
    בנקודה 3 פנינו שמאלה בסינגל שיורד בתלילות לוואדי (4)
    ואחרי חציית הכביש התחברנו לסינגל ביריה הרשמי של קק"ל בנקודה 5
    מכאן זרימה בסינגל ביריה הנהדר דרך הכניסה הרשמית אליו בנקודה 6 ליד בת יער
    הסימון של הסינגל מצויין
  • בנקודה 9 אחרי קבר יונתן בן עוזיאל מתחילים בקטע הטיפוס של סינגל ביריה
    הטיפוס חלקו בדרכים וחלקו בסינגלים
    את קטע סינגל ביריה סיימנו בנקודה 12 בצומת שלידה שפע כלניות (ראה תמונות)
  • פה המשכנו בדרך עד חיבור לכביש "עין זיתים-דלתון" בנקודה 13
    טיפסנו במעלה הכביש עד הפנייה בנקודה 14 לגוש חלב
    פה נכנסנו בנקודה 15 לשביל האופניים הסלול המקביל לאגם דלתון עד נקודה 17
  • פה עברנו את השביל הסלול ופנינו לדרך 4X4 ובהמשך בנקודה 18 שמאלה לדרך 4X4 שמתפוגגת בערך בנקודה 19
    מכאן ירידה בין המטעים , הרוב רכיב פרט למטר עד 5 של הליכה ב 2-3 מקומות והמשך ירידה
    בנקודה
    20 יש מעבר נוח מעל הגדר ואז מגיעים לדרך 4X4 שיורדת לעין עלווה (21)
  • עין עלווה היא נקודת חן עם מים זורמים ותחילת סינגל קצר וקצת טכני עד כמעט נקודה 22
    פה פנינו במורד נחל גוש חלב בסינגל עד נקודה 23
    פה חלקנו רכבו בסינגל שלאורך הערוץ בסימון שבילים ירוק
    הוא רכיב ב 95%
    רובנו המשכנו בדרך 4X4 מעל עד נקודה 24 בה נפגשים עם הסינגל שבערוץ וחציית נחל גוש חלב בנקודה 25
  • מכאן מתחילה הזרימה במורד הנחל וחציית מעברי מים
    הזרימה היתה הרבה פחות מטיולינו בשנים האחרונות

    בנקודה 26 עלינו על כביש "סאסא-ברעם"
    ניתן לעבור במעבר המים מתחת לכביש ולרכב בדרך ה 4X4 של שביל ישראל כמו לפני שנה
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/dishon23
    ירדנו מהכביש לשביל ישראל בנקודה 27
    המשכנו בדהירה וחצינו את הכביש בנקודה 28 והלאה בדישון תוך חציות מים רכיבות כולן עד חציית כביש "ריחנייה-רמות נפתלי" בנקודה 29
  • הפריחה בכל הנחל משגעת והשנה נראה שיש ערבוב מיוחד של פריחה חורפית ואביבית
    המשכנו בדהירה בנחל עד סוף הקטע הכייפי בנחל בנקודה 31
  • מכאן טיפוס בדרך הסלולה בעליה והמשכה בירידה עד כביש הגישה לאיילת השחר בנקודה 32
    והלאה לחנייה באיילת השחר (36)

סיבוב בדרום השרון ‎

סיבוב בדרום השרון ‎ תאריך : 25 -10 -2024 בני ציון - בצרה - גשרון מעל נחל רעננה - מעבר מתחת כביש 4 - שער אחורי של שדה וורבורג - נחל פולג - שד...